Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ensomhet/depresjon


micael20

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle prøve å få tankene og følelsene ut ett sted og høre hva folk har å si.

 

Jeg har bursdag i dag 4.mai og er blitt 24 :fun: . og Skulle feire med familien men ble litt sent pga. jobb og tenkte å ta en tur ut på byen men en venn, som da er bortreist. Var først da jeg tenkte over hvor få venner jeg egentlig har. Har en god venn og mange bekjente men ingen jeg egentlig føler jeg kan ta kontakt med og spørre om de vil bli med ut på byen :mellow:

 

Har noe snev av sosial angst siden jeg ikke er så utadvendt av meg blandt fremmede folk og er veldig tilbakeholden. Har egentlig alltid vært blyg og tilbaketrukken. Fått høre jeg er en godhjerta, snill og rolig person men litt lukket. Så her sitter jeg alene på bursdagen og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg orker ikke dra på kino eller noe annet alene heller. Tilbringer mye tid alene hjemme med spilling, tv titting og pc. Trener styrke på studio en del samt mma. Det er veldig sosialt men føler at jeg sliter med å komme meg ut blandt folk. Synes det er kleint å snakke med fremmede i redsel for å bli avvist eller bli sett rart på. Tenker gjærne de allerede har en vennekrets og har nok med det. Har en god venn som har dame og tilbringer mye tid med henne samt andre aktiviteter så blir lite festing i og med at jeg blir alene om å dra ut. Har ingen andre jeg kan spørre heller :(

 

Ble mye rot her nå, men i korte trekk så føler jeg meg litt fortapt i meg selv. Vet ikke hva jeg skal gjøre :ermm:

 

Håper på gode tilbakemelginger etc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler du at du er en sosial person? Ikke alle må har venner. Jeg har 0 venner og er singel, jeg også sitter for det meste foran PC og TV men jeg synes livet er flott slik som det er. Har vært på fester osv men synes det er kjedelig, jo mer sosial settingen er jo kjedeligere blir det for meg (personlig fordi jeg synes mennesker blir mer falske jo mer mennesker det er rundt de).

Lenke til kommentar

Begynn med noe slik at du har noe annet enn TV og PC-spill å fordrive tiden din med, med mindre du er genuint interessert i å se på en skjerm.

 

Bursdager er også i grove trekk unødvendige. At enkelte blir ulykkelige av bursdagen sin sier jo litt. Det er ingenting å feriere for. Spar det heller til du har oppnådd en form for anerkjennelse. Drittdag.

Lenke til kommentar

Hvis dette oppleves som et problem for deg,er det grep å ta skulle jeg tru,hvis det ikke er et problem,eller rett og slett bare er sånn,lær og lev med det på en eller annen måte ? Ikke alle er lagd for å ha masse venner i RL og online,masse familie (av sorten som bygger deg opp vel og merke) og liksom mr/ms popular,jeg er det f,eks ikke (nå,hadde en fantastisk gjeng som unge men vi blev spredt runt i 16-års alderen pga skole,jobb og familier,få som seinere har matchet den gjengen men det er noen få trots allt.

 

Feire jul og andre høytider alene,bedre det om man ikke får feiret med folk som trekker opp,samme med bursdag,som i mitt tilfelle er omtrent samtidlig,så feiret ikke i år noen av delene,orket ikke folk så kjenner igjen TS der gitt.

 

Byen har gått til å være flere dager i uka pga en eller annen anledning,hva som helst egentlig,til en meget sjelden gang,har ikke angst per se men er rimelig reservert innen jeg fått meg en pils eller to.

 

I problematiske tider så øker medisin-bruken her,så det går sikkert å spørre fastlege direkte,alternativt henvisning videre,en liten dose beroligende kan hjelpe deg (som med meg) over kneika og ut over den akk så høye dørstokken,snakker om 2 mg her,blir ikke tullete av det men det tar brodden av alle slitsomme folk man automatisk kommer å møte i en offentlig arena, men der er noen fantastiske mennesker og som man misser hvis man holder seg hjemme forran pc og tv.

 

F.ø så høres det ut som TS (micael20) har mye bra gående med trening og den slags,applaus der gitt, feks etter kino kan man man gå på en kafe eller pub i nærheten av kinoen og sjansen er man finner folk å snakke om film med,så hadde ikke stresset så mye med den bursdagen,de er oppskrytt likavel,jevne dager er kurant å feire med noen men da har det blivit famile/slekt her i voksen alder.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar:-) føler meg bedre i dag. Har egentlig ikke brydd meg om jul, bursdager osv men føler jeg er utenfor og ensom siden samfunnet er bygd opp slik at man blir sett på som en unormal person om en ikke har mange venner eller følger de skikker og normer som er satt av folket.

Endret av micael20
Lenke til kommentar

Føler du at du er en sosial person? Ikke alle må har venner. Jeg har 0 venner og er singel, jeg også sitter for det meste foran PC og TV men jeg synes livet er flott slik som det er. Har vært på fester osv men synes det er kjedelig, jo mer sosial settingen er jo kjedeligere blir det for meg (personlig fordi jeg synes mennesker blir mer falske jo mer mennesker det er rundt de).

 

 

Jeg føler jeg er en sosial person og trives med selskap i ny og ned. Men kun de jeg føler meg trygg på og kan være mer meg selv sammen med. problemet er at jeg trenger lang tid på å komme i den trygge sonen. han som jeg er venn med nå har vert vennes siden 5 klassen. føler jeg aldrig kan være meg selv 100 prosent blandt personer jeg ikke kjenner godt. blir også lei av å være hjemmefra over lengre tid eller være bland fremmede folk. trenger en del tid for meg selv og trives med det. men blir ensomt i lengden uten en dose sosial samvær.

 

 

Endret av micael20
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...