sammy70 Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hvis jeg skal ha trådløst til en pc, holder det da med et trådløst aksesspunkt og et trådløst nettverkskort? Har sett på denne og dette kortet Takker for svar :wink: Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hvis du skal koble PC'n til et eksisterende, kabelbasert nett holder det. Aksesspunktet kobler du til det eksisterende nettet, naturlig nok. Lenke til kommentar
sammy70 Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 Skal kobles til et ADSL modem. De som skal ha det ønsker ingen ledninger. Har jeg forstått det riktig hvis jeg kjøper det overnevnte aksesspuntet hvis man kun skal ha en pc tilkoblet og heller en tråløs router hvis flere pc'er skal tilkobles. Altså at man ikke trenger annet et et aksesspunkt og et nettverkskort? Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Tror ikke det funker hvis leverandøren bruker PPPoE (f.eks Telenor), men akkurat det har jeg egentlig ikke så mye greie på. Det er mulig å koble flere klienter på et aksesspunkt uten ruter, grunnen til at de med ruter blir brukt er at de fleste ADSL-modemer bare deler ut et begrenset antall IP'er eller bruker PPPoE. Ruteren gjør at flere maskiner 'ser ut' som en fra utsiden. Lenke til kommentar
sammy70 Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 Ok, takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå