Wooho Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Heisan, hva kan en forvente seg av lønn med en 3 årig batchlor, 4-5 års erfaring etter utdannelsen som en System/IT Administrator for en bedrift på over 1000 ansatte og der en har ansvarret for et av lokal kontorene på over 30 man. La oss si at alderen er 27 år på vedkommende dette gjelder. Egen server park blir adminsitrert og alt det innebærer av nettverk etc. I tillegg til IT blir det også en del implementering av web og Oracle løsninger med andre grensesnitt så det blri enkel programmering mot Oracle og MS SQL. En kan si at jobben er todelt med en fordeling på 60/40 der 60% går til IT og resterende til implemeterings prosjekter både i Norge og utlandet. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Det var då ein veldig spesifikk jobb, so litt vanskeleg å svare på. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Og hvilken stilling er det vedkommende søker på? Privat eller offentlig sektor? I hvilken by? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Dette er en engelsk eid bedrift som er børs notert, og har kontorer all over the world, blandt annet Asia, Russland, Midtøsten, nord og sør Amerika, Europa og Skandinavia. Stillingen i seg selv er basert på lokalkontoret i Stavanger med ansatte som er norske. Med reising i utlandet så mener eg å være med ut og implementere en hel løsning med både Oracle, MS SQL databaser bygge disse opp, legge inn skript og kjøre disse inn bygge web server og installere softwaren som må implementeres manuelt ved hjelp av xml koding med andre ord det er ikke noe msi/exe pakker som kjøres inn med next, next og finish. Planlegge og bygge demoer av softwaren bedriften leverer. IT administrasjonen i seg selv omhandler alt en IT ansvarlig må tas seg av: - Windows og Linix servere HW og VM - Backup - Citrix og TS server - Web servere - Nettverk - Hjelpe litt onsite hos brukere siden det er kun en pers som er tiljengelig - Bygge/monitorere Oracle og MS SQL serve - Kjøpe inn HW & SW - +++++++ Med andre ord det blir for det meste jobbing lokalt men litt reising blir det også når det kreves. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Beklager, men jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for lønna. 3 Lenke til kommentar
alphred72 Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Søkte på en tilsvarende stilling, men trakk søknaden og skipper intervjuet i dag etter å ha tenkt nøye over om jeg ville tilbake til denne type jobb Har hatt sånne typer jobber før, for større utenlandske oljeservicebedrifter samt mindre SMB bedrifter. Lønnsmessig har jeg (og kollegene mine) ligget mellom 450-550k. Men, det avhenger veldig av ballasten man har med fra før, og hvor flink man er til å forhandle. Og ikke minst hva bedriften er villig til å betale. Søkte tilsvarende stilling i samme området (samme jobb?), og ville nok lagt meg rundt 625k, men dette pga. lønn/frynsegoder jeg har pr. i dag. Da hadde jeg lagt meg noe under potensialet i den lønnsavtalen jeg har i dag, men dette for å ikke prise meg helt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå