M.H.G Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Hei. Jeg er en jente på 16 år, snart 17 og jeg går i 1. videregående. Jeg har nettopp fått vite av læreren min at jeg mest sannsynlig stryker i fire fag. Jeg har god dokumentasjon fra legen for fravær og har nettopp fått diagnosen ADHD (som ingen har tenkt på før nå), samtidig som at jeg har store personlige problemer innad i familien som gjør at jeg går til psykolog og ofte er veldig deperimert. Læreren min sa at jeg må gå skoleåret om igjen hvis jeg stryker i de fire fagene. Jeg har ganske gode karakterer i de andre fagene.. en skolen er veldig lite samarbeidsvillig og er ikke innstilt på å tilpasse noe som helst til min situasjon. Kan de tvinge meg til å gå året om igjen? Går det an å ta opp igjen slike fag senere? Tusen takk for svar på forhånd. Disse lite forstående lærerne gjør ikke akkurat situasjonen min noe bedre.. - Fortvilet jente Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Du vil ikke måtte ta fag du har bestått på nytt, men du kan nektes "opprykk" til VG2 hvis du ikke har bestått i alle fall alle fellesfag i VG1. Hvordan dette gjøres i praksis er opp til skolen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå