chasong Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Hei, jeg trenger noen råd om hva dekk som vil fungere best på min sykkel. Merida hybrid uten dempegaffel, 28" hjul, 700x35c dekk. Sykler til og fra jobb, ca. 21 km en vei, 99% asfalt. Ønsker råd om dekk med lav rullemotstand men som også tåler litt, tenker da på punkteringer...Har sett på Conti Cyclocross Race, men er litt usikker på om dette er raskt på landevei. Utvalget dekk er jo enormt, tar derfor med glede i mot gode tips! Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Det er et CX terreng dekk, siden du skal kjøre asfalt ville jeg ha tatt et dekk med mye mindre mønster. For dekk som tåler en del kan du kikke på schwalbe marathon supreme eller marathon racer. Hvis du vil gå ned til 25c kan du kikke på continental GP4000, men sjekk om felgene dine takler det først, de må da ikke være alt for brede (ETRTO 17c eller mindre) Lenke til kommentar
chasong Skrevet 10. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2012 Takk for råd, felger er Alexrim, DP17 - 700C-580g, ETRTO 622X17mm, det betyr vel at 25c dekk kan passe til disse felgene? Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 (endret) Det skal fungere. Ta de opp til ca 7 bar, og husk at du bør ta det litt piano over fortauskanter o.l. Endret 10. mai 2012 av sverreb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå