Niklasp Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Artic lanserer spennende hybridkjøler. Gjør skjermkortet kaldere med vann <em>og</em> luft Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Mye rot i rettskrivninga her! Ideen bak konstruksjonen er at vannsystemet skal kjøle med selve grafikkprosessoren (GPU-en) mens de andre varmekildene på skjermkortet, slik som minnebrikker og strømstyringssystemet. Vannsystemet? > Hybriden Skal kjøle med? > Skal kjøle ned mens de andre varmekildene på skjermkortet slikt som minnebrikker og strømstyringssystemet? > (mangler noe som feks ) blir nedkjølt direkte med viften. Når det gjelder selve strømstyringssystemet så antar jeg at AF sikter til caps ? Endret 4. mai 2012 av Malvado 4 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Litt dyr. 180$. Spørs om det er verdt det. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Hvis 26grader bedre stemmer er det jo riktig bra, håper det kommer noen reviews snart Lenke til kommentar
kakarlsen Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Før fullcover-blokker ble vanlig, var det jo nettopp vannblokk på GPU + luftkjølt minne som var vanlig, så jeg vil vel ikke akkurat kalle dette en nyskapende idé. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) *missforsto bildet*. Det ville nå uansett vært bedre med en heldekkende vannblokk som kjølte gpu, ram og pwr med en tilsvarende lukket vannkjølingssløyfe når man først skal ha slik type vannkjøling på kortet. Denne kombinasjonsløsningen blir hverken fugl eller fisk i mine øyne. Hvorvidt en 120mm radiator i en lukket sløyfeløsning blir godt nok for alle 3 komponenter er noe annet. Endret 4. mai 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Nja, høy kjøleeffekt på de få delene som virkelig trenger det, mens resten får en mild bris av luft, det er ikke så gærnt tenkt. Hver ekstra del som skal kjøles av vannblokk i samme loop vil bidra til at kjøleeffekten pr. blokk reduseres, eller at behov for større radiator med mer luftflyt øker. Dermed er det ikke så dumt å fokusere "kulden" der behovet er størst, og la luften ta seg av resten. Lenke til kommentar
rebjorn Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Det kan være det samme med prisen for min del, det blir ikke kjøp men det viktigste er at dette i det hele tatt funker, det kommer til å bli videreutviklet, prisen faller og det lover godt Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) xRun: Det hjelper ikke å "fokusere kjøleeffekten" på GPUen om minnet og vrm blir lidende under en "mild bris" med dårlig kjøleeffekt. Det er nettopp ofte her man opplever svakheter med kjølingen på skjermkort og spesielt om man vil overklokke. Er det derimot gode kjøleribber på de nevnte komponentene (uten dårlige pads) og luften kommer godt til så er det ikke like dårlig stilt. Endret 4. mai 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 xRun:Det hjelper ikke å "fokusere kjøleeffekten" på GPUen om minnet og vrm blir lidende under en "mild bris" med dårlig kjøleeffekt. Det er nettopp ofte her man opplever svakheter med kjølingen på skjermkort og spesielt om man vil overklokke. Er det derimot gode kjøleribber på de nevnte komponentene med (uten dårlige pads) og luften kommer godt til så er det ikke like dårlig stilt. Helt klart, det må balanseres på en god måte. Dette er nok noe det kommer flere varianter av etterhvert, for ideen er ikke helt gærn. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Litt dyr. 180$. Spørs om det er verdt det. Detter er såpass dyrt at det hadde vel blitt like dyrt om de komm med heldekkende vannblokk til hvert enkelt kort???? fått med kjøling av vrm også. Lenke til kommentar
Rakessh Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Artic er jo kort form for Articulated lorry som betyr en semi-trailer i England og Irland. Arctic derimot er kaldt og godt :-P Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Jeg er ekstremt fornøyd med Acclero Extreme Plus II så ser fram til å få vite mer om dette produktet. Lenke til kommentar
Erlend Aleksander Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Dette skal jeg nok kjøpe meg om det bare finnes til gtx 590 også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå