Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Stoppe hårtap, hvordan få resept?

Anbefalte innlegg

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Er der goatee kommer inn, for å balansere det.

Ikke trolling, tenkte kanskje OP kunne tenke på det... Funka for Walter så hvorfor ikke

Så ikke linken før, forsøker du å si at grunnet folliculitis kan ikke noen shave hodet?

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Mye tull her. Ser det er mange som vet veldig lite om hårtap. Hårtap er genetisk bestemt, men det finnes likevel ting som kan stoppe/forsinke prosessen med flere år.

Recrea forte, propecia og fungoral shampoo er det du må prøve mot hårtapet ditt. Recrea og fungoral får du kjøpt på apoteket, mens propecia må skaffes hos legen. 1-2% opplever bivirkninger av propecia. Propecia er nok det mest effektive. Dette stopper hårtapet hos ca 80%, og ca 60% opplever å få en tilvekst av nye hår.

Men husk, skjønnheten kommer innenfra, og selv om det kan virke helt for jævlig å måtte miste håret før man er 30, er det strengt tatt bare en bagatell. Vist man ser litt etter når man feks er på byen, er det faktisk veeeldig mange i ung alder som er tynn i håret. Man kan være akuratt like kjekk fordi. Damer liker selvsikkerhet!

Mvh. Gutt på 17 år som er i ferd med å bli tynn i håret.

Kommer man langt på vei med Recrea + Fungoral? Merker jeg begynner å slite litt med hårtap selv, men har allerede vært hos fastlegen en del for et par andre "småting" så kvier meg litt for å gå tilbake med det første.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Er der goatee kommer inn, for å balansere det.

Ikke trolling, tenkte kanskje OP kunne tenke på det... Funka for Walter så hvorfor ikke

Så ikke linken før, forsøker du å si at grunnet folliculitis kan ikke noen shave hodet?

Har du tatt deg bryet med å se bildene av folk som lider av det ?

Er så piss lei folk som bare sier shave huet, er ikke så forbanna lett for alle, mange sliter med eks follicutes, eller at hodet er formet på en slik måte at man ikke kler shavet hodet.

Kommer man langt på vei med Recrea + Fungoral? Merker jeg begynner å slite litt med hårtap selv, men har allerede vært hos fastlegen en del for et par andre "småting" så kvier meg litt for å gå tilbake med det første.

Legen er der for deg, så ikke kvi deg med å dra til legen :)

Lenke til kommentar

Har du tatt deg bryet med å se bildene av folk som lider av det ?

Er så piss lei folk som bare sier shave huet, er ikke så forbanna lett for alle, mange sliter med eks follicutes, eller at hodet er formet på en slik måte at man ikke kler shavet hodet.

Legen er der for deg, så ikke kvi deg med å dra til legen :)

Ro deg ned mann... Jeg spurte deg om det var det du skulle frem til... Jeg trenger ikke å se bilder av dermatologiske problemer, har sett nok av det i virkeligheten.

Hvis du har fått inntrykket at jeg bare spøker det bort så har du misforstått meg.

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Ro deg ned mann... Jeg spurte deg om det var det du skulle frem til... Jeg trenger ikke å se bilder av dermatologiske problemer, har sett nok av det i virkeligheten.

Hvis du har fått inntrykket at jeg bare spøker det bort så har du misforstått meg.

Ok sorry for min framtrenden i svaret til deg, er bare lei folk som virker som bagatelliserer det å miste håret så var ikke direkte svar kun til deg men generelt til de som anser hårtap som noe man bare skal akseptere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...