DionysosDale Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Har bestemt meg for å kjøpe meg en ny LCD skjerm hjemme. Planen var å kjøpe en LG L1710B som har 16 ms responstid, og dermeg utmerket egnet til multimedia. Denne skjermen er desverre ikkje så lett å få tak i, og det er fleire ukes leveringstid. Har derimot fått et knalltilbud på en Samsung 191T 19". Denne har 500:1 i kontrast, men heile 25 ms responstid. Er det noen som har erfaringer med denne skjermen. Kan den anbefales? Hvordan er deg med evt. spilling på skjermer med 25 ms responstid? Får man merkbar "ghosting"? Dionysos Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hvis du har tenkt å bruke skjermen til spilling bør skjermen ha 16ms. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Søker du på forumet finner du mange poster om denne skjermen og erfaringer med den. Jeg har hatt min nå siden februar og er veldig godt fornøyd med den. Spiller ikke så mye, men når jeg gjør det synes jeg skjermen henger godt med. Det kommer veldig ann på hvilkne spill du liker. Bilspill som colin 3 og nfshp2 går uten problemer da det ikke er så sinnsykt store fargeforskjeller i bildet. Det som jeg spesiellt legger merke til er dersom en beveger seg raskt på skrå med noe svart mot en hvit eller veldig lys bakgrunn. Da legger jeg litt merke til etterslep, men ikke noe som tar morroa bort fra å spille. ps. sjekk om den 16ms skjermen er så rask i alle fargemodus (både 16 & 32 bit). Tror jeg så noe om at blant annet hitatchi sin kuttet ut mange farger for å kunne klare å oppdatere så raskt. viste bare 65 000 farger istedet for 16,7 mill. Men vil også trekke frem bilde/fargene på denne skjermen som jeg synes er veldig bra og dette har også blitt trukket frem i tester. Kort sagt: annbefales om du bruker maskinen til annet en bare spilling, men funker greit til spilling selv om den kanskje ikke er den beste. Lenke til kommentar
UrNils Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Jeg har en Samsung 172T som har samme specs som 191T (500:1, 25ms) Det er i praksis samme skjermen, bare at min er 17". Jeg må si at jeg ikke merker noe særlig til ghosting på denne skjermen. Men nå er ikke jeg en "hardcore gamer" heller, og er ikke så vanvittig kresen på dette. Jeg merker heller ikke noe til ghosting når jeg spiller av filmer på skjermen. Men jeg er klar over at mange litt "kresne" brukere syns at 25ms er i treigeste laget når man skal spille spill med raskt gameplay. Der har du nå min mening, så får du selv vurdere om du er en "kresen" bruker eller ikke. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Jeg sitter ved 191T og er veldig fornøyd. Jeg vet ikke hvor bra den vil være med spilling og raske spill, siden jeg ikke bruker den til det her på kontoret. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Test skjermen selv... det er det eneste gode rådet jeg kan gi. LCD skjermer med samme specs kan være vidt forskjellige i praksis. Jeg har testet 25ms skjermer som ghoster ille, mens andre har null synlig ghosting. Det er åpenbart at produsentene enten lyver så det renner eller måler på helt forskjellige måter. Det er så godt som umulig å gjøre et smart kjøp utifra specs, du trenger å se den med egne øyne. 191t ghoster over gjennomsnittet til å være en 25ms skjerm etter min mening, men jeg var aldri plaget av ghostingen selv da jeg hadde den. Du må bare få testet den selv for å finne ut om det plager DEG. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå