Bobbylove Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Jeg ble trukket opp til eksamen i P matte for noen år siden på påbygg å strøk. Hvis jeg tar annen matte som privatist nå, erstatter dette da min stryk (strøk ikke i faget ellers) eller må jeg i tillegg ta den eksamen på nytt? Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) 1P eller 1T er fag en må ha for å ha et gyldig vitnemål så vidt jeg har forstått det (altså enten 1P eller 1T). R1 eller S1+S2 (eller 2P eller 2T) er også fag en må ha for generell studiekompetanse (altså enten R1 eller S1+S2 eller 2P eller 2T). R2 kreves bare for visse studier. Uansett - Fag du tar opp som privatist erstatter stryk (fag du tar opp som privatist for å forbedre karakter erstatter også tidligere karakterer når du vurderes i ordinær kvote - Men dersom den forste karakteren var stryk tror jeg, men jeg skal ikke si det for sikkert, at du også havner i førstegangsvitnemålkvoten.). Endret 4. mai 2012 av Yumekui Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Noen som har erfaring med nettstudier? Vurderer å ta fysikk 1 og R1 matte men veldig usikker på om nettstudier fungerer for meg og om det er noen gode alternativer til Sonans. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 7. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2012 Kan jeg ta forkurs til ingeniør nå eller må jeg ta P matte eksamen først? Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Kan jeg ta forkurs til ingeniør nå eller må jeg ta P matte eksamen først? Du må ta P matteeksamen først for å få generell studiekompetanse (GENS). Når du har det kan du søke opptak til TRES (Tre semester ordning) eller forkurs som er ment til personer fra yrkesfag uten studiekompetanse. Lenke til kommentar
Quent Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Hvis du har GENS er vel halvårig realfagskurs også en mulighet. Det gir samme realfagskompetanse som ingeniørforkurs, men er uten samfunnsfag, norsk, osv. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 10. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2012 Du trenger da ikke GENS for å ta et forkurs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå