zumba Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 22.April bestilte jeg flere varer hos en nettbutikk og betalte med kort. Fikk ordebekreftelse på mail og trodde dermed at alt var i orden. I dag 4.mai fikk jeg en mail med ” vi bekrefter med dette at du har blitt kreditert for xxxkr for de varene vi dessverre ikke kunne levere”. Ut i fra summen ser det ut til at det en av varene de ikke kan levere. Men de skriver ingenting om hva det er de ikke kan levere eller når jeg kan forvente å få de varene de kan levere. Synes også at det er veldig merkelige at det tok så lang tid og finne ut at de ikke hadde varene. Har de virkelig lov til å selge varer på nettbutikken som de tydeligvis ikke har, uten at det får noen konsekvenser for dem? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Dette er noe som de aller fleste nettbutikker pleier å nevne i kjøpsbetingelsene. De store nettbutikkene har mer eller mindre automatiske systemer for å holde styr på pris og lagerstatus, og det hender at det oppstår feil. Jeg prøvde selv å bestille en vare for noen år siden som helt tydelig var feilpriset, og da trakk butikken seg fra handelen med henvisning til dette. Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 I utgangspunktet gir Forbukerkjøpsloven § 19, § 24, og § 52-§ 54 deg rett til å kjøpe varen fra en annen butikk (dekningskjøp), for så å kreve de ekstrautgifter det ev. gir deg fra den opprinnelige butikken. Se http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html for hele Forbrukerkjøpsloven. Merk at forbrukerkjøpsloven bruker ordet "forsinkelse" for både forsinkelse og manglende levering ( "tingen ikke blir levert eller blir levert for sent"). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå