Reptilia Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Jeg er yrkessjåfør og kjører ca 200-250 km hver dag på humpete grusvei. Siden det har regnet mye og veivesenet ikke kommer og skraper veiene, blir det mye hull man er nødt å kjøre over. Har kjørt på disse veiene i ett par måneder og den siste uken har jeg kjent litt smerter i høyre nedre del av ryggen. Har hørt noe om at det er skadelig for nyrene om man sitter lenge i en bil som rister/humper, stemmer dette? Kjente også at jeg ble småkvalm mens jeg hadde smerten i nedre del av ryggen, akkurat som om når man blir slått i balla... Demperne på bilen er svært utslitt så det er lite demping å få.. Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Faren er at nyrene kan riste løs. I gamle dager var det vanlig at sjåfører brukte sk "nyrebelte" for å holde dem på plass, men |det finnes antakelig ikke å få tak på lenger. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Skift demperne i bilen. Oppsøk lege om du føler deg uvel eller har vondt. Lenke til kommentar
Reptilia Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Fikk ny bil idag men var like ubehagelig.. så ikke ut som om de demperne på den bilen var noe bedre. :/ Riste løs nyrene? Og hva skjer om jeg rister løs nyrene, dør jeg? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Rally førere bruker nyrebelter i dag enda tror jeg, så skal vel være mulig å få tak i. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Nyrebelte er vel for å spre slag og støt. Jeg tror ikke man får slike støt av humpler, men mer vis man kræsjer i ett tre feks. Jeg burde jo ha mistet nyrene for lenge siden vist det er slikt (ikke pga bil, men div sporter ala motocross) Kan forøvrig tilføye at jeg og har slitt med smerter i sidene av korsryggen. Dette har gått vekk etter noen kiropraktor besøk. Ifølge dem var det en låsning. Endret 5. mai 2012 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Reptilia Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Det er ganske heftige humper da. Det slår skikkelig godt når man kjører over dem.. Har fått masasje men det hjalp ikke på og er en annen type smerte enn typisk ryggsmerte, så tviler for det er en muskel.. Ser for meg at det er nyra.. Prøvd å google konsekvensene hvis nyrene "rister løs" men fant ikke en shit. Vet ikke om jeg tør å dra på jobb hvis det er med helsa som innsats. ;S Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Det er ganske heftige humper da. Det slår skikkelig godt når man kjører over dem.. Har fått masasje men det hjalp ikke på og er en annen type smerte enn typisk ryggsmerte, så tviler for det er en muskel.. Ser for meg at det er nyra.. Prøvd å google konsekvensene hvis nyrene "rister løs" men fant ikke en shit. Vet ikke om jeg tør å dra på jobb hvis det er med helsa som innsats. ;S Får noe fjas Er nok ryggen din, det er vel ganske kjent at man fint kan brekke ryggen i bil. Har ei vennine som brakk ryggen da hun kræsjet front mot front i litt over 40km/t Pell deg til kiropraktor og la hun/han knekke opp kroppen din litt! Har aldri følt meg bedre i kroppen etter jeg har vært hos kiropraktor Endret 5. mai 2012 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Fikk ny bil idag men var like ubehagelig.. så ikke ut som om de demperne på den bilen var noe bedre. :/ Riste løs nyrene? Og hva skjer om jeg rister løs nyrene, dør jeg? Jeg er litt på tynn is nå, men jeg tror at det kan forårsake blod i urinen, sikkert også smerter. Dør? Kroppen din er sterkere enn som så. Men om nyrebelte er å få, så skaff deg det. Det funket før i tiden (50- og 60-tallet) da fjæringen var dårligere enn i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå