Gå til innhold

Person of Interest, alle sesonger (Amerikansk sendetid)

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Var en morse-kode som ble spilt av i episoden denne uka et sted. Vet ikke hvor i episoden, fordi jeg tenkte å se den og den forrige episoden som var før juleferien snart. Har ikke rukket å sett de enda.

Uansett tenkte å dele dette videre (mulig plotspoilere):
http://www.reddit.com/r/PersonOfInterest/comments/1up00n/decoded_the_morse_code_spoilers/

Endret av Maury
Lenke til kommentar

PoI er jo kanskje den serien som er best på tekniske detaljer, de har vært veldig flinke på å få hackingen til å se normal ut (ingen svarte skjermer med hvit tekst, og annet tull som er standard på dårligere TV-serier) og nå gjør de dette med morsekoder.

Ellers så var dette defintivt en sterk episode, og den satte en del brikker på plass. Decima Technologies er tilbake for fullt, samt at Root forhåpenligvis vil få sin egen historie og ikke bare magisk dukke opp når det er bekvemmelig. Jeg tipper at de neste episodene vil handle om å få ting tilbake til normalt, det kommer sikkert et par case-of-the-week episoder framover med dette som mål. De siste 5 episodene har ikke tatt for seg nye numre, men heller gjort seg ferdig med HR og satt nye brikker på plass. Jeg gleder meg til å se hva som skjer fremover, da Peter Coilier og Vigilance fremdeles er en trussel sammen med Hersh (som jeg tipper overlevde eksplosjonen, og som begynner å bli en personlig favoritt her i gården).

Lenke til kommentar

Begynte å se på denne serien for en liten stund siden, og har kommet halvveis inn i sesong to. Fantastisk bra serie, men en bra handling. Håper den klarer å følge opp videre også.

Eneste som til tider irriterer meg er hvordan John nærmest uforstyrret prater med Harold på øret hele tiden i alle mulig situasjoner, uten at nesten noen rundt han reagerer på det :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

"What was I supposed to say? Sorry boss, Agent King is actually a superpowered nutball — just ask my buddy the urban legend."

Fusco får alle de gode linjene

Denne uka også.

"French foreign legion? Why would they want to kill me?" "I don't know, i don't speak French."

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bra episode i dag. Den begynte som en standard case of the week episode, men utviklet seg til å bli en av de bedre episodene i serien så langt. Synes serieskaperne har vært flinke til å utnytte Decima i denne halvdelen av sesongen, og Samaritan har utviklet seg til å bli den største trusselen i serien så langt. Jeg følte meg mer redd for karakterene enn jeg har gjort før, noe som har en sammenheng med at de tok livet av Carter tidligere. Jeg tviler på at de vil ofre noen denne gangen, men slik ting ser ut framover så er det fullt mulig.

Slik situasjonen ser ut framover, så kommer Finch til å prøve å forsvinne; Decima vil derimot bruke maskinen sin til å prøve å drepe både ham, og alle maskinen hans har brukt til å hjelpe seg med de urelevante nummerene. Spørsmålet er hva funksjonen til Vigiliance vil være videre i serien, da jeg føler at de ikke helt passer inn i alt som skjer nå. Satser på at dette er noe som vil overføres til neste sesong, og vi får vite mer om Coiler og hvorfor Vigilance gjør det de gjør.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+5132

Overraskende sesongslutt, selv om det på mange måter ikke var det.

De fikk ryddet opp i en del ting nå , samtidig som de skapte noe jeg vil tro endrer hele serien. Blir spennende å se.

Men POI er ikke kansellert? Never mind, var renewed for 14/15, så det blir bra!

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

PoI blir renewed nok i et par år framover. Ser for meg at serien kan leve minst 8 år totalt før det begynner å bli snakk om at serien vil bli kansellert. Det er en solid hit i seertallene, veldig mye på grunn av NCIS og seriens evne til å også være en egen hit på kanalen.

Eneste overraskende med sesongfinalen i grunn var at Greer/Decima sto bak Vigilance (men det er kanskje ikke så overraskende i grunn heller med de triksene han viser fra tid til tid).

Lenke til kommentar

Litt overrasket over at Fusco ikke ble satt på lista. Jeg satt med inntrykket at Greer viste om han, men jeg husker vel bare feil.

Regner med at Finches dagjobb framover blir en jobb i en anonym itavdeling, han har tross alt erfaringa fra tidligere undercover oppdrag. :wee:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...