Oly Skrevet 3. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2012 Jeg oppgraderte i sommer til et GeForce GTX 580 kort, noe jeg satt igjen med blandede følelser i ettertid. Kortet var bra i spill og denslags, men det brakte noe inni hampen under full load (er et Gainward GTX 580 "GOOD"). Pga dette har jeg ikke gamet så mye nyere spill i senere tid. For noen dager siden leste jeg tester av Nvidias nye GTX 680-kort, og jeg leser at det generelt sett har fått ros for å holde et brukbart støynivå. Jeg ser spesielt på Asus sin variant (GeForce GTX 680 DirectCU TOP 2GB), i og med at denne varianten har en bra kjøleløsning (tar tre PCI-spor dog). Problemet er nå at det norske markedet har blitt støvsugt for dette kortet, og på komplett.no forventer de nye kort tidligst 31. mai. Dette er jo nesten en måneds venting, så jeg leker litt med tanken på å bestille dette kortet fra utlandet. Har dere anbefalinger til bra utenlandske sider i så tilfelle? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Bestille fra utlandet høres flott ut, er bare det at tørken gjelder der også, så du har nok like mye uflaks med å oppdrive kortet der som her til lands. I tillegg er ikke skjermkort den komponenten som holder ut lengst i PCen, og når du handler i utlandet mister du reklamasjonsretten og mye annet vi har fastsatt ved lov her til lands. Med andre ord, ryker det og det er utenfor garantitiden (Noe som blir dyrt for deg uansett i frakt) så er løpet kjørt og du sitter med skjegget i postkassa. Endret 4. mai 2012 av 007CD 2 Lenke til kommentar
Oly Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mai 2012 Hmm, gode poeng der gitt. Ser ut til at jeg må vente som alle andre likevel. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 4. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2012 dustin home forventer det inn på lager 8 mai Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 5. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) DI har Gainward inne på lager: hvis du ikke må ha Asus http://www.digitalim...-DP-117309.aspx ..prisjakt.no ftw Endret 5. mai 2012 av B-QL Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 5. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2012 Kjøpte nettopp over disk der. Lenke til kommentar
Oly Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. mai 2012 Ass Ser ut til at det kortet jeg ser på (Asus GTX 680 DirectCU TOP 2GB) ikke kommer på lager før tidligst 30. juni på komplett nå. Jeg ville ha akkurat denne "feite" varianten pga støynivå og kjøling, men lagertørket ser ut til å bre seg enda litt til. Heldigvis ser lagertørket til å ta slutt snart i følge artikkelen på tek.no som omhandlet dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå