chri-ot Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Hei Jeg har planer om å studere IT etter VGS, jeg går vg2 nå. Jeg har plukket ut digital markedsføring hos NITH, men jeg lurer på hvordan det er med jobb osv innen dette emne? Jeg får en bachelor i IT, og jeg ser at det er kravet hos de fleste bedrifter. Jeg lurer på om NITH er et godt valg, evnt andre skoler som er bedre? (noe i utlandet?) Jeg lurer også på om jeg vil få bedre jobb/enklere å skaffe dersom jeg velger en annen linje slik som programering. (Jeg har dog kun p matte.) Jeg har for det meste vært innteresert i web utvikling, men i det siste har jeg fått mer og mer interesse for programering, og jeg har planer om å prøve å lære meg objective-C. Hva er det beste valget for meg med tanke på jobbutsikter i fremtiden? Endret 4. mai 2012 av chri-ot Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 For å nevne det da, det finnes andre alternativer i norge, enn å måtte betale for å gå på NITH. Høgskolen i Gjøvik har linjer som: webutvikling, informasjonssikkerhet, programmvareutvikling, spillprogramering =) Det er også ganske ofte sånn at "har du en bachelor som inneholder ordet X så kan du kun jobbe med X". Pratet med en tidligere elev fra HiG, han gikk informasjonssikkerhet, og jobber nå som 2.linje support i Evry. ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå