Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilstereo til Audi A4 Avant -98

Anbefalte innlegg

Hei

Er på jakt etter ett nytt anlegg til bilen min. Spiller mest musikk av typen dubstep. Bilen skal selges eller vrakes om 12-18 mnd, så budsjettet er billigst muligt. Tenkte forsterker (den jeg har nå er mest sannsynligt død, og jeg har verken kunnskapen eller utsyret til å sjekke dette), nye kabler, bytte ut høytalerene fremme, og få inn en sub baki(har en som kansje gjør jobben though) Noen fornuftige forslag?

Kan slenge på; hvis det er noen i bergensområdet som er inntressert i å påta seg jobben, send meg en pm. Gidder ikke å betale bilradiospesialisten 4k i arbeid for en så midlertidig løsning, går heller til de med neste bil...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke satt opp noe konkret budsjett. billigst muligt er utgangspunktet, kjøper meg heller noe mer seriøst, den dagen jeg får meg ny bil.

Det som trengs er som nevnt: -Nye høytalere fremme

-Ny forsterker

- Nye kabler

Har spiller og sub. Er vel sikkert noe mer småplukk som trengs, men det overlater jeg til mer kompetent personale, som forhåpentligvis finns her inne:)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva dubsteb er. Dersom budsjettet er magert, så ville jeg gått på bruktmarkedet. Se om du finner noen focal eller rockford fosgate som passer i din bil.

Jeg hadde ikke tatt meg bryet med en voldsom operasjon av dørene siden du bare skal bruke bilen så kort tid og at dette kan gjøre bilen vanskelig å selge videre. Derfor trenger du høyttalere som passer i orginalhullene.

Av forsterker ville jeg sett etter 2 stk 2 kanals forsterkere + et elektronisk delefilter.

Lenke til kommentar

har ikke satt opp noe konkret budsjett. billigst muligt er utgangspunktet, kjøper meg heller noe mer seriøst, den dagen jeg får meg ny bil.

Det som trengs er som nevnt: -Nye høytalere fremme

-Ny forsterker

- Nye kabler

Har spiller og sub. Er vel sikkert noe mer småplukk som trengs, men det overlater jeg til mer kompetent personale, som forhåpentligvis finns her inne:)

Vel, hvilken spiller og sub har du da? Og hvilken forsterker skal du bruke til suben?

Når det kommer til kompetent personale her inne, så finner du ikke veldig mange, men noen er det. Selv så har jeg drevet med bilstereo i 20år, så får det heller være opp til deg om du synes det er kompetent nok ;)

Er du derimot av typen som synes bilradio"spesialisten" er de med mest kompetanse her i landet, så finnes det maaaaaange her inne med den kompetansen.

Lenke til kommentar

Har ikke så mye info å komme med akuratt nå, men spilleren er en ett eller annet pioner, og suben er en 12" kicker. hva jeg trenger av utstyr håper jeg at en av dere kunne ha listet opp for meg. hadde vært nice å fått tak i høytalere som passet i orginalhullene fremme i bilen.

hva som er kompetent personale kan jeg ikke uttale meg og forsåvidt. hadde dette vært en løsning?:http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=10018&katid=40&mid=m436&id=&vn=736

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva dubsteb er.

kan vel trå til litt her.

Dubstep er en musikk sjanger med mye bass-svevninger, du kjenner sikkert til den lydeffekten. så det provolone vil ha her er noe som treffer dype, tunge toner over lengre tid.

(Edit: Må bare påpeke at Skrillex ikke lager dubstep, han har laget sin egen sjanger. ordentlig dubstep er type Flux Pavilion med I Can't Stop)

Kicker funker, har testa det litt til dubstep, men føler kickersubbene gir en ganske slurvete lyd, men er ikke vits å legge penger i å bytte om du skal vrake bilen snart uansett, men kom med hvilken du har så det er mulig å gi forslag om hvilken forsterker.

men basic, er det en Kicker Comp 12, kjøp noe ala denne. funker fett til den subben,

er det en kicker CompVR eller L3/5/7 vil denne være tilstrekkelig uansett med nok av trøkk!

om du føler at du MÅ bytte kickersubben din, kjøp isåfall en pakke som denne.

kabler er alltid gode å ha store nok av, så dette funker fjell!

til frontsettet bør du ha en forsterker, men om det blir for mye så har disse en grei følsomhet som drar godt ved bare power fra spilleren

Endret av Suit-up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...