Tannpirkeren Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Jeg har en kraftig spill-PC og er på jakt etter et kabinett som kan tilby muligheten for mange og store vifter. Cooler master HAF X virker som et godt valg mht kjøling, men det er for barnslig og skrikende etter min smak. Finnes det et noenlunde stilrent kabinett som kan matche f. eks. HAF X mht termiske egenskaper? Krav: - Mye flyt av luft. - Midi eller fulltower. - Jeg tåler litt støy. - Stilrent kabinett. Takknemlig for innspill Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Sjekk ut Lian-Li og SilverStone Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Du kan jo ta en titt her: http://www.xigmatek.com/product.php?productid=122&type=photo Har denne selv og er godt fornøyd. Satt inn en 200mm i bunn og 2 stk 200mm vifter i topp. Fin temp både på CPU og GPUs. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Xigmatek Elysium ser spennende ut, men det er 66 cm langt. Får plass til verdens største skjermkort der da Vifteplass: 2x120 foran 1x140 bak 1x120 på høyresiden (bak cpu) 1x200 på venstresiden (døra) 2x200 på bunnen (avhengig av PSU plassering) 2x200 på toppen (avhengig av PSU plassering) Er vel ikke mye som matcher dette kabinettet da Endret 3. mai 2012 av Sveinl Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Sant nok 200mm viftene i topp og bunn følger ikke med,men det fant du vel ut. Dette kabinettet er skapt for vannkjøling da du får plassert radiatorer i hytt å pine. Luftkjøling funker fett det også!. Hvis du ser på "Deres kabinetter-tråden" finner du bilder av kabinettet mitt der. Har E-atx hovedkort,men på bildet ser det ut som ett M-atx hovedkort. Godt tips er å ha noe anti-vibrasjon gummi på alle viftene,blir litt resonans uten. EDIT: Fant frem bilde for deg. Endret 3. mai 2012 av jetzbullet Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 hvor får man kjøpe elysium ? :/ Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Jeg kjøpte det hos komplett.no Har sett det på tilbud der for en stund tilbake,1000kr skulle de ha. Jeg betalte ca 1500. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 Jeg bestiller 2x140mm vifter i første omgang. Skulle det vise seg å ikke være nok på Fractal design define R3, så bestiller jeg Xigmatek Elysium og bruker viftene der istedet. De kan plasseres i topp og bunn på Elysium Så får vi se hva som skjer. Takk for tilbakemelding. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Jeg har en kraftig spill-PC og er på jakt etter et kabinett som kan tilby muligheten for mange og store vifter. Cooler master HAF X virker som et godt valg mht kjøling, men det er for barnslig og skrikende etter min smak. Krav: - Mye flyt av luft. - Midi eller fulltower. - Jeg tåler litt støy. - Stilrent kabinett. Obsidian 800D, kanskje? Sjølv har eg CM Storm Trooper, ganske imponerande luftflyt, og litt mindre skrikande enn HAF X. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 800D går som motsatt av flyt av luft, funker bare med custom vannkjøling det kabinettet. Corsair Obsidian 550D? ikke beste luftflyten, men resten er veldig godt med det. Corsair sin Carbide serie? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå