Liddell Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Heisann. Jeg har tatt på meg jobben med å designe et lite medlemsblad for en organisasjon (32 sider A5). Håpet er at jeg skal kunne levere to versjoner av hvert eksemplar: - Et eksemplar i farger, som sendes ut til medlemmer på PDF. - Et eksemplar i sort/hvitt, som trykkes og sendes ut til medlemmene i posten. Vi sparer godt med penger på denne ordningen, og på sikt er planen å erstatte bladet med kun et PDF-magasin. Helt kostnadsfritt, sett bort fra redaksjonsgodtgjørelse. Derfor jakter jeg på en snarvei. Det må da gå an å, etter jeg har laget ferdig bladet i farger, enkelt lage en sort/hvitt PDF-versjon og sende til trykkeriet? Vil helst slippe å lage hvert eneste bilde i sorthvitt i tillegg til farger. Trykkeriet ville helst ha PDF-en i sorthvitt, idet de skal sende inn i maskinen... Setter utrolig pris på om det er noen flinke sjeler der ute som kan svare meg! Mvh Kjetil. Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Jeg mener det skal være mulig å velge gjør om til gråtone når du lager pdf-fila. Har du sett på de forskjellige oppsettene som ligger i konverteringsprogrammet? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Enkelt, bruk PDF-printer (f.eks Adobe sin eller CutePDF som er gratis), og print opprinngelig dokument eller PDF-dokumentet i svart/hvit. Så får du magisk ut en ny PDF i svart/hvit. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Takker for hjelp, skal prøve det ut når første blad er klart i løpet av neste uke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå