bakkeid Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Jeg bruker Firefox og får opp følgende melding når jeg forsøker å få opp siden til Norsk Tipping og kun den: Tilkoblingen fikk tidsavbrudd Tjeneren på www.norsk-tipping.no brukte for lang tid på å svare. Nettstedet kan være midlertidig utilgjengelig eller opptatt. Prøv igjen om en liten stund. Dersom du ikke klarer å laste noen sider, kontroller at datamaskinens nettverkstilkobling er i orden. Dersom datamaskinen er beskyttet av en brannmur eller mellomtjener, kontroller at Firefox har tillatelse til å bruke verdensveven (www). Jeg har forsøkt å bruke explorer og den kommer heller ikke inn på siden. Har også forsøkt å slå av brannmur og antivirus, men problemet er det samme. Siden det kun er norsk Tipping sin side som ikke vil åpne må det jo være noe på maskinen som blokkerer denne siden. Jeg bruker Windows 7 og har kjørt alle de søkefungsjonene som finnes uten å finne noe problem. HJELP! Lenke til kommentar
greenman Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Er nok siden som er nede. Jeg kommer heller ikke inn. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 http://www.downforeveryoneorjustme.com/ Lenke til kommentar
bakkeid Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 http://www.downforev...neorjustme.com/ http://www.downforev...neorjustme.com/ Dette må være bare tull, har forsøkt flere adresser og får samme svar??? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Kanskje det er din forbindelse som er råtten. Norsktipping kommer opp med "down" mens andre jeg vet er oppe er "up". Lenke til kommentar
bakkeid Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Det jeg ikke forstår er hvorfor bare norsk tipping sin side ikke kommer opp, alt annet fungerer. Alle andre får inn siden uten problemer på det samme trådløse nettverket. Kun min laptop, må jo være noe på maskinen min som hindrer meg i å få opp siden. Jeg forstår ikke hva du mener med Råtten, up and Down. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Det kan være et dns problem. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Domain name system, eller navneoppslag på godt norsk. Når du skriver www.tipping.no så blir den adressen tolket om til en ipadresse for at det skal være forståelig for datamaskiner og nettverksutstyr. Reverse dns gjør om ipadresser til webadresser vi kan lese. Hvis du har feil på en dns tabell så kan du få slike feil du opplever. Du kan bygge opp dnstabellene dine på nytt med kommandoen ipconfig /flushdns i et elevert commandovindu. Endret 4. mai 2012 av vidarkri Lenke til kommentar
bakkeid Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Hei igjen, jeg forsøkte dette tipset men nettsiden er og blir lukket. Ganske fortvilende når jeg spiller på nett hos Norsk Tipping. Har ringt dem men de kunne heller ikke hjelpe meg. Lenke til kommentar
bakkeid Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Hjalp ikke dette heller, Norsk Tipping kunne heller ikke hjelpe. Lenke til kommentar
pian Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Ser en sak om dette på vg.no i dag også. Kommer heller ikke inn. Jeg forsøkte meg med en traceroute fra min IP til www.norsk-tipping.no - ser ut som jeg går via danmark (!) siden #10 er ae-1.alb2nqp7.dk.ip.tdc.net Norsk tipping sier de har sperret for all utenlandsk trafikk - kanskje de ikke innser at norske brukere kan bli rutet rundt f eks Danmark. (Jeg har nextgentel) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Nope, jeg har ngt og får opp norsk tippings side med samme rute som deg. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Prøv å restarte alt nettverksutstyr, evt, koble deg rett i modemet hvis du bruker egen router. Lenke til kommentar
bakkeid Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2012 Problemene var ikke på min maskin men hos Norsk Tipping, men tror du de innrømmer det før media slår det opp: http://nrk.no/nyheter/norge/1.8121396 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Ha ha se der ja. Det forklarer jo problemet. Latterlig at de ikke bare opplyser om det når folk sliter og ringer og spør om de veit hvorfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå