Gå til innhold

Hvilket skjermkort?


Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt en ny pc, og lurer litt på hvilket skjermkort jeg skal gå for.

Alt vurderes, her er behov:

 

- Bør være relativt stillegående

- God ytelse og bildekvalitet (vil ikke kutte på grafikkinstillinger pga. manglende ytelse, men trenger heller ikke 200 fps i normale spill)

- Skal brukes på 1920x1200

- Bør klare beste kvalitet på type BF3 og ellers takle det som er (og kommer) av strategi og bilspill

 

Er det 680 GTX som gjelder, og i så fall hvilken produsent?

Kan jeg klare meg med noe enklere uten å miste bildekvalitet? (og dermed spare noen tusenlapper?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste noen tester av Asus HD 7870 som Terje K viser til her - at det skulle bråke veldig mye?

 

Hvis GTX680, hvilken modell anbefaler dere? Tenkte litt på Asus DCII TOP modellen, hva tror dere om den?

 

Hvor mye det bråker har ingenting å si ved "kortet", det er kjøleren det. Stock kjølerene til GTX680 bråker mye mer enn custom kjølerene til HD7970..

Lenke til kommentar

Leste noen tester av Asus HD 7870 som Terje K viser til her - at det skulle bråke veldig mye?

 

Hvis GTX680, hvilken modell anbefaler dere? Tenkte litt på Asus DCII TOP modellen, hva tror dere om den?

 

Hvor mye det bråker har ingenting å si ved "kortet", det er kjøleren det. Stock kjølerene til GTX680 bråker mye mer enn custom kjølerene til HD7970..

Hehe.. jeg skjønner også at det er viftene/ kjølerne som bråker, ikke kortet i seg selv. DCII har fått mye skryt i mange tester, men da ikke på et par tester av ASUS HD 7870 Direct CUII, derfor jeg lurte.

Av tilsynelatende langvarig mangel på 680 kort vurderer jeg derfor andre ting, men vil fortsatt ha god ytelse og minst mulig støy...

Lenke til kommentar

Så gå heller da for et 7970 DCUII kort. Har et selv (TOP kortet) og kunne ikke vært mer fornøyd. Er kanskje overkill for dem fleste, men kortet er topp :) Det er altså hvis du ikke ønsker å vente på GTX680 DCUII (TOP) :)

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Tror nok HD7870 skal funke bra nok for deg, siden du ikke gidde noen prisklasse. Men har du penger som du må brenne så gå for det dyreste som er GTX 680 evt GTX 690, men jeg syntes det er bortkastet.

HD7870 kjører BF3 maksa uten problem og koster rundt to tusen lapper. (1920x1080)

 

http://www.dustinhom...-e-dvi-hdmi-dp/

 

7870 makser over hodet ikke BF3 uten problemer. SP kanskje, men hva med MP som alle spiller?

BF3 Multiplayer GTX 680 ville jeg gått for.

Lenke til kommentar

Tror nok HD7870 skal funke bra nok for deg, siden du ikke gidde noen prisklasse. Men har du penger som du må brenne så gå for det dyreste som er GTX 680 evt GTX 690, men jeg syntes det er bortkastet.

HD7870 kjører BF3 maksa uten problem og koster rundt to tusen lapper. (1920x1080)

 

http://www.dustinhom...-e-dvi-hdmi-dp/

 

7870 makser over hodet ikke BF3 uten problemer. SP kanskje, men hva med MP som alle spiller?

BF3 Multiplayer GTX 680 ville jeg gått for.

Nå er ikke kravene for god bildekvalitet i BF3 MP så veldig høye da?

Et GTX 560 eller HD 6850 klarer fint å få BF3 MP til å se pent ut med 60+ fps.

Lenke til kommentar

Tror nok HD7870 skal funke bra nok for deg, siden du ikke gidde noen prisklasse. Men har du penger som du må brenne så gå for det dyreste som er GTX 680 evt GTX 690, men jeg syntes det er bortkastet.

HD7870 kjører BF3 maksa uten problem og koster rundt to tusen lapper. (1920x1080)

 

http://www.dustinhom...-e-dvi-hdmi-dp/

 

7870 makser over hodet ikke BF3 uten problemer. SP kanskje, men hva med MP som alle spiller?

BF3 Multiplayer GTX 680 ville jeg gått for.

 

Ikke langt ifra akkuratt.

Lenke til kommentar

Tror nok HD7870 skal funke bra nok for deg, siden du ikke gidde noen prisklasse. Men har du penger som du må brenne så gå for det dyreste som er GTX 680 evt GTX 690, men jeg syntes det er bortkastet.

HD7870 kjører BF3 maksa uten problem og koster rundt to tusen lapper. (1920x1080)

 

http://www.dustinhom...-e-dvi-hdmi-dp/

 

7870 makser over hodet ikke BF3 uten problemer. SP kanskje, men hva med MP som alle spiller?

BF3 Multiplayer GTX 680 ville jeg gått for.

Nå er ikke kravene for god bildekvalitet i BF3 MP så veldig høye da?

Et GTX 560 eller HD 6850 klarer fint å få BF3 MP til å se pent ut med 60+ fps.

 

Til å se pent ut og makse er to helt forskjellige ting?

Lenke til kommentar

Til å se pent ut og makse er to helt forskjellige ting?

Eh, ja?

Pent i BF3 130fps

Ultra BF3 50 fps

- God ytelse og bildekvalitet (vil ikke kutte på grafikkinstillinger pga. manglende ytelse, men trenger heller ikke 200 fps i normale spill)

- Skal brukes på 1920x1200

For å kjøre BF3 på Ultra må du ha et skjermkort som får 200 fps i vanlige spill.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Til å se pent ut og makse er to helt forskjellige ting?

Eh, ja?

Pent i BF3 130fps

Ultra BF3 50 fps

- God ytelse og bildekvalitet (vil ikke kutte på grafikkinstillinger pga. manglende ytelse, men trenger heller ikke 200 fps i normale spill)

- Skal brukes på 1920x1200

For å kjøre BF3 på Ultra må du ha et skjermkort som får 200 fps i vanlige spill.

 

Glemte en:

- Bør klare beste kvalitet på type BF3 og ellers takle det som er (og kommer) av strategi og bilspill

 

Men du får heller ikke 200fps i alle andre spill med 680?

Det jeg skulle frem til, makser 7870 BF3, eller ikke?

Lenke til kommentar

 

 

Til å se pent ut og makse er to helt forskjellige ting?

Eh, ja?

Pent i BF3 130fps

Ultra BF3 50 fps

- God ytelse og bildekvalitet (vil ikke kutte på grafikkinstillinger pga. manglende ytelse, men trenger heller ikke 200 fps i normale spill)

- Skal brukes på 1920x1200

For å kjøre BF3 på Ultra må du ha et skjermkort som får 200 fps i vanlige spill.

 

Glemte en:

- Bør klare beste kvalitet på type BF3 og ellers takle det som er (og kommer) av strategi og bilspill

 

Men du får heller ikke 200fps i alle andre spill med 680?

Det jeg skulle frem til, makser 7870 BF3, eller ikke?

 

 

 

Nei, du får nesten ta å kjøpe deg ett selv å prøve det? :)

 

!

 

Kommentarer:

 

So the game is on ultra with all the AA options on so 16xMXSAA and 4xAA with min 60fps?

raheemisbad for 1 måned siden

 

60fps average not min

enrageriddick90 som svar til raheemisbad for 1 måned siden

 

What is the minimum fps u get on that map? I should be buying 1 of these tomorrow if they are as beasty as they look :)

CannibalSmash1 for 1 måned siden

 

minimum fps~ 41

enrageriddick90 som svar til CannibalSmash1 for 1 måned siden

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Glemte en:

- Bør klare beste kvalitet på type BF3 og ellers takle det som er (og kommer) av strategi og bilspill

 

Men du får heller ikke 200fps i alle andre spill med 680?

Det jeg skulle frem til, makser 7870 BF3, eller ikke?

De fleste nyere spill har en fps-cap eller prosessorbegrensninger så du ikke klarer 200 fps ja.

 

Nei, og jeg har heller ikke sagt 7870 klarer BF3 på Ultra, selv ikke mitt overklokkede 7970 (1250/1750) klarer BF3 på Ultra om du skal ha 60 fps.

 

EDIT:

BF3 kjører heller ikke særlig bra på 60fps.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Glemte en:

- Bør klare beste kvalitet på type BF3 og ellers takle det som er (og kommer) av strategi og bilspill

 

Men du får heller ikke 200fps i alle andre spill med 680?

Det jeg skulle frem til, makser 7870 BF3, eller ikke?

De fleste nyere spill har en fps-cap eller prosessorbegrensninger så du ikke klarer 200 fps ja.

 

Nei, og jeg har heller ikke sagt 7870 klarer BF3 på Ultra, selv ikke mitt overklokkede 7970 (1250/1750) klarer BF3 på Ultra om du skal ha 60 fps.

 

Er jo det jeg skal frem til at 7870 ikke makser BF3.

Lenke til kommentar

Glemte en:

- Bør klare beste kvalitet på type BF3 og ellers takle det som er (og kommer) av strategi og bilspill

 

Men du får heller ikke 200fps i alle andre spill med 680?

Det jeg skulle frem til, makser 7870 BF3, eller ikke?

De fleste nyere spill har en fps-cap eller prosessorbegrensninger så du ikke klarer 200 fps ja.

 

Nei, og jeg har heller ikke sagt 7870 klarer BF3 på Ultra, selv ikke mitt overklokkede 7970 (1250/1750) klarer BF3 på Ultra om du skal ha 60 fps.

 

Er jo det jeg skal frem til at 7870 ikke makser BF3.

 

Det makser ikke, men å makse bf3 er egentlig totalt unødvendig da forskjellen mellom High og Ultra er minimal :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...