Gå til innhold

Er Jesus din konge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig! Vi er alle ansvarlige for våre valg. Vi har alle sammen Chilchiuhtlatonals moralske lover skrevet med brennende sjelelig skrift i våre hjerter! Vi kan alle se ham om vi velger å åpne øynene. Når noen velger å holde sine indre øyne lukket for den ÉNE, SANNE GUDEN, må de tåle konsekvensene av dette.

Jesus er ikke min konge. Min konge er Harald, og over ham står den ÉNE, SANNE GUDEN, Chilchiuhtlatonal.

Helt riktig! Vi trenger alle sammen guden Chilchiuhtlatonal i våre hjerter. Uten ham er man hedning og fortapt og vil lide i helvetet hvor man drukner i et hav av syre til evig tid. Det er helt sant! Jeg kan garantere for at jeg møtte hans sendebud, og jeg ble helbredet.

Endret av Dohvakiin
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Som man sier i skottland, Jesus is the rock, he is MY rock!

 

Er han din rock også? Eller tjener du andre?

Hvilken rock er det du mener?

 

Flavius Josephus nevner ca. 20 stk. Jesuser - men ingen av dem er den evangeliske utgaven av Jesus.

De er alle sønner av andre enn Jesu surrogat-far, Josef.

 

Den evangeliske varianten var - totalt - ukjent blant samtidens aktuelle skribenter.

Deres tekster er (helt og/eller) delvis bevart, og sier intet annet enn at det fantes kristne, samt hva de trodde på.

 

Og dét er strengt tatt ingen overraskelse, at det fantes kristne - hverken i år 120, eller nå.

Lenke til kommentar

Ja, gøy, men jeg tror nok de fleste kan se at du bare skrøner og at ditt eksemplar er litt skrønete, mens mitt er mer seriøst.

Ja, gøy, men jeg tror nok de fleste kan se at du bare skrøner og at ditt eksemplar er litt skrønete, mens mitt er mer seriøst.

 

Det kan faktisk de fleste si om med din versjon også Lonelyman, da det er mer og mer som tyder på at jesus er en eventyr figur på lik linje meg den jødiske krigsguden du tilber og som du har drømt at du har møtt.

 

Slike religiøse som deg, som tror de snakker på sin guds vegne og som innbiller seg at de har lange intetsigende samtaler med en gud de ikke på noen områder kan bevise gjør meg bare kvalm...

 

Hva får deg til å tro at disse synene er annet enn din egen frie fantasi når du ikke har et eneste adekvat bevis for det? Og ikke minst, hva får deg til å tro at vi skal ta drømmeriene dine og føleriet dirr seriøst?

 

Og som ikke det er nok rakker du ned på andre og sier deres drømerier ikke er like seriøse som dine egne drømmerier... Si meg, hører du ikke selv hvor dumt det høres ut å rakke ned noens påstander når man sitter på like håpløse og ubeviste påstander selv?

 

So msagt, kom med bevis eller slutt å snakke om dette som om dette skulle være sant. Eller ta deg en tur til en psyriatrer, han vet hvordan man skal behandle religiøse som har dratt føleriet inn på ville veier. Du trenger hjelp hvis du tror du er guds talsmann Lonelyman... Seriøst.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

LonelyMan, når skal du slutte med disse intetsigende trådene? Du lurer ingen med dette blodirriterende, gladkristne supersprøytet ditt.

 

Sur og intolerant du er da!

 

Sur, ja. Intolerant, overhode ikke. Jeg var forbannet i natt, men til tross for dets spydige formulering står svaret mitt fortsatt. Dette er ørtende gangen LonelyMan lager en helt poengløs tråd om hvor mye han underkaster seg guden sin og hvor hardt han elsker Jesus.

For å svare litt on-topic, så nei, Jesus er ikke min konge. Jeg har ikke en konge, og jeg klarer ikke å begripe hvorfor noen vil la noe som eksisterer i hodet deres dømme dem og bestemme hvordan de skal leve livet sitt. Jeg har ingen konge eller dommer, det eneste som kommer i nærheten er myndighetene og domstolen, men siden jeg stort sett holder meg innenfor lovens rammer gjør det meg ingenting.

Endret av Bunnskrap
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gud bor i deg, du er hans tempel. Han bor inni deg og der skal han bo, det er hans bolig. Om du er sint, frustrert på Gud, så har Gud medlidenhet i de tider du er sint. Da vil du føle hans nærvær, du kan føle han direkte på kroppen at når du er sint så vil han være der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Folk liker ikke å titte innover i seg selv for svarene - det er deilig ansvarsløst å heller lete hvor fornuften sier at man ikke finner gud.

Lenke til kommentar

Folk liker ikke å titte innover i seg selv for svarene - det er deilig ansvarsløst å heller lete hvor fornuften sier at man ikke finner gud.

Ja ikke sant?

Best å fortelle disse gutta som ikke finner bevisene for all verdens påståtte guder at det ikke er i fornuften sin de må lete etter disse gudene, men i ufornuften....

 

 

Jesus er ingen konge, han kan heller ikke være i konge slekt skal man tro bibelen, for han er jo sønn av det hellige spøkelset og jomfru maria, en kvinne som det ikke telles med ... og hun har ingen konge slekt.

 

Men seriøst, konge? Ver det det mest ultimate de kunne finne på den gangen? Hvorfor ikke eneveldig hersker, super diktator eller himmel despot? Det er jo dette kristne faktisk opphøyder jesus/gud opp til i den himmelen de ser for seg når de dør.. Eller statminister, president? Konge er så stusselig liksom...

 

Og for liksom å understreke hvor fattigslig og lite oppfinnsome disse jernalder mennene som skrev dette var er altså gatene i himmelen av rent gull og edelstener... Dette var det ultimate for disse ignorante mennene som skrev bibelen, men ikke på langt nær hva opplyste folk helt ville hatt i dag. Hva med spa, god mat og godt drikke, er det er lov å ha sex der, lov å drikke seg dritings, lov til å treffe venner også videre...Det er mer hva folk etterspør og ikke gull og edelstener, for hva faan skal man med edelstener og gull på et sted de ikke er verdt en dritt, i en evighet under en fryktelig diktator? For en ignorant antagelse...

 

Men leter man med fornuften så er det jo slike anskuelser man får dessverre... Da ser man lett hvordan disse drømmeriene fra jernalderen faller sammen til en latterlig grøt av påstander som ikke holder vann..

 

Som at jesus er en konge liksom... Når han og faren og det hellige spøkelset egentlig er en himmel diktator av verste sort...

 

Så nei, jesus er definitivt ingen konge for meg... Snarere en narr..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...