JohnsonJr Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Jeg trenger en kalkulator for S1 og S2 matematikk. Jeg er snart ferdig med S1 og har såvidt klart meg så langt. Hvilke burde jeg kjøpe? Pensum i S1 er Algebra Likninger og ulikheter Sannsynlighet Funksjoner Derivasjon Lineær optimering I følge "Gyldendals formelsamling i mattematikk: Pensum i S1 er: Potenser og logaritmer Algebra Intervaller og vekst Derivasjon Økonomi Sannsynlighet Lineær optimering pensum i S2: Polynomer Rekker Naturlige logaritmer Derivasjon Funksjonsdrøfting Økonomi Areal Modeller Statostoll Stokastisk fordeling Normalfordelingen Hypotesetesting Her trengs det ikke å spare på penga- Pappa betaler! Endret 4. mai 2012 av JohnsonJr Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Har du en bærbar maskin? Skolen kan ikke nekte deg å bruke en bærbar maskin istedenfor en kalkulator der hjelpemidler er tillatt. Bruk en bærbar maskin med et eller annet matteprogram. Endret 4. mai 2012 av Yumekui Lenke til kommentar
JohnsonJr Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Har en laptop med Geogebra for funksjoner, og Wiris og Microsoft mathematics. Men jeg synes det tungvindt å bruke. Og kalkulator går ofte fortere. Det er ikke meningen å høres ut som noen bortskjemt drittunge her, men de fleste illustrasjonene og "bruksamvisningene" i boka er for Texas og casio kalkulator. I og med at de fleste i klassen har en av disse kalkulatorene gidder ikke lærern å bruke tid på å gå gjennom det samme på Pc. Jeg vet at med programbare kalkulatorer kan man sette inn ABC formelen, så mens jeg bruker 1-2 minutter på å skrive inn hele formelen, bruker han bare noen få sekunder! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå