Snillingen Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Hei, jeg er en gutt på 23 år og har mistet mye hår på midten av hodet, såpass mye at man kan telle hårstråene. Ser at det finnes medikamenter som kan stoppe hårtapet, Propecia og at man trenger resept. Er det mulig å bare ringe fastlegen, møte opp, la han se om hårtapet mitt er et som kan behandles med Propecia og så få resept, eller må jeg gå til en spesialist og ha en bedre begrunnelse enn at at det er kjipt å få måne før man er 25. Har også lest at Finasteride gjør samme nytten, men er billigere. Er det mulig å be om resept på den i stedet for? Hilsen snillingen. Endret 3. mai 2012 av Snillingen Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Du ma til fastlegen din. Det er han som eventuelt kan henvise deg videre til en spesialist. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Du ma til fastlegen din. Det er han som eventuelt kan henvise deg videre til en spesialist. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Hei, jeg er en gutt på 23 år og har mistet mye hår på midten av hodet, såpass mye at man kan telle hårstråene. Ser at det finnes medikamenter som kan stoppe hårtapet, Propecia og at man trenger resept. Er det mulig å bare ringe fastlegen, møte opp, la han se om hårtapet mitt er et som kan behandles med Propecia og så få resept, eller må jeg gå til en spesialist og ha en bedre begrunnelse enn at at det er kjipt å få måne før man er 25. Har også lest at Finasteride gjør samme nytten, men er billigere. Er det mulig å be om resept på den i stedet for? Hilsen snillingen. Propecia og Finansterid er samme legemiddel, bare fra forskjellige produsenter. Effekten på hårtap er i beste fall beskjeden og midlertidig. Medikamentet virker ved å hemme mannlige kjønnshormoner - vil du virkelig dette? Mvh Jultomten Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Ikke minst vil du risikere få pupper ? er så mye negativt med Finasteride at du burde sterk vurdere ikke ta det.. Du stenger også ned en naturlig prosess i kroppen.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Jeg forstår godt at man velger å godta de kjipe bivirkningene mot at man får beholde håret i så ung alder. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Jeg forstår godt at man velger å godta de kjipe bivirkningene mot at man får beholde håret i så ung alder. Hva hjelper det med hår om junior slutter funke optimalt ? Ikke minst han har allerede mistet en del hår, døde hårsekker kommer ikke tilbake, mulig noen kun har gått i dvale.. Er vel ca 5-10år så kommer det stamcelle teknologi som gjør at folk ikke lenger trenger være skallet eller ha viker, uansett masse spørre undersøkelser viser at de fleste kvinner bryr seg ekstremt lite om man har masse hår eller ikke. Kvinner bryr seg om helt andre ting en hva vi menn gjør.. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2012 Kanskje like greit at det er reseptbelagt for dette med bivirkninger hadde jeg ikke tenkt så mye på. Men jeg er for ung til å få måne. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Kanskje like greit at det er reseptbelagt for dette med bivirkninger hadde jeg ikke tenkt så mye på. Men jeg er for ung til å få måne. Nisim shampoo ? Propecia vil ikke gi deg hårene tilbake, du skulle evnt startet dagen du la merke til hårtapet..Du kan jo evnt prøve det, og er bivirkninger for ille kan du slutte, men er visst mulig at noen bivirkninger ikke er reversible ifølge en del artikler jeg leste på nett.. Endret 6. mai 2012 av Dani46 1 Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2012 Slik jeg har forstått det så er det bare Propecia som fungerer. Min nåværende hårsituasjon lever jeg godt med, det er å miste siste rest jeg er redd for. Eller jeg kan jo godt få måne, men ikke i så ung alder. Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Vurdert å skrelle av alt håret? Er i samme situasjon som deg, 22 år og har begynt å miste håret. Når det blir for tynt, forsvinner alt for min del hvertfall Endret 6. mai 2012 av Slutsky Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2012 Jeg er vel nesten i den situasjonen, har 9mm lang hår(barberklipp). Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Skader ikke å forhøre seg med legen. - Leste senest for noen uker tilbake om nye "vidunderkurer", kanskje legen kan forklare hvordan vi ligger an i forhold til dette? Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Skader ikke å forhøre seg med legen. - Leste senest for noen uker tilbake om nye "vidunderkurer", kanskje legen kan forklare hvordan vi ligger an i forhold til dette? langt vekk ifra noe god kur, leser selv på forumer som dedikerer seg til nettopp hårtap. Eneste man venter på er stamcelle teknologi dessverre. Tråd starter kan evnt prøve ut Propecia, men be legen skrive ut den typen som har høy mg og er billig, kutt den så opp i 4 deler, laaangt billigere.. Bruk også Nisim shampoo så sikrer du deg ekstra, evnt også bruke Recrea Forte.. Lykke til, jeg vet hvor kjipt det, og husk dette er en ting du absolutt ikke er alene om.. Endret 6. mai 2012 av Dani46 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Å stoppe naturlig hårtap (dvs. ikke forårsaket av sykdom eller skade) er litt som å skulle stoppe aldringsprosessen. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Å stoppe naturlig hårtap (dvs. ikke forårsaket av sykdom eller skade) er litt som å skulle stoppe aldringsprosessen. Veldig lett å si hvis man ikke selv lider av det, mange menn identifiser seg med håret sitt og har en vanskelig periode når det begynner falle av.. De som takler det har som oftest en god hodeform eller er vant med kort hår, evt er veldig likegyldig til det.. Du må huske på hvor mye press der er i media,reklamer osv for å ha fotball muskler, kul sveis,riktig klærne osv, menn treffes like hardt av dette som kvinner.. 2 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Veldig lett å si hvis man ikke selv lider av det, mange menn identifiser seg med håret sitt og har en vanskelig periode når det begynner falle av.. Jo, jeg ser den, men det virker håpløst å henge seg opp i. På samme måte kan man si at kvinner identifiserer seg mye med ansiktet sitt og har en vanskelig periode når de begynner å få rynker. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Veldig lett å si hvis man ikke selv lider av det, mange menn identifiser seg med håret sitt og har en vanskelig periode når det begynner falle av.. Jo, jeg ser den, men det virker håpløst å henge seg opp i. På samme måte kan man si at kvinner identifiserer seg mye med ansiktet sitt og har en vanskelig periode når de begynner å få rynker. Hva gjør de når rynker kommer ? Botox osv, kremer av alle slag Vi lever i et samfunn som preges mer og mer av overfladiske ting.. Endret 6. mai 2012 av Dani46 2 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Man får ikke rynker før man er i en alder hvor dette er enklere å akseptere. At man mister håret rett etter å ha passert 20 år gjør at det er vanskelig å godta. Som tidligere nevnt kan man alltids skrelle av seg håret, men det er ikke alle som passer like bra til denne looken. 1 Lenke til kommentar
villmarks Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Mye tull her. Ser det er mange som vet veldig lite om hårtap. Hårtap er genetisk bestemt, men det finnes likevel ting som kan stoppe/forsinke prosessen med flere år. Recrea forte, propecia og fungoral shampoo er det du må prøve mot hårtapet ditt. Recrea og fungoral får du kjøpt på apoteket, mens propecia må skaffes hos legen. 1-2% opplever bivirkninger av propecia. Propecia er nok det mest effektive. Dette stopper hårtapet hos ca 80%, og ca 60% opplever å få en tilvekst av nye hår. Men husk, skjønnheten kommer innenfra, og selv om det kan virke helt for jævlig å måtte miste håret før man er 30, er det strengt tatt bare en bagatell. Vist man ser litt etter når man feks er på byen, er det faktisk veeeldig mange i ung alder som er tynn i håret. Man kan være akuratt like kjekk fordi. Damer liker selvsikkerhet! Mvh. Gutt på 17 år som er i ferd med å bli tynn i håret. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå