Luta Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Hei. Jeg skriver en oppgave om bruk av IKT i offentlig sektor, men jeg får ikke helt taket på oppbyggingen og hvordan offentlig sektor er organisert. Jeg skriver feks om Helseforetakene nå, og skjønner ikke helt. Kan helsefortakene i Norge kalles en offentlig forvaltning? Hvilke politiske beslutninger takes av styret i et helseforetak/sykehus, som angår borgerne? Jeg tror de fleste beslutningene takes fra sentral hold, i helse og omsorgsdep., men er litt usikker. Jeg lurer litt på hvilke beslutninger som takes i et helseforetak, som pasienter og borgere kan være med på å beslutte, gjennom da dialog. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Sykehusstyret forvalter ressursene, og sier sin mening om lokalisering av behandling. Dvs. de kan godta eller ikke godta en flytting av fagmiljøer. http://www.agderposten.no/nyheter/sykehusstyret-godtar-kreftflytting-1.7152525 Det nevnes også adm.dir. og fagdirektør i denne nyheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå