Gå til innhold

Kunne DU gjort det samme som abb for noe DU kjempet for eller imot?


Gjest medlem-82119

  

75 stemmer

  1. 1. Kunne DU gjort det samme som ABB for noe DU kjempet for eller imot?

    • Ja
      17
    • Nei
      58


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uansett hva det gjelder ville jeg aldri drept noen! Gandhi style :w00t:

 

Gandhi var en jævla hykler som så på mørkhudete (f.eks de fra afrika) som mindreverdige. De eneste han kjempet for var sitt eget folk.

 

Det visste jeg ikke. :whistle:

 

Poenget er bare at man trenger ikke bruke vold for å nå målet sitt. Om demokratiet feiler og du føler deg som dette (bildet). Er det lettere å bare ta selvmord, eller reise langt vekk og isolere seg selv...

Dine meninger er ikke verdt mer enn andre menneskers liv. ABBs måte å nå målet sitt var både barnslig og barbarisk.

3cd8a33a.png?1306264975

 

Edit:

 

Ghandi så kanskje på afrikanerne som mindreverdige, men så vidt jeg vet så var han ikke en morder.

Endret av JohnsonJr
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Siden abb sloss mot islamiseringen så ville det ikke vært logisk om han angrep synagoger, synes jeg.

Moskeer, muligens.

Kirkebrannene, logisk...derfor jeg har brukt dem som eksempel i tidligere innlegg. Du legger det også frem som om målet var å drepe flest mulig barn. Abb (og jeg også) regner ikke folk på 16-17-18 år som barn, men det er en juridisk definisjon. abb skjøt det man dagligdags kaller for ungdommer, men dømmes for å ha skutt barn fordi ungdommer ikke eksisterer juridisk.

 

Som det har vært gjentatt mange ganger så unngikk abb å skyte de yngste som er mer vanlig å definere som barn.

Det er totalt ulogisk å angripe AUF. Det er lagnt mer logisk å angripe synagoge/jøder, siden det er de som står bak den muslimske innvandringen. Alle ekstremister har sin individuelle logikk. ABB har sin logikk. Andre ekstremister synes det han gjorde var totalt ulogisk.

 

Å drepe forsvarsløse barn er like ynkelig og æreløst som å drepe forsvarsløse ungdommer. ABB ungikk ikke å skyte 13-åringer. Mange ekstremister ville aldri skutt og drept forsvarsløse barn og ungdom. De aller fleste nynazister for eksempel ville ikke vært så feige. Hadde ABB vært medlem av Vigrid ville han aldri hatt så dårlig moral.

 

Som sagt, det er logisk fordi du deler ABB sitt syn. Men neste gang en terrorist angriper så er det helt tilfeldig hvilket mål som rammes. Det kommer ann på hvilke ingredienser terroristen velger på ekstremist-menyen. Noen ekstremister angrep kirker. ABB ville aldri angrepet kirker.

 

Så hvis vi spoler tilbake til før 22. juli så ville det vært helt tilfeldig hva som ble neste terrormål, akkurat som at det idag er helt tilfeldig hva som blir neste terrormål. Det kommre ann på hvem terroristen er og hvilken ideologi som er valgt.

post-118993-0-93701600-1337148554_thumb.jpg

 

Igjen så forutsetter du at abb var en tilfeldig terrorist som helt tilfeldig valgte mål. Der er vi uenige. Å angripe AuF er ikke ulogisk når Ap er fienden. Tvert imot. De fleste ekstremister og terrorister har ikke noe problem med å drepe barn, tenk f.eks på alle barna som ble drept i konsentrasjonsleirene, av stalin, av mao osv. Alle barna som drepes av ulike drapsmenn. Foreldre som dreper barna sine osv. Abb unngikk de yngste, men feiltolket noen idet de løp unna. Ironisk nok hadde de overlevd om de hadde stått stille fordi de var så unge så flukten medførte døden. Men hvem visste det da?

 

Før 22. Juli var det godt kjent hva som var det mest sannsynlige terrormålet (regjeringsbygget) og den mest sannsynlige måten å angripe på (bombebil). Abb valgte å angripe det mest sannsynlige målet på den mest sannsynlige måten. Dette var velkjent. Jeg ble selv advart lenge før 22. juli om å gå i regjeringskvartalet fordi noen garantert ville bombe bygget før eller siden. Jeg gikk derfor ALLTID omvei om jeg skulle forbi. Mange andre osloborgere gjorde det samme.

Lenke til kommentar

Igjen så forutsetter du at abb var en tilfeldig terrorist som helt tilfeldig valgte mål. Der er vi uenige. Å angripe AuF er ikke ulogisk når Ap er fienden. Tvert imot. De fleste ekstremister og terrorister har ikke noe problem med å drepe barn, tenk f.eks på alle barna som ble drept i konsentrasjonsleirene, av stalin, av mao osv. Alle barna som drepes av ulike drapsmenn. Foreldre som dreper barna sine osv. Abb unngikk de yngste, men feiltolket noen idet de løp unna. Ironisk nok hadde de overlevd om de hadde stått stille fordi de var så unge så flukten medførte døden. Men hvem visste det da?

 

Før 22. Juli var det godt kjent hva som var det mest sannsynlige terrormålet (regjeringsbygget) og den mest sannsynlige måten å angripe på (bombebil). Abb valgte å angripe det mest sannsynlige målet på den mest sannsynlige måten. Dette var velkjent. Jeg ble selv advart lenge før 22. juli om å gå i regjeringskvartalet fordi noen garantert ville bombe bygget før eller siden. Jeg gikk derfor ALLTID omvei om jeg skulle forbi. Mange andre osloborgere gjorde det samme.

ABB var ikke en helt tilfeldig terrorist. Han var en helt spesifikk terrorist med en helt spesifikk ideologi og en helt spesifikk fiende.

 

Hvem som blir neste terrorist er tilfeldig. Eller mener du at neste terroraksjon også blir rettet mot ABB sine mål? Den første timen etter at bomben smallt visste ingen om ideologien bak, de aller fleste tenkte at det var islamister.

 

Det kunne like gjerne vært muslimer som bombet 22 juli.

 

Og neste gang noen bestemmer seg for å drepe mennesker og sprenge bomber, da kommer det helt ann på den personens ideologi hvem målet er. Og det kommer igjen ann på ingrediensene i ideologien, hvem "fienden" er. ABBs fiender var AP, AUF og forsvarsløse mennesker. Andre terrorister har helt andre fiender. For eksempel:

 

-statskirken

-moske

-forsvaret

-utenlandske ambasader

-synagoge

-tog, buss, fly eller annen transport

 

Kan du nå si, uten å vite hva som skjer, om hva ideologien bak neste angrip blir? Hva neste mål blir? Veldig lett å si at AUF og regjeringskvartalet var logisk i ettertid. Ingen andre hadde noen som helst mistanke om at AUF kom til å bli rammet. Men du hadde kanskje det før 22 juli?

Lenke til kommentar

Noen har uttalt at ingen normale mennesker kunne gjort det som abb gjorde uansett hva de kjempet for eller imot. Jeg er ikke enig i det, og mener at mange ville vært istand til å gjøre det samme bare de hadde en kampsak de var villig til å gjøre det for eller imot. Si f.eks at du kan redde din egen familie hvis du skyter 100 uskyldige, eller at du kan redde 200 ved å drepe 100.

 

Problemstillingen ble også tatt opp i the box filmen for de som har sett den.

http://www.imdb.com/title/tt0362478/

 

Så derfor lurer jeg kort sagt på om du mener at du ville vært istand til å drepe like mange som ABB for å beskytte andre eller kjempe for eller imot noe. Underforstått, er handlingen til ABB så grusom i seg selv at ingen normale kunne gjennomført det, eller handler det om å ha nok engasjement til å kjempe for eller imot noe.

 

Jeg kunne nok drept for en sak om denne bare betydde nok for meg, og om jeg hadde genuin tro på at det var nødvendig. Men jeg ville aldri fått ideen om å gjennomføre den aksjonen som Breivik gjennomførte 22/7. Jeg ville nok vært fysisk og psykisk istand til å gjennomføre selve handlingen, men da måtte det jo også vært en ekstrem overbevisning der om at handlingen var nødvendig, og en viljestyrke som ble livnært av denne overbevisningen, siden det faktisk krever store ofre fra egen side for å gjennomføre noe slikt.

 

Altså, det er en forskjell mellom å kunne gjøre noe, og å ville gjøre noe, eller ønske noe.

 

Terroraksjonen 22/7 var ikke annet enn tragisk, etter min mening.

 

Alle mennesker kan drepe. Dette er dypt forankret i vår biologiske natur. Men det må en del til for at man skal bestemme seg for å ta det skrittet, da det også byr oss imot.

Endret av Wyrd
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Igjen så forutsetter du at abb var en tilfeldig terrorist som helt tilfeldig valgte mål. Der er vi uenige. Å angripe AuF er ikke ulogisk når Ap er fienden. Tvert imot. De fleste ekstremister og terrorister har ikke noe problem med å drepe barn, tenk f.eks på alle barna som ble drept i konsentrasjonsleirene, av stalin, av mao osv. Alle barna som drepes av ulike drapsmenn. Foreldre som dreper barna sine osv. Abb unngikk de yngste, men feiltolket noen idet de løp unna. Ironisk nok hadde de overlevd om de hadde stått stille fordi de var så unge så flukten medførte døden. Men hvem visste det da?

 

Før 22. Juli var det godt kjent hva som var det mest sannsynlige terrormålet (regjeringsbygget) og den mest sannsynlige måten å angripe på (bombebil). Abb valgte å angripe det mest sannsynlige målet på den mest sannsynlige måten. Dette var velkjent. Jeg ble selv advart lenge før 22. juli om å gå i regjeringskvartalet fordi noen garantert ville bombe bygget før eller siden. Jeg gikk derfor ALLTID omvei om jeg skulle forbi. Mange andre osloborgere gjorde det samme.

ABB var ikke en helt tilfeldig terrorist. Han var en helt spesifikk terrorist med en helt spesifikk ideologi og en helt spesifikk fiende.

 

Hvem som blir neste terrorist er tilfeldig. Eller mener du at neste terroraksjon også blir rettet mot ABB sine mål? Den første timen etter at bomben smallt visste ingen om ideologien bak, de aller fleste tenkte at det var islamister.

 

Det kunne like gjerne vært muslimer som bombet 22 juli.

 

Og neste gang noen bestemmer seg for å drepe mennesker og sprenge bomber, da kommer det helt ann på den personens ideologi hvem målet er. Og det kommer igjen ann på ingrediensene i ideologien, hvem "fienden" er. ABBs fiender var AP, AUF og forsvarsløse mennesker. Andre terrorister har helt andre fiender. For eksempel:

 

-statskirken

-moske

-forsvaret

-utenlandske ambasader

-synagoge

-tog, buss, fly eller annen transport

 

Kan du nå si, uten å vite hva som skjer, om hva ideologien bak neste angrip blir? Hva neste mål blir? Veldig lett å si at AUF og regjeringskvartalet var logisk i ettertid. Ingen andre hadde noen som helst mistanke om at AUF kom til å bli rammet. Men du hadde kanskje det før 22 juli?

 

Mange, også jeg VISSTE at noen en elelr annen gang ville kjøre en bombebil utenfor regjeringsbygget. Det var derfor vi gikk omvei når vi var i området, vi ville ikke være der når det skjedde. Sikekrhetsmyndighetene visste også om dette, de hadde forlengst utpekt bygget som det mest sannsynlige målet og at en bombebil var den mest sannsynlige metoden. At noe KOM til å skje var ingen hemmelighet, man visste bare ikke NÅR og av HVEM det ville skje.

Videre så hadde jeg sikkert 10-15 tilfeller før angrepet hvor jeg sa at NÅ kommer det til å smelle. Dette var etter nyhetsoppslag om hendelser som jeg visste ville provosere antiislamiseringsfolka. Man skal heller ikke ha så høy iq for å skjønne at en øy full av AuF medlemmer er fristende mål for Ap hatere.

 

Å spekulere om neste mål avhenger litt av samfunnsutviklingen. Jeg vil tippe at hackere lanserer storangrep mot norge en gang, ikke minst etter at automatisk strømmåling er innført. Norge er også bygget opp på svært få sentraler som styrer alt. Før så var det 13 sentraler som styrte ALT i norge, og et koordinert angrep kunne slått av hele norge.

 

EMP våpen er relativt billige og "lette" å lage. Man tok en undersøkelse og en slik sak til knappe 20000,- kroner kunne svi av all elektronikk i hele usa fyrt av på riktig sted. I norge holder det sikkert med noe til 5-10000,- dvs det er nok å bruke konfirmasjonspengene for å legge norge i ruiner.

 

Det er videre nok av spenninger mellom ulike grupper. Det vil være mulig å slippe falske nyheter, opprette falske nettsider, fyre opp i debatter på ulike forum osv og pushe folk til å angripe hverandre. Dette funket greit i abb saken og kan fint gjentas mot andre grupper.

 

Nanoteknologien åpner for stadig nye angrepsmetoder, og regner med at det i løpet av de neste tiårene vil være tilgjengelig slikt utstyr som åpner for nye spennende terrormetoder. Ser her for meg at teknologien hvor skraper som skal renske blodårene for kolesterol byttes ut med kniver som og spres i lufta, maten, drikkevannet osv. Så små ting er umulige å se, og spres hver gang noen nyser eller puster.

 

Kopibeskyttelser legges vel inn i både software og os. Et virus vil kunne trigge kopibeskyttelsene og gjøre alle win maskiner ubrukelige. Det er også spekulert i om det er bakt inn teknologi som gjør at amerikanske myndigheter kan sende kommandoer for å slå av pcer etter hvilket språk de har. Dvs, om de skal angripe iran kan de sende ut en kommando som slår av alle pcer i verden med iransk som språk. Utnyttelse av slike ting gjør det lettere å skape kaos.

 

Større fly med plass til flere passasjerer, og fokus på hvilke fly som de med penger tar vil gjøre de mer attraktivt å kapre fly igjen.

 

Mot slutten av 2012 vil nok 2012 fanatikere gjøre seg bemerket med terror for å fremskynde apokalypsen. GLA, CoE og lignende kan finne på mye artig samt andre som ønsker å fylle avisene med nyheter.

Lenke til kommentar

Alltids noen i samfunnet som ønsker å sprenge bomber og drepe mennesker. Hvem som blir nestemann er tilfeldig. Før 22. juli var det også tilfeldig. Derfor var ABB sitt angrep tilfeldig.

 

Hans mål og ideologi var ikke tilfeldig. Men at akkurat han med sin bakgrunn kom til å gjøre noe den dagen var det. Kunne like gjerne vært noen med en helt annen ideologi og helt andre fiender og mål.

 

Å angripe forsvarsløse sivile mennesker, særlig ungdommer, var en feig handling. Mange ekstremister ville aldri gjort noe så feigt som ABB.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Uenig i mye der. Før 22. Juli var islamiseringen et klart kokepunkt hvor mange som meg var overbevist om at noe måtte skje i nær fremtid. Ingenting var derfor tilfeldig, tvert imot var det forventet. Ser heller ikke at noen andre ideologier og fiender var i nærheten av å kunne forårsake slike handlinger.

 

Å angripe var ingen feig handling, men en terrorhandling mot ap. Samtlige ekstremister ville gjort det samme, og gjør det samme. Hutuene og tutsiene, angrepet mot world trade center, tvillingtårnene, flykapringer, selvmordsbombere, palestinere som sender raketter, barnesoldater, holocaust osv osv.

Abb var ikke spesielt ekstrem eller feig, men utførte en terrorhandling for å kjempe for sin sak slik alle andre terrorister gjør det.

Lenke til kommentar

Finnes utallige ekstreme ideologier som har like sterke fiender som kunne forårsake slike handlinger. ABB sin ideologi er bare en dråpe i havet.

 

Finnes nok av terrorister som aldri ville vært så feig at de drepte forsvarsløse barn og ungdommer.

 

Definisjonen på feig har for alltid her i Norge vært å angripe med våpen ubevæpnede mennesker. At det var ungdommer i tillegg gjør handlingen særdeles feig.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt fra norrønt av har det vært knyttet stor skam rundt det å bruke våpen mot noen som ikke har våpen. Selv gudene kunne ikke unngå denne regelen.

 

Terroristen var en niding, en æreløs person, en usling. Det er den værste form for skammelig og ynkelig oppførsel.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Om de pårørende hadde fått mulighet til hevn, så hadde garantert ingen av de gått på familien til Breivik, fjordmann eller andre faktorer som på overflaten kan se ut til å indirekte ha bidratt til handlingene.

Å? Hmm... Hva får deg til å mene det?

 

Holocaust osv skjedde på helt andre grunnlag, som er godt kjent innenfor psykologifaget.

Gjør deg selv en tjeneste, slutt med den naive pseudovitenskapen din og plukk opp en bok eller to som tar for seg eksperimentene, så kanskje du lærer du også.

Hersketeknikker, uff, da.

 

Du baserer hele verden din på hvordan og hva du selv kan gjøre, uten noen som helst formening om dette er representativt som standard.

Se hva du skrev om hevn lenger opp. Ouch, the irony.

 

Noen har uttalt at ingen normale mennesker kunne gjort det som abb gjorde

BEEEEEEP ---- No True Scotsman

 

Om de pårørende hadde fått mulighet til hevn, så hadde garantert ingen av de gått på familien til Breivik, fjordmann eller andre faktorer som på overflaten kan se ut til å indirekte ha bidratt til handlingene.

Å? Hmm... Hva får deg til å mene det?

 

Holocaust osv skjedde på helt andre grunnlag, som er godt kjent innenfor psykologifaget.

Gjør deg selv en tjeneste, slutt med den naive pseudovitenskapen din og plukk opp en bok eller to som tar for seg eksperimentene, så kanskje du lærer du også.

Hersketeknikker, uff, da.

 

Noen har uttalt at ingen normale mennesker kunne gjort det som abb gjorde

BEEEEEEP ---- No True Scotsman

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Helt fra norrønt av har det vært knyttet stor skam rundt det å bruke våpen mot noen som ikke har våpen. Selv gudene kunne ikke unngå denne regelen.

 

Terroristen var en niding, en æreløs person, en usling. Det er den værste form for skammelig og ynkelig oppførsel.

 

Jegerne skyter vel ubevæpnede dyr, kvinner bruker våpen for å forsvare seg mot ubevæpnede voldelige menn som vil voldta dem, man bruker ikke dødelige våpen mot demonstranter, osv osv.

 

Abb sloss mot islamiseringen av norge. For mange er det en ærefull handling. At ikke alle deler det synspunktet spiller ingen rolle for meg. Folk får mene hva de vil om saken, og jeg mener mitt. Mens vi diskuterer her forbereder en ny terrorist nye angrep som vil skape nye overskrifter.

Lenke til kommentar
Mens vi diskuterer her forbereder en ny terrorist nye angrep som vil skape nye overskrifter.

Jepp. Og hvem som blir angrepet neste gang er helt tilfeldig. Det kan være ambasader, fly, forsvaret, kjøpesenter osv. Akkurat som det var helt random før 22. juli hva som kom til å bli neste mål.

 

Ekstreme terrorideologier spriker veldig, de har ulike fiender og mål. ABB hadde sine mål, neste terrorist vil ha helt andre mål, akkurat som tidligere terrorister har hatt andre mål igjen. Alle har sine fiender utifra hvordan de har satt sammen sin ideologi. Det er nok av ekstremister som ser på ABB som en feiging og en landssviker. Han assosierer seg med frimurere og kirken, da havner han i kategorien "fiender" hos mange terrorister.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest medlem-82119

Her snakke vi vel om et engasjement mye høyere enn om man kun har en holdning til noe. Si at noen hadde voldtatt, torturer og drept din lillesøster eller lillebror. Så får du vite at gjerningsmannen camper på utøya. Kunne du fortsatt ikke drept gjerningsmannen som hevn for det han gjorde?

Lenke til kommentar

Hva hadde Viljar Hanssen gjort som gjorde at han fortjente å bli skutt av fingre, skutt i hodet, armer og bein.

 

Alle ser hvilken dårlig sak du har når du skal forsvare å skyte forsvarsløse ungdommer.

 

Det er bare ynkelige nidinger som gjør slikt. Altså svikere, mennesker uten ære. Hvertfall i følge norsk standard.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Viljar og alle andre som var på øya ble angrepet og skutt fordi de var på AuF leir. Siden AuF er ungdomspartiet til Ap (ikke barnepartiet) så var de mål for antiislamistene. Som nevnt før så handler ikke dette om den enkelte person, men om partiet de representerer. Det er akkurat det samme hvis jeg hadde blitt skadeskutt hvis jeg hadde vært med i en gjeng. Det er ikke personlig, men går på deltagelse i grupperinger som blir angrepet.

Lenke til kommentar

Ikke mål for antiislamister. Nå tar du kraftig i. NDL har aldri hatt AuF som mål. Ingen andre heller. Bare en terrorist.

 

Det handler ikke om at enkeltpersoner ble drept. Enkeltpersoner ble drept. Det er i bunn og grunn det det handler om.

 

Så jeg kan drepe deg og dine meningsfeller, fordi du representerer nidingers landssvikerforbund? Vil det være tilsvarende greit som drapene ABB begikk? Jeg skal jo tross alt skape fokus på min sak.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det ville ihvertfall forklart motivet ditt. Samfunnet er delt i denne saken. Mange fokuserer kun på at noen ble drept, og hvem som gjorde det. Det er hele saken for dem. For meg og mange andre så er hvem som ble drept irrelevant fordi det handlet ikke om hvem som ble drept. Vi fokuserer kun på hvorfor de ble drept.

 

Alle er vel enige om hvem som drepte dem, og man vet hvem som ble drept, hvordan de ble drept, med hvilke våpen, hvor de var kjøpt, hvor de var lagret og hvem som lå hvor og hvordan og når de ble drept og man har tegnet og forklart om kulens bane, hvordan øya så ut, og i det hele tatt forklart mye rundt den biten. Men for meg er det irrelevant info. Det spiller ingen rolle hvilken farge, navn, religion, legning, osv de hadde. De trengte ikke ha noe uoppgjort med ABB. De var der på grunn av tre bokstaver, A, U og F.

Det er akkurat samme bokstaver de ble skutt for. De kunne vært på en annen øy, de kunne vært 5000 og de kunne vært 5. Unge, gamle osv. Den eneste grunnen til at de ble drept var at de var på AuF leir, og AuF ble angrepet fordi de tilhørte Ap som var gitt ansvaret for islamiseringen av norge.

 

Skjønner fint at de berørte er forbannet på ABB og skjønner at mange vil ha hevn. Men det har ingenting med vinklingen som jeg er engasjert i. For meg stod de på feil plass til feil tid, og hvem som helst som var på AuF leir og var over 14-15 år var legitime mål FORDI de var på AuF leir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...