Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] P8z77 CPU error!


Anbefalte innlegg

Hei, satte i dag sammen en pc som inkluderer blant annet Asus p8z77-v, en 3570k og Cooler Master Hyper 212 evo. Alt fungerer ok med unntak av at jeg får en cpu error! ved boot. Inne på biosen ser jeg at 212 evo kjører på lav rpm (ca. 500) og er derfor i den røde sonen til Asus.

 

Er det noen som vet om det jeg som har gjort noe feil, eller om det er vanlig.

 

Jeg har plugget kjøleren i "Cpu fan" og jeg ser at den spinner (fysisk).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg ikke tar feil er melding en advarsel fordi viften du har kjører på for lav hastighet, noe som ikke nødvendigvis stemmer om viften du har er designet for å kjøre på lav hastighet.

Da kan man enkelt i bios velge å ignorere viftens hastighet og du slipper dette problemet.

 

Edit "Hastigheten på vifta skal være fra 600 til 2000 avhengig av temperatur på cpu"

http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/Cooler_Master_Hyper_212_EVO/

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jeg har puttet på kjølepasta og alt virker som det skal (untatt dette). Jeg ringer dustin i morgen. Takk for hjelp.

 

Hvis du ikke leste det over så anbefaler jeg det. Du får feks error viss ikke viften på skjermkortet går. Kan være samme error pga CPU viften kjører på for lav RPM som Maldavo sa.

 

Heh, ser ut som en annen har samme feil som deg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1426760&st=0

 

De anbefalte og sette CPU cooleren i en annen cpu cooler tilgang.

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Jeg fikset problemet. Til alle som skulle få samme problem:

 

Hyper 212 evo har en veldig lav rpm ved idle, og det er ikke noe problem i dette. Hvis du har et asus mb, kan du laste ned Ai suite og selv endre cpu vifteen (finnes sikkert tilsvarende ved gigabyte, msi osv). Men den vil sette igang fart hvis cpuen skulle bli for varm.

Lenke til kommentar

Jeg fikset problemet. Til alle som skulle få samme problem:

 

Hyper 212 evo har en veldig lav rpm ved idle, og det er ikke noe problem i dette. Hvis du har et asus mb, kan du laste ned Ai suite og selv endre cpu vifteen (finnes sikkert tilsvarende ved gigabyte, msi osv). Men den vil sette igang fart hvis cpuen skulle bli for varm.

 

Så bra at det løste seg for deg!:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...