TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Vurderer å bytte cpu fra en amd x3 720be til amd fx 6200. Vil dette føre til at jeg trenger å aktivere win 7 på nytt. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Nei, dette er i tilfelle du bytter hovedkort og harddisk i samme slengen. Et prosessorbytte skal ikke ha noe og si for lisensen på win7. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Tenker du på OEM-lisens? OEM-lisenser låses i teorien til hovedkortet og "lisensen" følger hovedkortet. Dersom du bytter CPU og ikke HK vil du ikke måtte bytte operativsystem, nei Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Du greier ikke å få nok poengsum bare ved å bytte CPU til å få Microsoft til å begynne å sutre. Microsoft bruker ett poengsystem for å avgjøre om det skal aktiveres eller ei, hovedkort og harddisk står høyest på lista mens skjermkort tror jeg var nært bunnen. Så kjør på. Endret 3. mai 2012 av 007CD Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 Jeg bruker en gratis lisens som vi fikk når jeg gikk et datakurs. Jeg kan ikke installere eller reaktivere den. Så lenge jeg ikke gjør noe forandringer så får jeg til å bruke den. Tenkte å drøye med å kjøpe meg ny win OS til win 8 kommer Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Jeg antar du forbedrer deg på å oppdatere bios og det kan også hende du må reinstallere windows. Ellers kan det tenkes ikke alle kjernene dukker opp og ytelsen ikke blir helt god, selv opplevde jeg det en gang. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Vil jeg merke stor forandring ved denne oppgraderingen av cpu? Tenkte spesielt i forbindelse med spill. Lenke til kommentar
Bargen2 Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Vanskelig å finne ut hvor hardware sensitiv denne løsningen er: http://directedge.us/content/abr-activation-backup-and-restore Med dette verktøyet går det an å ta en backup av OEM lisensen sin, og legge den inn etter installasjon av "fersk" windows. Slipper å ringe microsoft! Har ikke prøvd å gjøre det etter bytte av hardware eller på en annen maskin though. Noen andre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå