Cyphe[R] Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hei. Har mandrake og skal prøve å kjøre inn nw klient.. Har lastet ned en nw client for linux, men jeg er ganske så temmelig blank på linux. Filen heter "novelclient_082bz2.sh".Noen som kan gi meg en kjapp forklaring på hvordan jeg skal gjøre dette? Takk /torgeir Lenke til kommentar
K.Austheim Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Jeg kan nok ikke hjelpe deg, men jeg tror nok du får bedre respons, om du poster i linux kategorien. :wink: Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Prøvd å lese installasjonsanvisningen som ganske sikkert ligger der du lastet den ned? Ellers kan du prøve først å skrive "chmod 0777 filnavn", så "./filnavn". Husker ikke i farta om du trenger å ha med .sh på filnavnet. Tror dette ikke er så fryktelig langt fra hvordan du skal installere det. edit: du må stå i katalogen som filen ligger i for å skrive det slik. Altså åpne en terminal osv... Lenke til kommentar
crom Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 bz2 indikerer vel at den er pakka også... selv om den har .sh som etternavn.. Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 prøv chmod +x novelclient_082bz2.sh og deretter ./novelclient_082bz2.sh (du kan prøve uten det første steget hvis fila allerede er kjørbar (executable, det første steget gjør fila kjørbar) Lenke til kommentar
Cyphe[R] Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Takk for god tilbakemelding. Fikk instalert novell kliente.. Nå sliter jeg med den,men .. ^^ finner vel ut av saken .. =) Takk Lenke til kommentar
Cyphe[R] Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Slikt.. Da fikk man logget inn også.. Cluet var noen som heter ncpfs.. Det ordnet det hele.. Nå skal jeg til med å installere console1..^^ woopaH! .. morsomt dette .... Lenke til kommentar
sealie Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 "]Slikt.. Da fikk man logget inn også..Cluet var noen som heter ncpfs.. Det ordnet det hele.. Nå skal jeg til med å installere console1..^^ woopaH! .. morsomt dette .... Husk om du bruker IPX i klientkommunikasjonen i Netware-nettverket ditt, må du ha støtte for IPX/SPX kompilert med i kernelen som ligger under Network Configuration i menuconfig. Om du kjører versjoner gamlere enn Netware 6, er en tommelfingerregel å ha IPX/SPX med uansett. Merk også at denne klienten har en del dependencies (om jeg husker rett) som bl.a er GTK/TK (om jeg ikke tar dundrende feil) - Vidar Lenke til kommentar
Cyphe[R] Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Kjører Netware6... Kjører ip prot på linux klienten.. Funker som bare det .. Er ganske grønn på linux, så er endel testing og feiling her... Funker som snus .. ^ =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå