Erik S-O Skrevet 4. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2012 Jeg holder på å oppgradere gamer-pcn min og har bestemt meg for å gjøre det litt etappevis. har et k5ql-em (socket 775) hovedkort e5200 core 2 duo (klokket opp til 3,59 ghz) 4 gb ddr2 ram (2x2) samsung spinpoint f1 (1tb) 500w psu av eldre årgang 2 seagate 250gb disker Har nå kjøpt et msi hd 7850 og montert på hovedkort. da begynte merkelighetene. Først fikk jeg ikke endre oppløsning uten svart skjerm og reboot. dette fikk jeg ordnet etter et par av- og installeringer av catalyst driverne. jeg bruker speedfan og der ser jeg at GPU viser alt fra 0 til -999 grader, men også innimellom 29 som er riktig. ved start av diverse spill får jeg ofte svart skjerm og må reboote. catalyst control center nekter å la seg åpne. maskinen virker som den lagger litt, når jeg starter et program tar det noen sekunder før det faktisk skjer noe. er det noen som aner hva dette kan være? jeg tror kanskje det kan være psu-en som synger på siste verset. alt funket fett med det forrige hd4850 kortet som sto i. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2012 Fungerer PCen med 4850-kortet ditt da? Høres mer ut som du fikk et defekt skjermkort enn at PSUen går. List gjerne opp hvilken modell du har av PSU også, så kan dette sjekkes opp også. PS: Speedfan er utdatert og viser feilinformasjon på komponenter fra de siste fire årene. Lenke til kommentar
Erik S-O Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. mai 2012 speedfan kommer da i nye versjoner ennå, siste er 4.46 nå virker det som om ting har stabilisert seg litt etter en siste reinstallering av driveren, endelig. 60 fps stabilt i skyrim med alt på ultra og over 100 i sc2 (1280x1024) CCC virker fremdeles ikke, maskinen jobber i noen sekunder så skjer det ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå