terjel Skrevet 4. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2012 Har nettopp byttet ut min gamle stasjonære pc med en ny. PCen jeg har kjøpt har kun integrert skjermkort (grafikkontroller): •Grafikkprosessor Intel HD Graphics 2000 Dynamic Video Memory Technology Har kjøpt følgende pc: http://www.netshop.no/Avdelinger/Netshop-PC/Netshop-Foto--and--Video/Prefabrikkert-PC/HP/HP-Compaq-8200E-Elite-MT-stasjonær-PC-Intel-i5-2500,-4GB-500GB,-DVDRW,-W7Pro-54354-p0000189360.aspx I min gamle PC sitter følgende skjermkort: Sapphire Radeon HD 2400 PRO 256MB DDR2, PCI-Express, DVI-I/Tv-out/HDMI, Heatsink Spørsmålet er, burde jeg sette inn det gamle Sapphire Radeon kortet eller kjøre med pcen slik den er satt opp? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2012 2400 PRO er vel marginalt raskere til spill mens HD 2000 vil støtte quicksync og like mange skjermer. Lenke til kommentar
terjel Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juni 2012 2400 PRO er vel marginalt raskere til spill mens HD 2000 vil støtte quicksync og like mange skjermer. Har nå oppgradert med følgende kort: ASUS GeForce GT 520 2GB Silent PhysX, PCI-Express 2.0, GDDR3, DVI, native-HDMI, Graphics Plus, "low-profile" Allikevel går windows opplevelsesindeks ned fra 5,1 til 4,5 i kategorien Grafikk: skrivebordsytelse for windows aero. I kategorien Grafikk: Bedrifts- og spillytelse i 3D gikk scoren opp fra 5,3 til 6,3. Noen forklaring på hvorfor første kategori går ned i rating???? Dette er altså sammenlignet med integrert skjermkort av typen beskrevet over. Mulig denne opplevelsesindeksen ikke betyr noen verdens ting, men er litt obs på det ettersom kjøperen av min gamle pc var veldig bevisst dette. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2012 Fordi GT 520 er et elendig grafikkort og bør kun kjøpes om du trenger mulighet for å kjøre flere skjermer eller ikke har et integrert skjermkort i det hele tatt. Windows Experience Index er totalt søppel forresten. Lenke til kommentar
terjel Skrevet 23. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juni 2012 (endret) Fordi GT 520 er et elendig grafikkort og bør kun kjøpes om du trenger mulighet for å kjøre flere skjermer eller ikke har et integrert skjermkort i det hele tatt. Seriøst? Er dette satt på spissen eller bør jeg faktisk gå tilbake til mitt integrerte skjermkort? Dvs: Grafikkprosessor Intel HD Graphics 2000 Dynamic Video Memory Technology Endret 23. juni 2012 av terjel Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2012 (endret) Fordi GT 520 er et elendig grafikkort og bør kun kjøpes om du trenger mulighet for å kjøre flere skjermer eller ikke har et integrert skjermkort i det hele tatt. Seriøst? Er dette satt på spissen eller bør jeg faktisk gå tilbake til mitt integrerte skjermkort? Dvs: Grafikkprosessor Intel HD Graphics 2000 Dynamic Video Memory Technology HD 2000 er nok et stykke bak i rå ytelse, men begge løsninger er totalt ubrukelig for å spille spill uansett og videoavspilling går minst like bra på HD 2000 som GT 520 takket være dedikerte transistorer til dekoding av video. Nei, dette er ikke satt på spissen, GT 520 er totalt ubrukelig for noe annet enn å få et bilde på skjermen, selv ikke World of Warcraft eller Call of Duty 4 vil kjøre særlig bra. Endret 23. juni 2012 av arni90 Lenke til kommentar
terjel Skrevet 24. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2012 Det høres fornuftig ut, det er nemlig fullstendig uaktuelt å spille på denne pcen! Formålet med å kjøpe GT520 var å kunne se HD film uten hakking (noe som tidvis var et problem med HD2000), samt å kunne manøvrere mellom tunge bilde/raw-filer. Forhåentligvis vil dette skjermkortet gi meg noe mer-ytelse når ambisjonen er som beskrevet over. Lenke til kommentar
terjel Skrevet 30. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli 2012 Ønsker å riste litt liv i denne igjen, dersom GT520 suger lut...kort fortalt, hvilket skjermkort kan jeg kjøpe for god ytelse for film og bilder, evnt noe spilling? Ekstremt viktig at skjermkortet ikke støyer overhode (fortrinnsvis vifteløst). Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 30. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2012 (endret) Om du vil ha noe som står i forhold til resten av maskinen kan et kort basert på Radeon HD7850 være et greit valg. Fra 1700kr og oppover. Om du ikke vil bruke så mye penger vil (førstnevnte er et utmerket grafikkort for spill) kan du gå ned på HD7750 fra under 800 kr, evt HD7770. En mellomting er GeForce 560Ti fra 1500kr. Om du velger et kort basert på en av disse grafikkbrikkene får du gjerne det du betaler for med tanke på ytelse, forholdet pris / ytelse skalerer veldig jevnt. Da er det opp til deg selv å finne en utgave med større vifte enn originalkjøler. Endret 30. juli 2012 av torfinns Lenke til kommentar
terjel Skrevet 30. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. juli 2012 Takk for svar! Det finnes altså ingen vifteløse som gir god nok ytelse..? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2012 Takk for svar! Det finnes altså ingen vifteløse som gir god nok ytelse..? et hd 7770 bør være mulig å få vifteløst. et enkelt alternativ vil være.å kjøpe en kjøler fra arctic cooling og kjøre viiftene veldig tregt Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 30. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2012 Har et 9500GT i maskina til minstemann her i familien som er lydløst, funker greit nok til filmavspilling, Trackmania og Burnout Paradise... Ikke allverden til kort, men jeg ble positivt overrasket over hvor bra ting gikk Her er en oversikt over vifteløse skjermkort: https://prisguiden.no/sok?count=20&n=&sort=price&order=asc&sort=price&order=asc&categoryId=30&detailId%5B%5D=10069%281%29&pg-q=&price_min=&price_max= Begynner på 190kr og øker sakte men sikkert i pris. Det kommer egentlig an på hvor mye penger du har tenkt å bruke på et skjermkort... Som oftest er det slik at pris og ytelse henger i hop... Lenke til kommentar
terjel Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. januar 2013 Må piske liv i denne igjen, rett og slett fordi jeg etter 6-7 måneders bruk må gi Arni90 rett....GT520 er et ELENDIG skjermkort. Selv til mitt bruk, som kun innebærer spill på FM2013 og litt film...det henger og "lææger" av en annen verden. For å si det kort: Kan jeg få et tips på et vifteløst skjermkort i prisklassen 800-1000,- (fortrinnsvis fra komplett)? Bør takle FM og film på samme tid OG, viktig at det er lydløst! Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 7. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Da kommer jeg med samme tips som lenger opp i tråden, HD7750. f.eks disse to hos Komplett til 899,-. ASUS Radeon HD 7750 1GB DirectCU Silent http://www.komplett....aspx?sku=759352 Sapphire Radeon HD 7750 1GB GDDR5 http://www.komplett....aspx?sku=745755 Endret 7. februar 2013 av FBEN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå