Gå til innhold

Triggerhappy mods


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å bytte over til eit anna forum no når me har 30000 brukarar og over 1 million postar.

Disse kan vel overføres? (Kanskje ikke passord hvis forumene bruker ulik kryptering, men poster og brukere hvertfall?)

Hvorfor skal vi bytte ut noe som allerede fungerer?

Hvis det ikke er ødelagt, ikke fiks det ;)

Lenke til kommentar
Invisionboard forumet ville gjort det enklere for moderatorer btw. "Multi moderation" - Merk av alle emnene med dårlig topic, og klikk på en knapp, så stenges alle, og et innlegg med "Dårlig bruk av emnefelt - Stenges" legges inn automatisk. F.eks.

 

Multimoderation finnes i phpbb og, om jeg ikke husker feil. Hvis ikke må Desertglow ha brugt laang tid på å rydde opp i 'annet om hardware'.

Lenke til kommentar
Invisionboard forumet ville gjort det enklere for moderatorer btw. "Multi moderation" - Merk av alle emnene med dårlig topic, og klikk på en knapp, så stenges alle, og et innlegg med "Dårlig bruk av emnefelt - Stenges" legges inn automatisk. F.eks.

 

Multimoderation finnes i phpbb og, om jeg ikke husker feil. Hvis ikke må Desertglow ha brugt laang tid på å rydde opp i 'annet om hardware'.

 

Er mulig å stenge flere samtidig ja, men det jeg har gjort i oppryddningsrunder i den kategorien er gjort manuelt på hver enkelt post.

Lenke til kommentar

Jeg står for det jeg har sagt.

 

Forumet her preges for mye av ingripen av folk som ønsker å styre hvor og hva folk poster og på hvilken måte. Jeg skummer innom her av og til, men blir mektig provosert av hvordan det hele tiden skal slavisk følges et sett retningslinjer.

 

Spesiellt er jeg lei av besserwissere som hele tiden skal påpeke at gamle diskusjoner dukker opp igjen. Dette er nødt til å forekomme, og selv med å søke gjennom gamle svar er det ikke sikkert at du finner din vinklling på problemet.

 

Forøvrig mistenker jeg hovedproblemet til å være alt for mange og relativt unge moderatorer.

 

-Geiran, langt ifra anarkist.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

På tide å ta opp denne posten igjen.

 

Enig med han over meg her.

 

I dag har moddis utmerket seg stort med å stenge poster på bakgrunn av at de er feilplassert. De ligger i annet om hardware delen. Har også et eksempel på ny bruker som fikk posten sin raskt stengt.

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...5539&highlight=

 

Jeg skjønner at det er minstekrav til regler i forumet, men inngripen kan skje på en litt hyggeligere måte.

 

Ellers har jeg ettrlyst en premie for beste post / poster slik at det lages flere gode tråder. Har vært en stund siden jeg så noen som virkelig utmerket seg. På tide å heller belønne enn å straffe brukerne her...

Lenke til kommentar
Jeg står for det jeg har sagt.

 

Forumet her preges for mye av ingripen av folk som ønsker å styre hvor og hva folk poster og på hvilken måte. Jeg skummer innom her av og til, men blir mektig provosert av hvordan det hele tiden skal slavisk følges et sett retningslinjer.

 

Det er trist, men dessverre eit faktum, at det ville ha vorte anarki på forumet dersom me som moderatorar ikkje hadde rydda opp. Kva retningslinjer er det du har problem med? Meiner du at me

 

Spesiellt er jeg lei av besserwissere som hele tiden skal påpeke at gamle diskusjoner dukker opp igjen. Dette er nødt til å forekomme, og selv med å søke gjennom gamle svar er det ikke sikkert at du finner din vinklling på problemet.

 

Moderatorane slår ikkje ned på dette (dei skal i alle fall ikkje gjere det), dersom det då ikkje er snakk om ekstreme tilfeller. Sjølvsagt er diskusjonane nødt til å gå om att, det er uungåelig på Internet.

 

Det er stort sett enkelte brukarar som står for denne "Google-mentaliteten". Eigentleg kan me nok finne svar på kva som helst på google, men svara ein får her på forumet vil likevel som oftast vere meir relevante, og lettare å forstå. Eg er difor einig i at henvisningar til Google bør haldast til eit minimum på forumet.

 

Forøvrig mistenker jeg hovedproblemet til å være alt for mange og relativt unge moderatorer.

 

Eg er sjølv 19, og har vore moderator på forumet her relativt lenge. Såvidt eg veit, er eg den tredje yngste moderatoren på forumet, tett etterfulgt av Mr. Ueland (tidligare Ueland85) og Ernie85.

 

Grunnen til at mange av moderatorane er såpass unge, er nok hovudsakleg at det krev ein god del tid av oss for å vere medarbeidarar, og den tida har ein mest av når ein går på skule. Dersom du meiner at du har tida til å vere medarbeider (og det går _definitivt_ ikkje berre ut på å moderere forumet, det er ein god del anna å gjere og), så er du velkommen til å søke hos kvar einaste av søstersidene i nettverket.

 

Eg ønskjer og gjerne ei lita klargjering på kva du meiner med "relativt unge moderatorer", sidan det kan tolkast omtrent akkurat slik ein vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...