Gå til innhold

Er Jesus din konge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og jesus er heller ingen konge, men en diktator... Hvorfor er de kristne så uærlige på detet punktet egentlig? De sier de gleder seg til å komme til himmelen, men der blir de, i følge dem selv (ihvertfall mange av dem), møtt av en gud/jesus/hellig spøkelse som KREVER et hundre prosents tilbedelse i all evighet... Man gleder seg med andre ord til å tilbringe en evighet som en viljeløs merionette dukke som tilber, tilber og tilber og når man er feridge med å tilbe må man tilbe en gang til, for det er jo hovedoppgaven din i himmelen, å tilbe denne diktatoren som er så smålig at han krever tilbedelse i all evighet, uten mulighet til å unslippe...

 

Og dette er liksom en konge? Og dette dyrker og tilber 2 av 7 på denne planeten, i en eller annen form? Fy pokker for en lite gjennomtenkt gjeng! Tenk deg å tilbringe en evighet med tilbedelse av en tilbedningskåt gud som ALDRI får nok av nesegrus tilbedelse uten å kunne bestemme selv hva man vil gjøre... Sannelig om jeg vet hva jeg ville valgt av himmel eller helvette om valget var opp til meg, for i helvette trenger man i det minste ikke å tilbe en fyr som kaller seg konge på falske premisser..

 

Noen gangeer skulle jeg faktisk ønske at helvette var noe som fantes, for det er så utrolig mange kristne som fortjener en tur dit....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så ynkelig og patetisk!

 

"Tro på min gud da, vær så snill? Hvorfor vil ingen tro akkurat slik jeg gjør? Måten jeg tror på er best, alle andre må tro det samme! Kom igjen da, vær så snill!"

 

Fortsett å spre søppelet ditt Lonelyman, du klarer ikke å lure unger engang.

 

Jeg vil heller dø enn å tro på din gud. Dine forgjengere har tatt ibruk det virkemiddelet. Mine forfedre har æren i behold.

 

Du vet at du puster på ondskapens glør. Det ga ny styrke til hatet i meg. Takker!

Endret av Griffar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

JA han er fra en arabisk verden, men Jesus er hvit fordi han var Jøde fra Israel og Israelerne er hvite!!!

Og Israelerne dominerte Israel på den tiden!!!!!

 

Nei, han var ikke hvit, da israelerne selv ikke var hvite på den tiden, men araber brune. Det er først etter annen verdens krig og bommerten man gjorde da man ga israel til jødene i 48 at hvite jøder kom på banen der nede, da de t var flere hundre tusenvis av hvite flyttet inn fra både tyskland, russland og alle andre steder...

 

så nei, om jesus levde var han ikke hvit og blond nei, slik han er fremstilt i en rekke steder og i kirker, men mørk håret og araber brun.

Lenke til kommentar

JA han er fra en arabisk verden, men Jesus er hvit fordi han var Jøde fra Israel og Israelerne er hvite!!!

Og Israelerne dominerte Israel på den tiden!!!!!

 

Nei, han var ikke hvit, da israelerne selv ikke var hvite på den tiden, men araber brune. Det er først etter annen verdens krig og bommerten man gjorde da man ga israel til jødene i 48 at hvite jøder kom på banen der nede, da de t var flere hundre tusenvis av hvite flyttet inn fra både tyskland, russland og alle andre steder...

 

så nei, om jesus levde var han ikke hvit og blond nei, slik han er fremstilt i en rekke steder og i kirker, men mørk håret og araber brun.

 

Hoff, hoff hooffff!!!

gå å LES historien!!

 

Nei jesus var ikke blond, og det vet jeg!

 

Han blir framstilt feil i mange kirker det vet jeg, men han var hvit og er det da så viktig!!

 

Jesus var en brunhåret, hvit muskuløs mann!!

Han var muskuløs i å med at han var tømmerhogger!!

 

Og Israelerne dominerte Israel på den tiden!!!!!

Var det ikke romerne som dominerte Israel på den tiden? Og koste seg med kvinnene der?

 

Romerne dominerte nok, skrev en STOR feil der, men israelittene var majoriteten i landet!!

Lenke til kommentar

Hoff, hoff hooffff!!!

gå å LES historien!!

Foretrekker skikkelig forskning på det området jeg isteden for historier

 

Nei jesus var ikke blond, og det vet jeg!

 

Han blir framstilt feil i mange kirker det vet jeg, men han var hvit og er det da så viktig!!

 

Jesus var en brunhåret, hvit muskuløs mann!!

Han var muskuløs i å med at han var tømmerhogger!!

 

Viktig? Overhodet ikke, men jeg skjønner at det er fobannet viktig for rasistiske kristne at han ikke skal se ut som en annen rangs araber...

 

Og nei, jesus kan UMULIG ha vært av arisk rase OM han i det hele tatt levde, dette er tatt rett ut av lufta (aller stedet som de fleste sitter på) og er ikke annet enn ren rasisme frykt for at den store helten til de kristne så ut som en langhåret muslim fra Grønland i Oslo... De VIL at han skal være hvit og ha, til nød, brunt hår...

 

Jesus var, igjen OM han levde, en jøde på lik linje med andre jøder på den tiden og de er ikke hvite, men brune..

 

Men hva betyr det egentlig? Ikke en dritt, da mytene om ham heller ikke betyr en dritt... So whats the fuzz?

Lenke til kommentar

Hoff, hoff hooffff!!!

gå å LES historien!!

Foretrekker skikkelig forskning på det området jeg isteden for historier

 

Nei jesus var ikke blond, og det vet jeg!

 

Han blir framstilt feil i mange kirker det vet jeg, men han var hvit og er det da så viktig!!

 

Jesus var en brunhåret, hvit muskuløs mann!!

Han var muskuløs i å med at han var tømmerhogger!!

 

Viktig? Overhodet ikke, men jeg skjønner at det er fobannet viktig for rasistiske kristne at han ikke skal se ut som en annen rangs araber...

 

Og nei, jesus kan UMULIG ha vært av arisk rase OM han i det hele tatt levde, dette er tatt rett ut av lufta (aller stedet som de fleste sitter på) og er ikke annet enn ren rasisme frykt for at den store helten til de kristne så ut som en langhåret muslim fra Grønland i Oslo... De VIL at han skal være hvit og ha, til nød, brunt hår...

 

Jesus var, igjen OM han levde, en jøde på lik linje med andre jøder på den tiden og de er ikke hvite, men brune..

 

Men hva betyr det egentlig? Ikke en dritt, da mytene om ham heller ikke betyr en dritt... So whats the fuzz?

 

Er egentlig ikke så viktig hvordan han så ut!!

.SLUTT!

Lenke til kommentar

Er egentlig ikke så viktig hvordan han så ut!!

.SLUTT!

 

He he... Det jeg derimot har forstått de siste dagene (Dette forumet er ikke det eneste jeg frekventerer) er at kristne nå for alvor viser sitt rette og temmelige rasistiske ansikt og å tro at jesus var arisk mens jødene rundt ham var arabere er en av dens mange stygge ansikter... for mange kristne er så rasistiske at de ikke tåler at jesus var noe annet enn hvit, for han er de hvites gud liksom... Snakk om tåpelig ønske tenkning...

 

Om en tre til fem hundre års tid, om og hvis globaliseringen fortsetter, finnes det ingen hvite, sorte gule eller røde, men de fleste vil ha en langt brunere farge enn den vi hvite har i dag.

 

OG forhåpentligvis er vi så smarte at vi kaller oss mennesker, hverken mer eller mindre og bare ler av disse siste middelalder gufsene fra de som ikke skjønner at hudfarge overhodet ikke har en dritt å si...

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er egentlig ikke så viktig hvordan han så ut!!

.SLUTT!

 

He he... Det jeg derimot har forstått de siste dagene (Dette forumet er ikke det eneste jeg frekventerer) er at kristne nå for alvor viser sitt rette og temmelige rasistiske ansikt og å tro at jesus var arisk mens jødene rundt ham var arabere er en av dens mange stygge ansikter... for mange kristne er så rasistiske at de ikke tåler at jesus var noe annet enn hvit, for han er de hvites gud liksom... Snakk om tåpelig ønske tenkning...

 

 

Kristne er da ikke rasistiske! Hvor har du dette fra, du liker kanskje å tro det siden du er ateist?

 

Ingen kan si helt sikkert hvilken hudfarge Jesus hadde, men er det så forbanna viktig da?

Det virker som du er hatsk mot kristne og hvite, når du alltid skal hakke ned på de og finne en annen løsning!

 

Jeg bryr meg ikke om Jesus var araber, og vist du tror kristne skulle bry seg om det fordi arabere ofte forbindes som muslimer den dag i dag så må du ha det klart for deg at Islam ikke fantes på den tiden!!

 

Du sier Jesus er de hvites Gud, det stemmer ikke i det hele tatt!! Jesus var for det første Gud's SØNN!

Og over 300 millioner kinesere defineres som kristne, og det er bare Kina!!

Lenke til kommentar

Gå på forrige side og les mine innlegg om den store, sanne, éne guden, Chilchiuhtlatonal (eller signaturen min), så skjønner du hvor tåpelige og upålitelige kristne, muslimer, hinduister, buddhister, jøder, osv. høres ut når de babler om åpenbaringer osv. Greia er at jeg ikke nekter å tro på guden deres, men jeg tror ikke på dere religiøse.

 

"Uansett så fikk jeg en åpenbaring fra en av Chilchiuhtatonals prengler som helbredet meg, og ga meg tilgivelse og fortalte meg at alle de andre 2 000 000 religionene her på jorda var feil, i forrige uke, jeg. Så det kan være det samme. Alle dere andre havner i prelvete, og vil bade i syre, så det så."

 

Tro på dette, så skal jeg tro på guden din, kristne menneske.

Hva? Kan du ikke tro på Chilchiuhtatonal, den éne sanne guden?!? Jeg fortalte deg jo nettopp sannheten? Kan du ikke åpne dine øyne og se at den kristne guden er en avgud som ikke eksisterer? Jøye meg! Men du må tro på meg! Tro! Det viktige er å tro! Du trenger ikke beviser, for så lenge du tror så vil du bli frelset!

 

(Denne måten å argumentere for religionen har jeg hentet rett fra markusevangeliet hvor Jesus hele tiden gjør det klart at folk som vil ha bevis (les: fariseerne osv.) er dumme, og at folk som helt vilkårsløst vil tro på ham og at hans gud er ekte, er dem som fortjener guds kjærlighet. Ganske urettferdig, vil jeg mene.)

 

Men når jeg bruker denne måten å argumentere på, så merker du vel hvor lite troverdig den virker?

Endret av Dohvakiin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

He he... Det jeg derimot har forstått de siste dagene (Dette forumet er ikke det eneste jeg frekventerer) er at kristne nå for alvor viser sitt rette og temmelige rasistiske ansikt og å tro at jesus var arisk mens jødene rundt ham var arabere er en av dens mange stygge ansikter... for mange kristne er så rasistiske at de ikke tåler at jesus var noe annet enn hvit, for han er de hvites gud liksom... Snakk om tåpelig ønske tenkning...

 

De fleste bibelske figurer blir tegnet hvit, det gjelder moses, maria, jesus, josef osv. Nå er det ikke slik at alle kristne er tegnere og står bak alt dette.

 

I arabiske og muslimske land så tegnes de samme personene som brune, bare for å ha det sagt, så det er mer en naturlig ting i kulturen enn at det er rasisme.

 

Nå når Jesus gjorde alle de undrene han gjorde, forandret sitt åsyn rett foran folk, stod opp fra de døde, var guds sønn, helbredet folk, tok livet av fikentrær med bare ord. Nå når bibelen skildrer et unormalt menneske, hvorfor vil du tilegne han forutsigbare, forventede og normale karakteristikker? Det passer liksom ikke i sammenhengen, Vi snakker jo faktisk om et unaturlig vesen, som Jesus var, hvorfor vil dere tilegne han normale karakteristikker akkurat på hudfargen når han var så unormal på alle andre måter. Jeg vil ikke frem til at han var hvit, men det jeg vil frem til er at det er dere som ser på han som normal (brun) som faktisk har det mest feilaktige synet på Jesus. Jesus var ikke normal, så det fins ingen årsaker til å gi han normale karakteristikker som om han bare var et og annet tilfeldig menneske på den tiden.

 

Om en tre til fem hundre års tid, om og hvis globaliseringen fortsetter, finnes det ingen hvite, sorte gule eller røde, men de fleste vil ha en langt brunere farge enn den vi hvite har i dag.

 

Punkt 1.

Det er en grunn til at Afrika har det varmeste klimaet på jorden, global oppvarming vil ikke forandre på forutsetningene for dette varme klimaet, så om det blir globalt varmere, vil det bli varmere+x varmere i Afrika, og da vil de bli enda svartere, selv om vi måtte bli brunere så vil likevel afrikanerne bli enda svartere enn vi er. Så det er ikke riktig det du sier om at hvite, gule og røde forsvinner, nyansen vil fortsette å være der.

 

Punkt 2.

Dessuten så er det ikke rett at hvite, gule og røde vil forsvinne pga klimaforandring. Det vil ta tusenvis av år før hvite blir svart, vi har ikke hatt de samme genetiske mutasjonene som har økt melanin nivået vårt, så vi kommer ikke til å bli svarte av klimaforandringen, når vi snakker mutasjoner så snakker vi tusener av år før det skjer. Og mutasjoner er heller ikke et privilegie vi mennesker har, mutasjoner skjer tilfeldig og 99% av alle mutasjoner er skadelige. Og så er det viktig at HVIS vi får denne mutasjonen, som er svært lite sannsynlig, så vil alle vestlige europeiske og andre måtte bli utryddet til fordel for dette ene mennesket, og at dette ene mennesket måtte hatt alle de biologiske faktorer på plass som er overlegent i naturlig seleksjon, noe som er enda mindre sannsynlig vil skje. Da vil det ta hundretusener av år før noe kunne skje.

 

I begge tilfeller så tar du grundig feil.

 

OG forhåpentligvis er vi så smarte at vi kaller oss mennesker, hverken mer eller mindre og bare ler av disse siste middelalder gufsene fra de som ikke skjønner at hudfarge overhodet ikke har en dritt å si...

 

Det er de av oss som aldri tar opp temaet om hudfarge som virkelig setter pris på nøytraliteten rundt dette, men det er alltid de av dere som drar det opp fordi dere mener det er et svakt tema.

Lenke til kommentar

Blir sprø av alle dere, prøv å var litt opne mot kristendommen. Vil nå sei at det skal meir tro til å meine at alt er tilfeldigheter, at det ikkje finnes noko gud osv....

 

Eit av mine yndlignsitater her er:

“I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else.”

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...