Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du prøvd google?

Ja,men det er bøttevis med forskjellige metoder ute der. Det jeg lurer på er om det er nok å bare bytte minnekort. For ettersom jeg har forstått det,så er firmwaren til Magic Lantern KUN på kortet og ikke i kameraet ?

Lenke til kommentar

Jepp, det stemmer. Enkleste er å ta ut minnekortet og formatere det fra datamaskinen.

Ok. Så når jeg tar ut minnekortet,så er canons orginale firmware der? Jeg kan bare pakke inn i nytt minnekort evt. og det vil ikke merkes at Magic L. har vært der? :)

Lenke til kommentar

programmet ligger på minnekortet, du behøver ikke og ta det ut av kameraet en gang, bare formater kortet i kameraet, og resette kameraet til fabrikkinnstillinger eller ta en "hard resette". sier du hvilken kamera du skal selge så er det enklere og forklare deg hvordan du resetter kameraet.

Lenke til kommentar

Tusen takk alle sammen for svar :)

#Nautica Jeg har et canon 500D,men jeg vet hvordan man resetter det,men ellers takk :green:

Jeg skal selge det,så minnekortet vil IKKE være med.

Så regner med kjøper ikke merker at Magic L. har vært der? :hmm:

Lenke til kommentar

Først må du sette kameraet i P,AV,TV eller M for å få tilgang til "camera settings" let deg fram til "clear all camera settings" eller du kan finne dette i manualen til 500D, ville nok gjort det før du selger kameraet så kjøperen får et kamera uten dine innstillinger etc.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvorfor er det så viktig at kjøper ikke finner ut av at Magic Lantern har vært brukt?

Er ikke det bare en positiv ting egentlig?

Eller forsvinner garanti med denne firmwaren?

Jeg mener å ha hørt at garantien ryker ja. Det er også mulighet for at kameraet kræsjer.

De aller fleste vil jo ha et kamera som ikke har blitt tuklet med,derfor tar nok de fleste å fjerner 3 parts programvare før man selger det =)

Lenke til kommentar

Ikke bare det, men magic lantern er jo kun et piggyback system. Man endrer jo aldri noen firmware, man legger simpelten bare ny transparent kode over gammel kode. Og denne er jo bare midlertidlig.

... Dersom jeg har forstått det riktig, har jo ikke canon selv så skal ikke uttale meg mer om det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...