Lintvedt94 Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 hei! Er nå på mitt andre år av en tre årig utdanning på VGS. Har i løpet av de siste par månedene tvilt på om dette er noe for meg. Har ingen motivasjon for å dra på skolen lengre, har heller ingen ambisjon for å gjøre noe med studiekompetansen min etter at jeg er ferdig på skolen. For noen dager siden bestemte jeg meg for å gjøre noe med dette, dette var at jeg enten skulle fullføre skole året for så å ta et friår (ikke sikker på om jeg kan gjøre dette uten særskilt grunnlag?) for så å fullføre skolegangen min året etter. Det andre var at jeg skulle ta en to-års yrkesfaglig utdanning på en annen skole for så å gå ut i jobb, problemet med dette er at søknadsfristen er løpt ut for lenge siden (endret ikke søknaden min siden dette ikke var noe jeg ville resultere til på det tidspunktet). spørsmålet mitt er som følger. Er det mulig for meg å endre søknaden min to måneder etter søknadsfristen har løpt ut, uten særskilt grunnlag? Er det noen som har gjort, prøvd eller hørt at dett er blitt gjort? Isåfall, ville jeg satt stor pris på hjelp. :-) Lenke til kommentar
Opland Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Slik som jeg opplevde når jeg skulle bytte linje, var at jeg måtte ta kontakt med rådgiver ved skolestart slik at de kan hjelpe deg videre. Best å møte opp første skoledag slik at du ikke mister plassen din om du ikke skulle komme inn på et yrkesrelatert linje. Bare slapp av om du tar et feil valg. Du har enda mange år fremover om du tar feil. Jeg gikk 4 forskjellige grunnkurs før jeg fant det rette for meg ;-) Lenke til kommentar
ventaja Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 hei! Er nå på mitt andre år av en tre årig utdanning på VGS. Har i løpet av de siste par månedene tvilt på om dette er noe for meg. Har ingen motivasjon for å dra på skolen lengre, har heller ingen ambisjon for å gjøre noe med studiekompetansen min etter at jeg er ferdig på skolen. For noen dager siden bestemte jeg meg for å gjøre noe med dette, dette var at jeg enten skulle fullføre skole året for så å ta et friår (ikke sikker på om jeg kan gjøre dette uten særskilt grunnlag?) for så å fullføre skolegangen min året etter. Det andre var at jeg skulle ta en to-års yrkesfaglig utdanning på en annen skole for så å gå ut i jobb, problemet med dette er at søknadsfristen er løpt ut for lenge siden (endret ikke søknaden min siden dette ikke var noe jeg ville resultere til på det tidspunktet). spørsmålet mitt er som følger. Er det mulig for meg å endre søknaden min to måneder etter søknadsfristen har løpt ut, uten særskilt grunnlag? Er det noen som har gjort, prøvd eller hørt at dett er blitt gjort? Isåfall, ville jeg satt stor pris på hjelp. :-) Jeg forsøkte å bytte studielinje da jeg gikk på vg1 og jeg fikk lov til å gjøre det (uansett om jeg endte opp med å forbli på stusp) Jeg dro bare til rådgiveren ca en måned etter skolestart, og forklarte situasjonen min. Vær oppmerksom på at det ikke er akkurat noe lettere å gå yrkesfaglig linjen enn STUSP - det er fortsatt mye teori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå