Christoffero89 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Du som ikke skjønner det er ganske mange som vil ha små skjermer pga de ikke surfer så mye eller har samme bruken som deg. Folk er forskjeløige om du tror det eller ei. Ikke alle vil ha store skjermer... I rest my case. Gidder ikke diskutere med en fanboy som ikek skjønner folk har forskjellige smak og behov 1 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Du som ikke skjønner det er ganske mange som vil ha små skjermer pga de ikke surfer så mye eller har samme bruken som deg. Folk er forskjeløige om du tror det eller ei. Ikke alle vil ha store skjermer... I rest my case. Gidder ikke diskutere med en fanboy som ikek skjønner folk har forskjellige smak og behov Men alikavel viser undersøkelsen at de fleste som bruker smarttelefoner faktisk vil ha 4 tommers skjerm eller større. Dette handler ikke om samme bruken som meg, men det handler om undersøkelsen som sier at "de fleste" vil ha 4 tommers skjerm eller større. Når 90% av alle som ble spurt der sa at dee vil ha det, så jah, da er det ikke så mange i realiteten som faktisk vil ha en 3.5 tommers skjerm. Selv om mange kjøper en iphone 4 / 4S, så betyr det ingenting på at det er på grunn av skjermstørrelsen. Endret 6. mai 2012 av Vindicator Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Men de fleste er ikke alle pg det er derfor også behov for mindre smartphones... Og den testet er vel ikke tatt i alle land? Jeg jobber i mobilbutikk og hører ofte at sams ung gs2 er for stor. Jobber du i mobilbutikk? Hvilken real life erfaring har du bortsett fra kilder? Endret 6. mai 2012 av Christoffero89 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Men de fleste er ikke alle pg det er derfor også behov for mindre smartphones... Men de fleste (90%) er de fleste og har ingenting med alle (100%) å gjøre. Hvorfor blander du dem sammen? Endret 6. mai 2012 av Vindicator Lenke til kommentar
newnick Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Et lite skår i Samsung-gleden, One X gruser S3 i en kamera shoot out. For de som er interessert, kan de registrere seg og se selv. http://forums.androidcentral.com/htc-one-x/171674-galaxy-siii-one-x-camera-shots-comparison.html Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Og smaunsugen her gruser htcen i ytelse og grafikk Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Et lite skår i Samsung-gleden, One X gruser S3 i en kamera shoot out. For de som er interessert, kan de registrere seg og se selv. http://forums.androi...comparison.html Only registered users can view links Lenke til kommentar
newnick Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Og smaunsugen her gruser htcen i ytelse og grafikk Nei, den ligger ca 10% over, noe som delvis skyldes en ny og bedre Android versjon, og at nvidia enda ikke har klart å optimalisere driverne. Vil nok tro telefonene vil bli temmelig lik når det kommer til ytelse, og at det blir andre ting som skiller telefonene. F.eks batterilevetid, kamerakvalitet, lydkvalitet, skjermkvalitet, osv... Et lite skår i Samsung-gleden, One X gruser S3 i en kamera shoot out. For de som er interessert, kan de registrere seg og se selv. http://forums.androi...comparison.html Only registered users can view links Tar tre sekunder å registrere seg. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Kommer nok kanskje til å teste den ut fram til iPhone 5 kommer. Ser ut som at valget ender på Iphone i år også Jaha? Hva er det med denne "ikke eksisterende" iPhone 5 som er så bra som gjør at du foretrekker den? Den er vel laget med magi i år også. Hvor bra den blir er avhengig av hvor mye av overskuddet sitt Apple er villige til å gi slipp på. Om de skal ha samme marginer så får de neppe kjøpe like god hardware som sitter i S3 eller One X. Da blir det i beste fall en evolusjon (som selvsagt forandrer alt). Den største spenningen ligger egentlig i om app-mappen blir flyttet ett hakk ned i hierarkiet og dermed gir OS'et mer frihet slik man har vert vant med i Android siden --- lenge. Bare nysgjerrig. Når har apple lansert en mobil som har dårligere hw enn konkurrerende mobiler som ble lansert 4-5-6-7 måneder tidligere? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Ok, sammyen har minnekort mulighet, bedre batteri, smartere funksjoner som feks vibrasjonsvarling når du løfter telefon. Automatisk ringing i sms om du tar til øret, og telefonen ser om du enda leser og dimmer ikke lyset. Nei sammyen er nokk bedre:). Og ikke innebygget batteri er bra Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Og smaunsugen her gruser htcen i ytelse og grafikk Nei, den ligger ca 10% over, noe som delvis skyldes en ny og bedre Android versjon, og at nvidia enda ikke har klart å optimalisere driverne. Vil nok tro telefonene vil bli temmelig lik når det kommer til ytelse, og at det blir andre ting som skiller telefonene. F.eks batterilevetid, kamerakvalitet, lydkvalitet, skjermkvalitet, osv... Et lite skår i Samsung-gleden, One X gruser S3 i en kamera shoot out. For de som er interessert, kan de registrere seg og se selv. http://forums.androi...comparison.html Only registered users can view links Tar tre sekunder å registrere seg. Til det første. Du må huske på at de Galaxy S III telefonene som er blitt testet og sett på så langt er tidlige versjoner av telefonen som kommer ut. Kameradelen kan bli fikset en god del og ytelsen kan også bli en god del forbedret på Galaxy S III før den kommer ut i butikkene. Så til det siste. Gidder ikke å registrere meg på en side bare for å se på noen bilder som jeg vil kunne se senere uten å måtte registrere meg. Endret 6. mai 2012 av Vindicator Lenke til kommentar
Feh Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Men de fleste er ikke alle pg det er derfor også behov for mindre smartphones... Men de fleste (90%) er de fleste og har ingenting med alle (100%) å gjøre. Hvorfor blander du dem sammen? Husk at den undersøkelsen der på ingen måter kan brukes i en generalisering. Enkle grunner til det er: Brukerne hadde en smarttelefon fra før, undersøkelsen er kun kjørt i US ok UK og den sier ingenting om hvor mange mennesker som var med. Var det 100? Var det 1000? Var det 100.000? Alle disse tre tingene er variabler som har stor innvirkning på resultatet. 1 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Men de fleste er ikke alle pg det er derfor også behov for mindre smartphones... Men de fleste (90%) er de fleste og har ingenting med alle (100%) å gjøre. Hvorfor blander du dem sammen? Husk at den undersøkelsen der på ingen måter kan brukes i en generalisering. Enkle grunner til det er: Brukerne hadde en smarttelefon fra før, undersøkelsen er kun kjørt i US ok UK og den sier ingenting om hvor mange mennesker som var med. Var det 100? Var det 1000? Var det 100.000? Alle disse tre tingene er variabler som har stor innvirkning på resultatet. Greit det, men da kan man heller ikke bruke undersøkelsene på at folk er så fornøyd med iOS / iPhones over andre OS'er / mobiler i en generalisering heller da. Endret 6. mai 2012 av Vindicator Lenke til kommentar
Feh Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Greit det, men da kan man heller ikke bruke undersøkelsene på at folk er så fornøyd med iOS / iPhones over andre OS'er / mobiler i en generalisering heller da. Nå nevnte jeg ingenting om dette heller, men hvorvidt en undersøkelse kan brukes til en generalisering må vurderes i forhold til flere variabler når det kommer til populasjon, utvalg osv. I tillegg må hypoteser (antagelser) testes og det må gjøres utregninger og analyser. Jeg gidder ikke en gang å forklare, da dette er et helt fagområde. Akkurat som med forskningsrapporter o.l. så er jo dette viden kjent for å ofte være presentert svært subjektivt og uten godt nok empirisk grunnlag til å kunne danne noen generelle konklusjoner. Men folk svelger det ned som champis på nyttårsaften og tror at sånn er det. 2 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Du må være ganske naiv om du tror en 4.2 - 5" skjerm er den rette for alle.... Javel? http://www.phonearen...-survey_id28080 Får håpe Apple innser at folk ikke vil ha så småe skjermer som 3.5 tommers skjerm på mobiler i dag. Eneste grunnen for at så mange kjøper iPhones er ikke på grunn av skjermstørrelsen. Etter å ha brukt min Samsung Galaxy Note i noen dager nå, så har jeg faktisk et stort problem med å gå tilbake til en Samsung Galaxy S II, siden jeg da synes at skjermen på 4.3 tommer er AAAAAAAAAAALT for liten. Har man satt seg ned å utforsket en Samsung Galaxy Note fullt ut i noen dager og sett hvor enormt bra opplevelsen blir med en 5.3 tommers skjerm og ser på hvilke muligheter en Galaxy Note har, så er man solgt og man vil aldri gå tilbake til noe mindre. Phone Arena = hva geeks vil ha og ikke hvermannsen. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Du må være ganske naiv om du tror en 4.2 - 5" skjerm er den rette for alle.... Javel? http://www.phonearen...-survey_id28080 Får håpe Apple innser at folk ikke vil ha så småe skjermer som 3.5 tommers skjerm på mobiler i dag. Eneste grunnen for at så mange kjøper iPhones er ikke på grunn av skjermstørrelsen. Etter å ha brukt min Samsung Galaxy Note i noen dager nå, så har jeg faktisk et stort problem med å gå tilbake til en Samsung Galaxy S II, siden jeg da synes at skjermen på 4.3 tommer er AAAAAAAAAAALT for liten. Har man satt seg ned å utforsket en Samsung Galaxy Note fullt ut i noen dager og sett hvor enormt bra opplevelsen blir med en 5.3 tommers skjerm og ser på hvilke muligheter en Galaxy Note har, så er man solgt og man vil aldri gå tilbake til noe mindre. Phone Arena = hva geeks vil ha og ikke hvermannsen. Du la ikke merke til 'Source' linken i min link der? Den går hit den: http://www.strategyanalytics.com/default.aspx?mod=pressreleaseviewer&a0=5187 Bare fordi Phone Arena skriver om noe som er sagt i fra noen andre, så betyr ikke det at man skal gå etter hvordan Phone Arena er. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Og smaunsugen her gruser htcen i ytelse og grafikk Nei, den ligger ca 10% over, noe som delvis skyldes en ny og bedre Android versjon, og at nvidia enda ikke har klart å optimalisere driverne. Vil nok tro telefonene vil bli temmelig lik når det kommer til ytelse, og at det blir andre ting som skiller telefonene. F.eks batterilevetid, kamerakvalitet, lydkvalitet, skjermkvalitet, osv... Et lite skår i Samsung-gleden, One X gruser S3 i en kamera shoot out. For de som er interessert, kan de registrere seg og se selv. http://forums.androi...comparison.html Only registered users can view links Tar tre sekunder å registrere seg. Til det første. Du må huske på at de Galaxy S III telefonene som er blitt testet og sett på så langt er tidlige versjoner av telefonen som kommer ut. Kameradelen kan bli fikset en god del og ytelsen kan også bli en god del forbedret på Galaxy S III før den kommer ut i butikkene. Så til det siste. Gidder ikke å registrere meg på en side bare for å se på noen bilder som jeg vil kunne se senere uten å måtte registrere meg. Flaks for deg at bildene nå er tilgjengelig på en plass der du slipper å bruke 3 sekunder på å registrere deg da http://www.htcmobile...m.php?albumid=1 For full størrelse kan du se her: http://www.htcmobile...e-X&p=41#post41 Hvis det nå var slik at kamerakvaliteten var viktig for deg, hadde det vel da vært verdt bryet med å vurdere en annen telefon enn Samsung? Nå er det helt tilfeldig at jeg endte opp med en One X. Egentlig skulle jeg vente til etter at S3 var lansert før jeg bestemte meg, men en kaffekopp over min gamle telefon, førte til at jeg måtte kjøpe telefon med en gang. Jeg vurderte faktisk om quad core var noe jeg trengte, og kom vel egentlig frem til at jeg ikke trengte det, men etter å ha lest alle lovprisninger One X fikk for skjermen (noe som er viktig for meg), så falt valget mitt på den. Har aldri likt amoled skjermene, da jeg syns de gjenspeiler alt annet enn virkeligheten, skulle nesten tro skjermene var på en coctail av LSD og speed Men nå vet jeg ikke hvordan det er stelt med deg. Om kamera er noe du synes er viktig, eller om det er helt uten betydning? Kanskje vissheten om at telefonen din ligger ca 10% over ytelsemessig, vel og merke på statiske tester, er kanskje det som "trigger" deg? Eller rett og slett at det står Samsung på telefonen, ala' folk med eppleøyne? Ikke vet jeg... Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Flaks for deg at bildene nå er tilgjengelig på en plass der du slipper å bruke 3 sekunder på å registrere deg da http://www.htcmobile...m.php?albumid=1 For full størrelse kan du se her: http://www.htcmobile...e-X&p=41#post41 Hvis det nå var slik at kamerakvaliteten var viktig for deg, hadde det vel da vært verdt bryet med å vurdere en annen telefon enn Samsung? Nå er det helt tilfeldig at jeg endte opp med en One X. Egentlig skulle jeg vente til etter at S3 var lansert før jeg bestemte meg, men en kaffekopp over min gamle telefon, førte til at jeg måtte kjøpe telefon med en gang. Jeg vurderte faktisk om quad core var noe jeg trengte, og kom vel egentlig frem til at jeg ikke trengte det, men etter å ha lest alle lovprisninger One X fikk for skjermen (noe som er viktig for meg), så falt valget mitt på den. Har aldri likt amoled skjermene, da jeg syns de gjenspeiler alt annet enn virkeligheten, skulle nesten tro skjermene var på en coctail av LSD og speed Men nå vet jeg ikke hvordan det er stelt med deg. Om kamera er noe du synes er viktig, eller om det er helt uten betydning? Kanskje vissheten om at telefonen din ligger ca 10% over ytelsemessig, vel og merke på statiske tester, er kanskje det som "trigger" deg? Eller rett og slett at det står Samsung på telefonen, ala' folk med eppleøyne? Ikke vet jeg... Enten så må de bildene i fra Galaxy S III være faket, eller så er softwaren (i tidlig fase) som tar seg av bildene helt rævkjørt på Galaxy S III. For selv Galaxy S II og Galaxy Note tar ufattelig mye bedre bilder enn det Galaxy S III gjør der. EXIF dataene på bildene mangler også, så tror heller alt bare er svada om bildene til Galaxy S III der. Har også en mistanke om at Samsung bruker samme kameramodul i Galaxy S III som dem bruker i Galaxy Nexus om bildene er slike. Som da vil være en nedgradering. Her kan du se noen bilder jeg har tatt med min Samsung Galaxy S II som viser at kvaliteten faktisk er enormt bra på Galaxy S II. Men når det kommer til Samsung Galaxy S III, så synes jeg den bare ser finere og finere ut jo mere jeg ser på bilder av den. Nå er det i hovedsak den hvite versjonen som jeg synes ser best ut. Gleder meg til å se den i virkeligheten. EDIT: Følg med i denne tråden om kamerakvaliteten på Galaxy S III: http://forum.xda-dev...d.php?t=1639068 Endret 6. mai 2012 av Vindicator Lenke til kommentar
newnick Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Skjønner at du kommer til å kjøpe den uansett feil og mangler den eventuelt måtte ha Vel, jeg likte ikke designet, og hadde nok valgt likt om jeg hadde ventet. Nå er ikke jeg den som legger så veldig stor vekt på kameradelen i en telefon, så hadde HTC sitt kamera vært rævva, hadde jeg ikke brydd meg om det i det hele tatt. Jeg tar bilder med et kamera, der optikken koster det dobbelte av hva en smart telefon koster Lykke til med din S3. En ting er vi iallefall enige om, og det er at Android er det som virkelig rocker. Lenke til kommentar
Jieoz Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Uansett hvor mye man vrir og vender på det så er løsningen trådløs. Selv om telefonen må ligge ved enheten som sender signalene så er det trådløst. Om det dere sier stemmer er ikke ir på gamle telefoner trådløst da telefonene måtte ligge ved siden av hverandre. Det er rimelig åpenbart at trådløst trenger å være lenger fra enn rett ved siden av, vis ikke blir det lissom som om at det er trådløst vis jeg går uten strøm. Skjønner ikke helt at du kan si det du sier på en måte, for det er jo rimelig rart når du påstår at ir ikke var trådløs, det var jo trådløs for det trengte ikke å ligge rett ved hverandre lissom. Jeg brukte ir som lå 5 cm fra hverandre, gikk fint det. Så det er nok du som driter deg ut her ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg