RAK-foto Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 ... fast i Oslos gater 2 Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Hva med å kakke han vennlig på ryggen og spørre om å ta et bilde som gir deg direkte blikkontakt med sangeren. Så kan du jo printe ut et bilde og gi han senere, så har du skapt litt glede og. Om du oppnår kontakt og folk oppfatter en fotosituasjon vil de ofte velge med å gå forbi. Håper du koser deg med å lytte til musikken og! Ha en fin helg! Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Hva med å kakke han vennlig på ryggen og spørre om å ta et bilde som gir deg direkte blikkontakt med sangeren. Så kan du jo printe ut et bilde og gi han senere, så har du skapt litt glede og. Om du oppnår kontakt og folk oppfatter en fotosituasjon vil de ofte velge med å gå forbi. Håper du koser deg med å lytte til musikken og! Ha en fin helg! Hei og tusen takk for kommentaren din her - den var faktisk veldig bra. Jeg har aldri tenkt på det med å printe ut et bilde for så å overrekke det senere - det er nok ikke dumt - det skal jeg gjøre. Men kan du se på mitt tidligere bilde av denne musikeren - det er tatt med 300 mm og dette her med 50 mm - det skulle bli så mye bedre med 50 mm?? Hva er din mening om det? RAK-foto Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Hva med å kakke han vennlig på ryggen og spørre om å ta et bilde som gir deg direkte blikkontakt med sangeren. Så kan du jo printe ut et bilde og gi han senere, så har du skapt litt glede og. Om du oppnår kontakt og folk oppfatter en fotosituasjon vil de ofte velge med å gå forbi. Håper du koser deg med å lytte til musikken og! Ha en fin helg! Hei og tusen takk for kommentaren din her - den var faktisk veldig bra. Jeg har aldri tenkt på det med å printe ut et bilde for så å overrekke det senere - det er nok ikke dumt - det skal jeg gjøre. Men kan du se på mitt tidligere bilde av denne musikeren - det er tatt med 300 mm og dette her med 50 mm - det skulle bli så mye bedre med 50 mm?? Hva er din mening om det? RAK-foto Det fototekniske om linser er jeg altfor fersk til å kommentere, kan det ikke.Det jeg ser at du har et bedre utsnitt i det forrige bilde. Samtidig har du forstyrrelser fra de som går bak musikeren på det siste. Jeg får ikke sett på bildene her samtidig som jeg skriver, men mener å huske at det første bilde har bedre blikkretning. Det er vel det jeg subjektivt ser. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Noe synd at du ikke unngikk de personene som går bak gatesangeren, Roy - men bortsett fra det så har du ved å bruke kortere brennvidde måttet bevege deg inn i sonen for begivenhetene og bakgrunnen (se bort fra fotgjengerne) er ikke komprimert like mye som en lengre brennvidde ville gjøre. Bildet gir derfor bedre inntrykk av nærhet til hendelsene og at det ikke foregår noen fotografering i det skjulte og som objektene ikke vet om. Dette krever mot, men om man venner seg til å kommunisere med de man har rundt seg så vil man vel etterhvert føle seg mer komfortabel. Bare husk på å få tillatelse fra de du fotograferer før du legger ut bilder på nettet og om det er bilder av barn så SKAL det alltid også foreligge tillatelse fra foreldrene, Jeg opplever ellers at bildet vitner om en noe forhastet beslutning om utsnittet der sangeren må lene seg mot ramma. Farger, lys og kontraster ble meget bra Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Fint at fler hang seg på med både bedre og mer utfyllende og interessante kommentarer. Lærerikt! Og så er jeg lei meg for at jeg i farten ikke nevnte at det var et fint bilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg