Gå til innhold

Galaxy S III gruser HTC One X

Anbefalte innlegg

Du får sende en epost til apple da, og forklare hvor idiotisk det er av de å oppgradere ytelsen på mobilene sine, da de kunne klart seg med 3210-hardware, om ytelse ikke har noe si.

AtW

Saklig. Vi diskuterer ytelsestester, mellom to nye mobiler som begge ble lasert i løpet av de siste månedene. ikke ytelse mellom en 3310 og en S3.

Forskjellen mellom S3 og HTC One-X er ubetydelig andre plasser enn på papiret. Det handler om å ha den kraftigste telefonen på makedet. Og de må de gjerne få lov til å ha, men nytten av det er 0.

Når iPhone4 som er 2 år gammel klarer å tilnærmet fjerne interfacelagg, mens splitter nye HTC One-X ikke klarer det like bra, så sier det hvor nyttig det de gjør på hardwarefronten er.

Det eneste gode som kommer ut av det for den jevne forbruker, er om det bidrar til bedre batteritid.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At Android har et "problem" (ja jeg skriver det i anførselstegn) med dårligere respons enn iOS er kjent. Men dette er det Google som må gjøre noe med, ikke Samsung. Touchwiz har ingenting med dette å gjøre, så du skyter feil person.

Forresten, vil heller ha et respons "problem" enn å være låst i hue og ræva av Apple.

Testet du forresten med en annen browser? Feks. Chrome-beta?

Det er Google sitt bord ja, men når den kjører på en Samsung telefon så er det Samsung sitt problem. En vanlig bruker (ikke deg og meg) tenker "dritttelefon" ikke "drittOS som er laget av noen andre enn telefonprodusenten".

Problemet jeg har med touchwiz er at det er stygt. Og det er ett vellkjennt faktum at pene ting fungerer bedre:

http://gadgetopia.com/post/1278

Og nei, jeg testet ikke med andre browsere. Og det var med overlegg. 90% av brukerne har ikke anelse om at det er noe som heter Dolphin.

Men jeg testet begge i sms modus, og det er merkbart der også. Så mye at der er irriterende for meg personlig.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Her er litt flere benchmarks:

http://www.anandtech.com/show/5810/samsung-galaxy-s-iii-performance-preview

Browserytelsen virker utrolig god, men det virker mest sannsynlig at det er softwareoptimaliseringer som gjør seg gjeldende der. 3D ytelsen er derimot mer interessant, det var jo litt skuffende at de ikke har tatt med en ny GPU, men det er tydelig at de har økt klokkefrekvensen betydelig. Endelig noen som overgår 4S. Er mest spent på batteritiden nå, stort batteri og 32nm tilsier at den burde være bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du får sende en epost til apple da, og forklare hvor idiotisk det er av de å oppgradere ytelsen på mobilene sine, da de kunne klart seg med 3210-hardware, om ytelse ikke har noe si.

AtW

Saklig. Vi diskuterer ytelsestester, mellom to nye mobiler som begge ble lasert i løpet av de siste månedene. ikke ytelse mellom en 3310 og en S3.

Forskjellen mellom S3 og HTC One-X er ubetydelig andre plasser enn på papiret. Det handler om å ha den kraftigste telefonen på makedet. Og de må de gjerne få lov til å ha, men nytten av det er 0.

Når iPhone4 som er 2 år gammel klarer å tilnærmet fjerne interfacelagg, mens splitter nye HTC One-X ikke klarer det like bra, så sier det hvor nyttig det de gjør på hardwarefronten er.

Det eneste gode som kommer ut av det for den jevne forbruker, er om det bidrar til bedre batteritid.

Enn så lenge folk mener at ytelse ikke har noe å si, så blir det å trekke opp slike argumenter. Fordi det så lett viser hvor usaklig den påstanden er.

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar

Når er det CortexA-15 kommer? Er det ikke i år? Det skal bli spennende å se hva som kommer ut av det.

Er ikke dobbelkjerneprosessoren i One S bygget på Cortex-A15? Er vel derfor den presterer så bra sammenliknet med firekjernerne.

Lenke til kommentar

Jeg sitter nå og tester iP4 og S2 (med 4.x.x) mot hverandre, på VG.no, og forskjellen er merkbar. Om man legger fingeren på skjermen og beveger den opp og ned så ser man hvor fort OSet er i stand til å detektere endringer i bevegelsen. På iOS så klarer jeg å bevege fingeren 5mm fra der jeg først plaserte den, før nettsiden starter å scrolle. Når jeg gjør tilsvarende på S2 så er avviket 4cm.

Altså, det er 8 ganger lengere touch-responstid på Android enn på iOS. Og det løser man ikke med en gazilion flops i datakraft.

Og når grensesnittet baserer seg på at du skal "dra" siden med fingeren, så kan det ikke være slikt merkbart lagg. Da ødelegger det alt.

Sitter selv med en S2 (4.x.x.) og iPhone 4, og 8 ganger forskjell er det på ingen måte, har testet både stock nettleser og Chrome Beta. Men at det er 2-3 ganger forskjell er det nok, og denne "laggen" som er på Android har alltid irritert meg også. Men på S2 begynner det å bli OK, og håper S3 tar steget videre og gjør at responsiviteten blir hakket bedre enn OK.

