Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Antidepressiva gjør mer skade enn nytte

Kazuo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tittelen er "antidepressiva gjør mer nytte enn skade", og da burde du fått med at dette gjelder ved tilstander som går lett over av seg selv og ikke alvorlige depresjoner, i steden for en generalisert konklusjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tittelen er "antidepressiva gjør mer nytte enn skade", og da burde du fått med at dette gjelder ved tilstander som går lett over av seg selv og ikke alvorlige depresjoner, i steden for en generalisert konklusjon.

Igjen hvorfor sier du dette til meg ?

Si det til VG

ang138.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en relativ viktig detalj. Jeg klikket meg inn fordi jeg trodde du mente at de gjorde mer skade enn nytte hos alle. Det sier seg selv at de som har ''mild depresjon'' ikke burde begynne på antidepressiva.

HALLO-

Det er VG som skriver det, skal jeg lage min egen tittel på en artikkel som ikke er min ? er derfor man leser det som står SELV.

Endret av Dani46
Lenke til kommentar

Du hadde lett kunne gjort det bedre ved å bare legge ved ''kan'', så det ble ''antidepressiva KAN gjøre mer skade enn nytte''. Istedet så gikk du for noe som kunne vært i en tabloidavis som er misvisende så det holder.

Litt on-topic: Det er synd at mange ser på antidepressiva som er quick fix til naturlige reaksjoner til helt vanlige situasjoner i livet. Når det er sagt så burde legene ta mye av ansvaret. Det at man er kjempelei seg for at moren døde i forrige uke burde ikke gjøre så en burde få antidepressiva slengt etter seg. Man burde heller gjøre det enklere for de med depresjon å få time hos psykolog. Sånn som det er i dag kan det fort ta flere måneder før man får ordentlig hjelp.

Lenke til kommentar

Du hadde lett kunne gjort det bedre ved å bare legge ved ''kan'', så det ble ''antidepressiva KAN gjøre mer skade enn nytte''. Istedet så gikk du for noe som kunne vært i en tabloidavis som er misvisende så det holder.

Gå inn på linken, er VG som er tabloid avisen her, er VG sin overskrift og det er ikke min oppgave redigere VG sin artikler eller overskrift..

:roll:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
I 2011 var det dobbelt så mange menn som kvinner som brukte antidepressiva,

Det faktaet var uventet for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...