Smørkåre Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Jeg har en windows 2008 R2 som jeg har planer om å kjøre som enkel overvåkning. I dag bruker jeg Nagios på en linux maskin. Der har jeg kun PING test av: 20 cisco svitsjer 20 win server 7 linux 3 printere. Sånn ca. Har noen noe tips? Jeg vil ikke ha noe svære greier som jeg kun bruker 2% av funksjonene på. Nagios funker stort sett greit men litt knotete.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 http://www.solarwinds.com/ Lenke til kommentar
Smørkåre Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2012 Jeg har satt opp og testet whatsup, men det viser seg at den hele tiden kaster ut brukeren den av laget til IE siten av admingruppe også tryner nettversjonen. Om det finnes enkle løsninger på dette er det bra. ellers for vi pårøve noe annet. Jeg sjønner ikke helt hvordan denne bugen kan oppstå uten av de legger ut en fiks. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Brukere av den blir kastet ut? Sliter litt med å skjønne helt hva du mener, men har selv brukt WhatsUp og hatt dette oppe på en pc i månedsvis sammenhengende uten at det har vært noe som helst problem. Jeg syntes programmet passer ganske perfekt til litt mindre miljøer Tipper problemet ligger ett annet sted enn i WhatsUp... Ellers kan Nagios brukes til mye mer enn bare ping-testing, jeg brukte det til overvåking av tjenester, diskfylling og så klart ping til rundt 70 servere tidligere uten noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå