Gå til innhold

Triggerhappy mods


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg får gjenta meg selv NOK en gang her. Har noen en seriøs klage så send en epost til [email protected]. Det nytter ikke å slenge ut generelle påstander uten å kunne begrunne det ytterligere, og sannsynligheten for å bli hørt er større hvis klagen blir sendt til styret.

 

Ser hva du skriver..

 

Mange av de som leser denne posten har kanskje ikke sett at du NOK en gang gjentar deg selv her..

 

Syns dette er en grei post jeg slik at vi får sjanse til å diskutere er tema som sikkert mange går å lurer på. Hvis du peker på at jeg slenger ut generelle påstandander er nok ikke vi to helt på bølgelengde...

Dessuten vil nok mange mene at dere som sitter å styrer dette forumet er kompiser, og da er resultat gitt på forhånd. Ergo gidder de ikke sende klage

 

Flott at mange kommer med sine synspunkter, dette gjør at dere som styrer forumet blir bedre egnet til å gjøre en enda bedre jobb (jeg er IKKE missfornøyd med jobben dere gjør). Bedre om dere Modisser holder dere unna denne posten her og heller ser hva brukerne sier, uansett om dere ser brukere skrive negativt eller ikke.

 

Oppfordre alle til å si sin menig og erfaringer. Jeg for min del er stort sett fornøyd med jobben mod(n)issene gjør, men påpeker at for mye regler bare fører til rot og surr. De fleste brukerne har sikkert ikke lest retningslinjene engang.

 

Og til brukerne som poster meninger her: bruk huet. Det er bedre å få status som en som kan noe blandt øvrige brukere, enn å bli ansett som en dust uten kunnskaper.

 

OG husk Kardemommebyloven

Lenke til kommentar
Syns dette er en grei post jeg slik at vi får sjanse til å diskutere er tema som sikkert mange går å lurer på.  Hvis du peker på at jeg slenger ut generelle påstandander er nok ikke vi to helt på bølgelengde...

Dessuten vil nok mange mene at dere som sitter å styrer dette forumet er kompiser, og da er resultat gitt på forhånd. Ergo gidder de ikke sende klage

Nei peker ikke mot deg. Da det gjelder "oss som styrer forumet" er vi ikke mer kompiser enn at vi styrer forumet sammen. Styret består av folk fra forskjellige søstersider i nettverket, og har dermed lite felles annet enn forumet. Jeg ville ikke likt om noen hadde sendt klage på meg, og denne hadde blitt avvist av feil grunner. Dette er fordi da jeg gjør en handling i forumet står jeg ved denne, og mener jeg har gjort rett, og trenger dermed ikke å "frikjennes" fordi jeg sitter i styret.

Lenke til kommentar
Folk med ansvar som stenger tråder fordi man har caps i tittelen er, unnskyld meg, direkte latterlige!

 

Det er forøvrig all for mye inngripen i hva man skal gjøre og mene her. Men det er vel slik dere vil ha det,men da blir innholdet deretter.

 

-G, har sett alt for mye av dette i militæret.

 

Praksisen med at me stenger trådar med dårlig emne er noko som brukarane bestemte for lenge sidan. Det kan vere at det er på tide å ta denne debatten opp igjen, men her er fakta; etter at me byrja å stenge trådar som var feilposta eller hadde dårlig emnefelt, har forbetringane vore klare. Dei som posta dårlege emner såg at dei vart "uthengde" på forumet, og var mykje meir forsiktige neste gong. Dette førte til eit mykje ryddigare forum, og når me har sett at feilpostingar og dårlige emnefelt tar seg opp igjen, har me slike "helvetes-periodar" som DesertGlow nylig har gjennomført i Annet om hardware.

 

Me har eigentleg berre 2 alternativ; enten stenge eller slette slike trådar. Me bør ikkje la dei stå åpne, gjer me det, vil det ikkje ta lange tida før folk byrjar å klage til oss om dårlege emnefelt. Bakdelen med å slette trådar er at du ikkje får samme "uthengingseffekten" som stenging av trådar har.

 

Saklege innspill vert sett pris på.

Lenke til kommentar
Syns dette er en grei post jeg slik at vi får sjanse til å diskutere er tema som sikkert mange går å lurer på.  Hvis du peker på at jeg slenger ut generelle påstandander er nok ikke vi to helt på bølgelengde...

Dessuten vil nok mange mene at dere som sitter å styrer dette forumet er kompiser, og da er resultat gitt på forhånd. Ergo gidder de ikke sende klage

Nei peker ikke mot deg. Da det gjelder "oss som styrer forumet" er vi ikke mer kompiser enn at vi styrer forumet sammen. Styret består av folk fra forskjellige søstersider i nettverket, og har dermed lite felles annet enn forumet. Jeg ville ikke likt om noen hadde sendt klage på meg, og denne hadde blitt avvist av feil grunner. Dette er fordi da jeg gjør en handling i forumet står jeg ved denne, og mener jeg har gjort rett, og trenger dermed ikke å "frikjennes" fordi jeg sitter i styret.

 

 

Leser igjen hva du skriver...

 

Som jeg sa :

Dessuten vil nok mange mene at dere som sitter å styrer dette forumet er kompiser, og da er resultat gitt på forhånd. Ergo gidder de ikke sende klage

 

Jeg misstenker mange for å ikke sende klage til forumet, fordi

a) de har ikke tro på at klagen blir behnandlet fair.

B) Når du først er utvist kommer du jo ikke inn på forum sidene igjen, du får jo heller ikke beskjed om at du er utvist (husk dette har jeg selv opplevd) Så da står du der uten hjelp.

 

Husk at folk har ulik oppfattning av hva som blir skrevet (du tolker jo det jeg skriver helt anderledes enn jeg tolket det) ,oppfatninger om dere modisser og styret.

 

Igjen oppfordrer jeg dere modisser til å holde der ute fra denne posten, og la folk komme med det de mener. Du vil sikkert se at det blir en konstruktiv diskusjon som bare tjener dere godt.

 

Jeg for min del er nyskjærrig på hva andre mener om dere både på godt og vondt.

 

Men mens jeg har deg her: sjekk med styret om dere kan innføre en advarsel regel (3 strikes you're out).

 

Og husk ros gjør at brukerne blir enda bedre. Bare se hvor mange som legger time etter time i forumet og lager konstruktive poster. Trekker frem Snekker'n (ram testen). Disse jobber gratis bare for ros, heder og ære.

 

Og for å gi deg et ekstra lite spark: dere utviste meg. Og det ennå jeg hadde lagt mye arbeid i denne posten. Den har også blitt dratt frem i deres artikel gode tråder i forumet ;) Hadde kanskje vært en ide og gitt meg en advarsel før jeg ble utvist ?

 

Men igjen kardemommebyloven gjør meg glad

Lenke til kommentar

Sliks som moderatorene på dette forumet styrer makter de kun å samle seg en lojal gjeng med "Yes sir" personer. Selv ble jeg utestengt fra forumet for bruk av ironi. Når jeg korresponderte med den aktuelle moderatoren via mail på en saklig måte ble jeg utestengt for ytterligere 2 uker uten noen videre begrunnelse. Selvfølgelig kan de gjøre som de selv ønsker fordi forumet er privat, og noen retningslinjer må man ha, men litt mer temperatur i debattene hadde gjort seg.

Lenke til kommentar

Støtter modsene har. Kan ikke ha et forum hvor alle roper til hverandre. Hvis de ikke klarer å skrive skikkelig, kan de velge et annet forum. Det er modsene som styrer og vedlikeholder forumet. Vi bidrar ikke noe, untatt å bruke tiden til moddsene.

Diskusjonen var over før den begynte, moddsene eier, og styrer dette forumet :yes:

 

Og argumenter bør unngåes. De er ofte enkle og overbevisende :lol:

Lenke til kommentar
Støtter modsene har. Kan ikke ha et forum hvor alle roper til hverandre. Hvis de ikke klarer å skrive skikkelig, kan de velge et annet forum. Det er modsene som styrer og vedlikeholder forumet. Vi bidrar ikke noe, untatt å bruke tiden til moddsene.  

Diskusjonen var over før den begynte, moddsene eier, og styrer dette forumet  :yes:  

 

Og argumenter bør unngåes. De er ofte enkle og overbevisende  :lol:

 

Er litt usikker på om du er ironisk eller om du ikke akkurat er en kandidat til mensa. Men jeg håper det førstnevnte. Men allikevel besvarer jeg deg slik:

 

Tror ikke det hadde vært noen forum uten oss brukerne jeg.

Ser at du skriver vi ikke bidrar til noe...

Mulig du ikke gjør det, men kan nevne tusenvis av andre som gjør det. Forumet er et sted der man dele sin erfaring med andre. Men tar opp spørsmål og emner man lurer på.

 

Dessuten eier ikke modissene dette forumet. Hw har nok eierinteresser fra øvrige hold, som til bund og grunn ønsker at denne siden skal besøkes av flest mulig og at den skal inneholde masse nyttig informasjon.

 

Og jo flere bruker i forumet jo bedre. Denne posten syns jeg er fin fordi den får en del synspunkter opp i dagen, som modissen igjen kan lære av.

Lenke til kommentar
Og for å gi deg et ekstra lite spark: dere utviste meg. Og det ennå jeg hadde lagt mye arbeid i denne posten. Den har også blitt dratt frem i deres artikel gode tråder i forumet ;) Hadde kanskje vært en ide og gitt meg en advarsel før jeg ble utvist ?

 

Hva har det med saken å gjøre. Bryter du retningslinjer som kvalifiserer til utestengelse, skal det ikke ha noe å si hvem du er eller hva du har gjort tidligere. Det heter liket for loven(retningslinjene). Det samme gjelder selvsagt for snekkeren, eller hvem det ellers måtte være.

Lenke til kommentar
Og for å gi deg et ekstra lite spark: dere utviste meg. Og det ennå jeg hadde lagt mye arbeid i denne posten. Den har også blitt dratt frem i deres artikel gode tråder i forumet ;) Hadde kanskje vært en ide og gitt meg en advarsel før jeg ble utvist ?

 

Hva har det med saken å gjøre. Bryter du retningslinjer som kvalifiserer til utestengelse, skal det ikke ha noe å si hvem du er eller hva du har gjort tidligere. Det heter liket for loven(retningslinjene). Det samme gjelder selvsagt for snekkeren, eller hvem det ellers måtte være.

 

Hmmm......hvordan skal jeg forklare dette da slik at også du forstår dette.....

 

Hadde du lest hele teksten hadde du også lagt merke til at jeg oppfordrer modissene til å gå gjennom rutiner og vurdere det med å gi advarsel. Leser du litt mer vil du se at min utestengelse var et resultat av inkompentanse hos modis. Det er dårlig å komme i ettertid å be om unnskyldning når man går så drastiske steg til verks, i verste fall mister man en god bruker som er villig til å dele sin kunnskap gratis. Og det er det vi andre brukerne som taper på.

 

Den kommentaren du så fint sakset ut, er et lite spark i siden på moddisen jeg diskuterte med bare for å konstantere at man bør være litt hyggeligere og også kanskje undersøke en bruker før man utestenger denne. Som jeg tidligere har sagt i denne posten ; folk som bevist driver faenskap fanges fort opp og kan bli utvist, vi øvrige brukere bør vel bahandles med respekt.

 

Tipper ikke du hadde kommet tilbake til den lokale cd sjappa for å kjøpe et album, hvis du forrige gang fikk en refs av de ansatte fordi du satte Abba albumet tilbake i artister under h. Husk vi er "kunder" her på hw og bør også behandles deretter. Men jeg påpeker : jeg er stort sett fornøyd med behanlingen her på hw.

 

Men jeg er enig med deg i at det er likehet for "loven". Problemet er vel heller overivrige modisser som handler i sin egen gode tro.

 

Et par spørsmål jeg har derimot er :

Hvordan blir man en av modissene??

Hvilke krav kan vi stille til disse ??

Hvordan kan vi "forbrukere" få fjernet en modis ???

Lenke til kommentar
...

 

Skjønner egentlig ikke hva du "griner" over. Hvorfor i all verden skal man egentlig få en advarsel før man blir utestengt? For å dra den litt langt, hvis du dreper en person, bør du straffes med fengsel med en gang etter mitt skjønn. :roll:

 

Mener også å ha lest at utestengelse av en person skal godkjennes av 2 moderatorer. Mulig dette ikke håndheves, eller at jeg tar feil her.

 

Blir du utestengt, så er det jo ikke verre enn å sende en mail til [email protected] slik som tidligere nevnt...hvis du mener du er urettferdig behandlet.

 

På en annen side kan jeg ikke begripe at det skal være så vanvittig vanskelig å ikke bli utestengt fra forumet. Skal ærlig og redlig innrømme at jeg ikke har lest rettninglinjene for forumet, men det må da kunne kreves at brukerne skal kunne bruke hodet! Ikke caps, beskrivende emnefelt og ellers god oppførsel er jo egentlig det eneste man trenger. Burde nesten holdt med de reglene.

Lenke til kommentar
Hadde du lest hele teksten hadde du også lagt merke til at jeg oppfordrer modissene til å gå gjennom rutiner og vurdere det med å gi advarsel. Leser du litt mer vil du se at min utestengelse var et resultat av inkompentanse hos modis. Det er dårlig å komme i ettertid å be om unnskyldning når man går så drastiske steg til verks, i verste fall mister man en god bruker som er villig til å dele sin kunnskap gratis. Og det er det vi andre brukerne som taper på.

 

Me gjer advarslar. Me har for øyeblikket ikkje noko system for å lagre desse advarslane, og det er opp til kvar enkelt moderator å holde ei eiga liste over kven som har fått advarslar, og kven som ikkje har fått det. Dersom me skal ha muligheten til å gje advarslar til enkelte brukarar, er me nødt til å få tak i eit system som støtter "skjulte" notat på enkeltbrukarar; som då sjølvsagt berre moderatorar har tilgang til.

 

Vidare, så er det mykje arbeid å undersøke kvar einaste sak skikkeleg. På ein dårlig dag har eg opplevd å måtte stenge ute 5 brukarar; og eg har ikkje uendelig med tid på meg til å gjere dette. Ofte går det vel fort i svingane, og eg ender opp med å gjere feil. I så fall har eg ingen problem med å innrømme at eg har gjort feil; men tilfellene der ein brukar vert urettmessig utestengt er så godt som ikkje eksisterande. Eg er lei for å redusere deg og ditt tilfelle til statistikk, men du er vel heller unntaket som bekrefter regelen.

 

Den kommentaren du så fint sakset ut, er et lite spark i siden på moddisen jeg diskuterte med bare for å konstantere at man bør være litt hyggeligere og også kanskje undersøke en bruker før man utestenger denne. Som jeg tidligere har sagt i denne posten ; folk som bevist driver faenskap fanges fort opp og kan bli utvist, vi øvrige brukere bør vel bahandles med respekt.

 

Eg vonar at du syns me behandlar dykk med respekt. Som sagt; med ein moderatorjobb har me relativt mykje me skal svare på i løpet av ein dag på forumet; spesielt no etter det nye "Varsle moderator"-systemet er satt i drift -- eg har i dag bladd meg igjennom ein solid mengde advarslar. Eg kan ikkje huske sitatet du pratar om her, men at me skriv korte svar betyr ikkje at me ønskjer å vere uhøflige; det har noko med dårleg tid å gjere.

 

Tipper ikke du hadde kommet tilbake til den lokale cd sjappa for å kjøpe et album, hvis du forrige gang fikk en refs av de ansatte fordi du satte Abba albumet tilbake i artister under h. Husk vi er "kunder" her på hw og bør også behandles deretter. Men jeg påpeker : jeg er stort sett fornøyd med behanlingen her på hw.

 

Du kjem her med eit veldig godt døme, og eg vonar at ingen av våre brukarar føler at me er overkritiske.

 

Men jeg er enig med deg i at det er likehet for "loven". Problemet er vel heller overivrige modisser som handler i sin egen gode tro.

 

Moderatorane skal handle etter retningslinjene. Har du grunn til å tru noko anna, sender du ein e-post til forumstyret (forum AT hardware DOT no). Dersom me kjem over ting som ikkje står i retningslinjene, kan to moderatorar i lag godkjenne ei utestenging; og hendelsen blir rapportert til forumstyret, som kan endre på retningslinjene.

 

Et par spørsmål jeg har derimot er :

Hvordan blir man en av modissene??

Hvilke krav kan vi stille til disse ??

Hvordan kan vi "forbrukere" få fjernet en modis ???

 

Ein blir moderator ved å vere _aktiv_ medarbeider i ein lengre periode (eg trur det var snakk om 3 månadar). Ein medarbeider får stort sett berre moderatorrettigheitar til sin del av forumet; dvs. den sida han er medlem av. Utanom dette har me ein kanskje litt for stor mengde administratorar på forumet, men antallet vart redusert for ei stund sidan.

 

Eg skjønner ikkje heilt kva du meiner med krav til moderatorane? Dei skal vere høflige og representere nettverket på ein god måte; men det er jo ein implisitt selvfølgelighet. Om du kan definere spørsmålet bedre, skal eg prøve å svare på det.

 

Om du meiner at du har god grunn til å fjerne ein moderator (og då snakkar me god grunn), kan du ta kontakt med forumstyret (forum AT hardware DOT no), med ein saklig klage. Det er og ein fordel om du sender ein kopi av klaga til den aktuelle moderatoren. Du skal i første omgang ha forsøkt å avklare saka med den aktuelle moderatoren. Dersom moderatoren det gjeld er medlem i forumstyret, vil han verte rekna som inhabil i behandlinga av saka. Moderatoren vil verte "innkalla" av forumstyret, dersom forumstyret anser klaga som å vere ei rettferdig klage.

 

Eg reknar med at det skal ein god del til for å fjerna ein moderator (det har ikkje skjedd enno), og du bør som sagt ha ein svært god grunn til å klage. Det at moderatoren er streng vil nok ikkje vere ein god klagegrunn, og å formulere seg godt, og ta seg god tid med klaga er nok ein fordel. Du bør sjølvsagt ikkje skrive denne klaga med ein gong etter du har vorte utestengt; då er nok sinnet litt for mykje i kok.

 

Er litt usikker på om du er ironisk eller om du ikke akkurat er en kandidat til mensa.

 

Den kommentaren der kan forresten vere relativt sårande, og slikt vil me ikkje ha her på forumet. Sjølv om personar ikkje har samme meining som deg, betyr det ikkje at dei er uintelligente.

 

Det vart ein lang post dette her. Velvel, må få i meg litt mat. ;)

Lenke til kommentar

Caps i topic er et problem som veldig enkelt kan elimineres. Samme gjelder masse !!!!! ?????? i topic.

 

Foreslo for en stund siden at hw.no skulle bytte forum til et med litt mer funksjonsrikt. Jeg nevnte da en haug med eksempler på funksjoner, men svaret ble at funksjonen er "en enkel greie å fikse - trenger bare et par linjer kode".

 

Men det var det med å skrive de linjene da... :roll:

 

Invisionboard forumet ville gjort det enklere for moderatorer btw. "Multi moderation" - Merk av alle emnene med dårlig topic, og klikk på en knapp, så stenges alle, og et innlegg med "Dårlig bruk av emnefelt - Stenges" legges inn automatisk. F.eks.

Lenke til kommentar
Caps i topic er et problem som veldig enkelt kan elimineres. Samme gjelder masse !!!!! ?????? i topic.

 

Foreslo for en stund siden at hw.no skulle bytte forum til et med litt mer funksjonsrikt. Jeg nevnte da en haug med eksempler på funksjoner, men svaret ble at funksjonen er "en enkel greie å fikse - trenger bare et par linjer kode".

 

Men det var det med å skrive de linjene da... :roll:  

 

Invisionboard forumet ville gjort det enklere for moderatorer btw. "Multi moderation" - Merk av alle emnene med dårlig topic, og klikk på en knapp, så stenges alle, og et innlegg med "Dårlig bruk av emnefelt - Stenges" legges inn automatisk. F.eks.

 

Vi har andre ting å prioritere først, et nytt forum vil kreve masse jobbing uansett.

 

btw, hvis alle bare faktisk leste retningslinjene før dem registrerte seg så hadde vi ikke trengt å stenge poster ;)

Lenke til kommentar
Invisionboard forumet ville gjort det enklere for moderatorer btw. "Multi moderation" - Merk av alle emnene med dårlig topic, og klikk på en knapp, så stenges alle, og et innlegg med "Dårlig bruk av emnefelt - Stenges" legges inn automatisk. F.eks.

 

Å bytte over til eit anna forum no når me har 30000 brukarar og over 1 million postar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...