Endret av 2bb1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når er det CortexA-15 kommer? Er det ikke i år? Det skal bli spennende å se hva som kommer ut av det.

Er ikke dobbelkjerneprosessoren i One S bygget på Cortex-A15? Er vel derfor den presterer så bra sammenliknet med firekjernerne.

Nei, Qualcomm er en av få produsenter av prosessorer for mobil som ikke bruker ARM sitt referansedesign. Qualcomm lager prosessorene selv, men de implementerer støtte for ARM instruksjonsettet. Snapdragon S4 er et sted midt i mellom i spesifikasjoner Cortex A9 og A15.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder Android og lag, så leste jeg et sted at det har med hvordan operativsystemet er bygget opp, og det kan sannsynligvis ikke gjøres noe med, nå som operativsystemet allerede er "ferdig".

Klarer du å huske hvor du las det? Isåfall kommer Android til å dø ut, når responsiviteten om noen år gir mindre enn 1 ms forsinkelse på konkurrerende plattformer, hvor bevegelsen følger fingeren. Litt på kanten, men håper og tror at forsinkelen/laggen er noe Google kan gjøre noe med.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Android og lag, så leste jeg et sted at det har med hvordan operativsystemet er bygget opp, og det kan sannsynligvis ikke gjøres noe med, nå som operativsystemet allerede er "ferdig".

Klarer du å huske hvor du las det? Isåfall kommer Android til å dø ut, når responsiviteten om noen år gir mindre enn 1 ms forsinkelse på konkurrerende plattformer, hvor bevegelsen følger fingeren. Litt på kanten, men håper og tror at forsinkelen/laggen er noe Google kan gjøre noe med.

Nå er vel dette stikk motsatt av hva som er i ferd med å skje. Ryktene skal ha det til at Android skrives om fra java to c# + pga søksmål fra Oracle. Samtidig vil Android optimaliseres og det som har lekket til nå, viser utrolige ytelse forbedringer.

http://hexus.net/mobile/news/android/38789-google-android-ported-java-c-blazing/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som uttaler dere om at android er laggy bør ihvertfall teste android 4. Det er ikke like bra som iOS/wp7, men er temmelig bra, det føles ikke tregt og tungt lengre, bare litt ustabilt(henger seg opp noen ganger). Virker ikke som noe som er tregt "fra bunnen av", men mer som litt uferdig.

Lenke til kommentar

Dere som uttaler dere om at android er laggy bør ihvertfall teste android 4. Det er ikke like bra som iOS/wp7, men er temmelig bra, det føles ikke tregt og tungt lengre, bare litt ustabilt(henger seg opp noen ganger). Virker ikke som noe som er tregt "fra bunnen av", men mer som litt uferdig.

De fleste som klager på Android er for det meste folk som kun har prøvd skitbillige Android mobiler for så å komme hit å klage på at Android suger på grunn av at det lagger og kræsjer så mye.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis det er meg du refererer til, så hadde jeg S2 med 4.0.3.

De fleste som klager på Android er for det meste folk som kun har prøvd skitbillige Android mobiler for så å komme hit å klage på at Android suger på grunn av at det lagger og kræsjer så mye.

Android på billigmobiler er helt latterlig, ja. Men nå snakket jeg om S2. Menyene er kjappe og fine. Det er i hovedsak nettleseren jeg snakket om når jeg nevnte lag, der har de noe å "lære" fra iOS. Men at Android kræsjer har jeg ikke opplevd på S2. Android kommer seg stadig.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Jeg for min del får over 5000 på min One X, men jeg valgte ikke den kun for ytelse. Den har det desidert beste designet og jeg velger en LCD-skjerm med litt dårligere sortnivå foran en pen tile med blå aura hver eneste dag.

Kan jeg spørre om hva granskauen mener du med blå aura hver dag? Prøv ting før du snakker om det

Lenke til kommentar
Jeg for min del får over 5000 på min One X, men jeg valgte ikke den kun for ytelse. Den har det desidert beste designet og jeg velger en LCD-skjerm med litt dårligere sortnivå foran en pen tile med blå aura hver eneste dag.
Kan jeg spørre om hva granskauen mener du med blå aura hver dag? Prøv ting før du snakker om det

mente "hva i granskauen"

Lenke til kommentar

Hehehe, ser at det er en del nye One X-eiere her ja :p

Nei, du ser folk som kan skille piss preik fra realiteter. Folk som ikke føler at deres verden dreier seg rundt deres sist innkjøpte gadget,

Å kalle 10-15% bedre ytelse for grusing ER latterlig for alle andre enn journalister og fan boys.

SG2 eier.

Lenke til kommentar

Jeg bruker iPhone 4 og er helt enig i at hw ikke har mye å si for brukeropplevelsen. Apple har i årevis demonstrert at de ikke trenger å være best på hw for å gi best brukeropplevelse (folk må gjerne være uenige, dette er min mening).

MEN: dette er en tråd om S3 / One X. De som liker Apple (sånne som meg bl.a.) kan og bør holde seg langt unna tråden. La Android folk diskutere. Ikke trekk inn Apple, og ikke lag en Android/iOS krangletråd.

Så: ittno mer Appleprat, og la Android diskusjonen fortsette :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...