Gå til innhold

[Løst] Hvilken spill-pc? Oppdatering: Har kjøpt GTX 680, men trenger resten!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Leker litt med tanken på å kjøpe ny PC. Den skal da brukes til musikk, surfing, tekstbehandling og spill.

 

Har bygd PC mange ganger tidligere, men tror ikke jeg orker det nå. Sliter derimot litt med å finne riktig pakke.

 

Hva tror dere om denne fra Dustin? Noen åpenbare svakheter med den? Vil jeg spare mye dersom jeg bygger en tilsvarende selv? Andre gode alternativer jeg bør vurdere? Vil ikke høyere i pris.

 

Takk!

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

14 500,- for en ferdig maskin med i7-3770K, 120GB SSD og GTX 680 synes jeg ikke er så ille. Det eneste jeg ville likt å få greie på er hvordan SSD, PSU og hovedkort de har puttet inn i den.

 

Jeg har tilfeldigvis en handleliste på Dustin nå, og hvis jeg bytter ut CPU og GPU til de i denne maskinen havner prisen på 13 800,- Dette er med en kvalitets PSU på 750W (om vi går til en rimeligere variant vil summen bli nærmere 13 400,-)

 

Siden denne maskinen virker solid ser jeg ingen grunn til å komme med andre forslag.

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Du vil spare helt enormt om du bygger selv. Nå finnes det ytterst få leverandører som har GTX 680-skjermkortet på lager, og jeg stiller meg vel egentlig skeptisk til at du får tilsendt dette bygget med en gang av presis samme grunn.

 

Jeg ville heller anbefalt en miks av Intel Core i5 2500K, HD 7850, 4-8GB RAM og Samsung 830 128GB SSD. Da kommer du litt i underkant av 9000 om du spiller resten av kortene riktig. Eventuelt kan du bare ta en kikk på Black Refinery. :)

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Det høres jo bra ut det, Deluze.

 

Agentspoon: Vil jeg spare helt enormt? Kan du utdype dette? Gjerne vise meg prisen på delene i et tilsvarende selvbygg? :)

 

Hadde tenkt meg noe kraftigere enn Black Refinery. Vil gjerne kunne kjøre spill på høye innstillinger. Da gjerne noe som også varer en stund.

 

Det er for øvrig mange år siden jeg var oppdatert på denne fronten.

 

Edit: Hva med Komplett Gamer Premium i35? Konfigurerer da til Intel® Core i7-3770K, 16gb ram og XFX Radeon HD 7970. Tar jeg også et penere kabinett kommer den på 14500.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Du vil spare, men enormt er jo et relativt begrep. Det kommer helt an på hva slags hovedkort, SSD, RAM, GPU og PSU de har puttet inn i den. Hvis(!) de har valgt det billigste hele veien er kan du kanskje spare 2-3000,- på å bygge selv. Ja, det er en del penger, men jeg står allikevel på mitt at til å være en ferdig PC er ikke dette et ille eksempel.

 

Nesten edit:

Her er blant de billigste delene valgt fra Dustin med de kriteriene som blir stilt i PC'en du linker til i første post:

post-158996-0-13376500-1336163075_thumb.png

 

Som du ser havner den på 11 673,- Så hvis de har valgt som dette taper du 3000,- som er "worst case" i dette tilfellet.

 

 

-Deluze

 

Faktisk edit:

 

Det som skiller denne vogna, og den vogna jeg snakket om i 2. post er i utgangspunktet en bedre SSD, et skjermkort med bedre kjøleløsning (og som er litt overklokket), et dyrere hovedkort (som ikke nødvendigvis er bedre da dette kommer an på hva du trenger), samt en kraftigere og bedre PSU.

 

Alle disse er naturligvis fine å ha, men de gir deg ikke noe mer ytelse for de ekstra tusenlappene (dog gir det deg et litt mer stillegående skjermkort, en potensielt mer stabil SSD, samt en strømforsyning som blir med deg en oppgradering eller to).

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Må si det var større prisforskjell enn jeg hadde trodd. Selvsagt vanskelig å sammenligne når vi ikke vet alle delene Dustin bruker i sin modell.

 

Kjedelig at GTX 680 er utsolgt omtrent overalt. HD7970 koster jo omtrent det samme og virker en god del svakere.

 

Edit:

Er Komplett Gamer Premium - GTX 680 Edition et greit alternativ til den fra Dustin? Der står det at de får GTX 680 på lager i morgen. Noen store forskjeller på disse to? Komplett er i hvert fall veldig tydelige på hvilke deler som blir brukt.

 

Takk!

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Ja, det er det som er poenget. HD 7850 og GTX 680 gir et markant skille på hvilke innstillinger du skal bruke. Om du velger en mellomting, vel tja, da blir det en mellomting. Om du virkelig ikke vil kompensere på grafikkytelsen, må du vente til kortene kommer i butikk igjen (og innen da har sikkert også GTX 670 kommet). :)

Lenke til kommentar

Det beste alternativet vil omtrent alltid være å bygge selv, men av de to ferdige ville jeg ha lagt bort Komplett sin maskin med en gang. Den er bygget på LGA2011 plattformen som er en unødvendig dyr plattform når det er snakk om spilling.

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Hva med oppsettet under?

 

post-17693-0-95018800-1336211582_thumb.jpg

 

Her mangler jeg skjermkortet, men det kjøper jeg heller fra en nettbutikk som har GTX 680 på lager.

 

Passer alt dette sammen? Noen klare svakheter? Denne havner på 13600 med skjermkortet.

 

Edit: Har nå kjøpt GTX 680 over disk i Oslo. Bygger med andre ord selv. Noen innspill på oppsettet over? Kan godt legge i litt mer hvis det trengs.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Du vil spare, men enormt er jo et relativt begrep. Det kommer helt an på hva slags hovedkort, SSD, RAM, GPU og PSU de har puttet inn i den. Hvis(!) de har valgt det billigste hele veien er kan du kanskje spare 2-3000,- på å bygge selv. Ja, det er en del penger, men jeg står allikevel på mitt at til å være en ferdig PC er ikke dette et ille eksempel.

 

Nesten edit:

Her er blant de billigste delene valgt fra Dustin med de kriteriene som blir stilt i PC'en du linker til i første post:

post-158996-0-13376500-1336163075_thumb.png

 

Som du ser havner den på 11 673,- Så hvis de har valgt som dette taper du 3000,- som er "worst case" i dette tilfellet.

 

 

-Deluze

 

Faktisk edit:

 

Det som skiller denne vogna, og den vogna jeg snakket om i 2. post er i utgangspunktet en bedre SSD, et skjermkort med bedre kjøleløsning (og som er litt overklokket), et dyrere hovedkort (som ikke nødvendigvis er bedre da dette kommer an på hva du trenger), samt en kraftigere og bedre PSU.

 

Alle disse er naturligvis fine å ha, men de gir deg ikke noe mer ytelse for de ekstra tusenlappene (dog gir det deg et litt mer stillegående skjermkort, en potensielt mer stabil SSD, samt en strømforsyning som blir med deg en oppgradering eller to).

 

 

Hvorfor valgte du m-atx hovedkort?

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt:

 

SEAGATE BARRACUDA 2TB 7200RPM SATA/600 64MB

OCZ ZT SERIES 750 WATT POWER SUPPLY MODULAR

MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM SP1 64-BIT NOR DVD #OEM #NO

KINGSTON DDR3 HYPERX 8GB 1600MHZ CL9 (2X4GB) x2

INTEL CORE I7 3770K 3.5GHZ 8MB S-1155 IVY

INTEL 520 SERIES 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC 25NM BULK

FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 TITAN

ASUS P8Z77-V PRO Z77 S-1155 ATX IVY

ASUS DRW-24B5ST DVD±R/RW/RAM DL 24X SATA BLACK - RETAIL

BENQ XL2420T 24" WIDE TFT LED 120HZ BLACK

 

Takk for all hjelp! :)

Endret av qweac
Lenke til kommentar

hvis bruksområdene dine er "musikk, surfing, tekstbehandling og spill." ,hvorfor har du valgt en i7? en i5 3570K vil gjøre den samme jobben mye billigere.

 

Antageligvis fordi ingen har husker å påpeke dette tidligere. Selv hang jeg meg for mye opp i maskinen som var trådens utgangspunkt.

 

Både Dustin og Komplett forventer å få inn gtx 680 på tirsdag

 

Som tråden nevner er skjermkortet allerede kjøpt inn :)

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...