Gå til innhold

Samsung Galaxy S III er lansert

Anbefalte innlegg

2,4x mer pixler, men samme GPU?? Takk, men neitakk.

Alikavel grisebanker kraften i fra CPU'en og GPU'en i Galaxy S III Tegra 3 sønder og sammen i følge de testene som er ute nå.

Det spørs vel hvilke tester man ser på...

Begge to blir uansett "banket sønder og sammen" for å sitere deg selv av GPU i Apple A5 som er over 1 år gammel nå.

http://www.anandtech.com/show/5810/samsung-galaxy-s-iii-performance-preview

Anandtech har kjørt en performance-test på diverse, og S3 gjør ikke skal på seg. Det er ikke noe som tydet på at 4S banker GPU'en i S3 sønder og sammen. Heller motsatt...

Om ett halvt år tar sannsynligvis Apple tilbake ytelsestronen, men det er jo teknologi i ett nøtteskall og slik vi vil det skal være. Noen uker etterpå slipper vel Samsung sin Note 2, og tar over igjen slik som i 2011.

Jeg blir sikrere og sikrere på at dette er ett godt kjøp for meg med 2 år gammel mobiltelefon. De to viktigste salgsargumentene for meg personlig blir ekstra minnekort og at batteriet kan skiftes.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synest ikke den var serlig pen på di første bildene jeg heller, men etterhvert som jeg har flere bilder fra flere vinkler liker jeg den bare bedre og bedre.

Skjønner ikke hvorfor dere klager sånn på pentile, har brukt min Galaxy Note siden slutten av desember og det er ikke noe problem på den med mindre du bruker forstørrelsesglass så at det blir et irritasjonsmoment på sgs3 med 0,5"mindre skjerm tviler jeg sterkt på.

Også må dere ikke glemme at NFC er mye mer enn bare trådløs lading.

Hadde jeg skulle kjøpt ny telefon nå hadde det blitt denne, men siden jeg er knallfornøyd med Noten min og den kun er 5mnd venter jeg nok på Note2.

• Liker 1
Lenke til kommentar

LOL.. det var jo smart siden du kan velge blant en haug med forskjellige Launchere..

Epic fail... ^^

Uffda, traff jeg en fanboy-nerve? Å bytte launcher hjelper vel lite om man ikke like resten av touchwiz. Det som var mest irriterende var den latterlige låseskjermen. Og jeg gidder ikke roote eller bruke uoriginle roms for å fixe det.

Når det er sagt så er telefonen genial, men jeg er ikke en fan av interfacen.

Er dere gamle? 12?

1. Ny tochiz på denne

2. Du kan fint endre launcher og lockscreen uten å roote med feks go locker

• Liker 3
Lenke til kommentar

Synest ikke den var serlig pen på di første bildene jeg heller, men etterhvert som jeg har flere bilder fra flere vinkler liker jeg den bare bedre og bedre.

Skjønner ikke hvorfor dere klager sånn på pentile, har brukt min Galaxy Note siden slutten av desember og det er ikke noe problem på den med mindre du bruker forstørrelsesglass så at det blir et irritasjonsmoment på sgs3 med 0,5"mindre skjerm tviler jeg sterkt på.

Også må dere ikke glemme at NFC er mye mer enn bare trådløs lading.

Hadde jeg skulle kjøpt ny telefon nå hadde det blitt denne, men siden jeg er knallfornøyd med Noten min og den kun er 5mnd venter jeg nok på Note2.

NFC er kun utveksling av data, ikke strøm.

Jeg har ikke fått alt for mange minutter hands on på Galaxy Note til å kunne ta noe standpunkt, men PenTile opplegget på min Lumia 800 er helt forferdelig. Eller, det er ikke veldig merkbart i spill og film (når ting beveger seg), men ser horribelt ut til menyer, tekst og surfing da jeg lett kan se pixlene, selv på en halv armlengdes avstand og dette er et vanlig "problem" med PenTile skjermer. Det blir enda mer evident når man holder to telefoner ved siden av hverandre pentile vs. non-pentile. Da ser man ofte lett hvor mye penere en non-pentile skjerm ser ut.

På ryktebørsen før lanseringen mente jeg å ha lest noe om flere modeller, noen som har hørt noe mer spesifikt om dette? Kunne vært interessant om S3 får en lillebror som skal konkurrere med One S.

Endret av Feh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"SII fikk tyn for at den var skranglete og av plast."Hvor har du det fra?

Det kan jeg skrive under på at den er.

Den føles så lett og plastikk-aktig at det virker som det er en billig leke istedet for en telefon til noen tusen. Har selv HTC Sensation og alle som har testet begge de telefonene vil si at HTC-en virker som den med best byggekvalitet. Den er også tyngre, men det gjør bare at den virker mer solid.

Om du synes den er for lett for seg, så kan du jo alltids vekte den ned. Håper bare ikke samsungs ingeniører begynner å høre på den slags irrasjonaliteter.

AtW

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det var faktisk mange som sa at skjermen var imponerende.

"Although the screen is a PenTile, meaning that the blue and green pixels are longer and thinner than the red one, the effect isn’t that visible. If you look close enough, you might see it, but in regular use, it would be next to impossible to spot."

Tipper SGS2 blir byttet ut med denne. Må bare finne en SGS3 med mer enn 16GB først.

• Liker 1
Lenke til kommentar

den er heftig da brorhaner.. jeg skal lage kaos med glaxy s3.. alle sammen dere må bare faen meg kjøpe den. eller jeg kæææser dere alle mann..

jeg er thug som elsker sææmsung

Like thug som iSheeps

Lenke til kommentar

Jeg er spent på hvilke varianter som kommer til Norge. Tror neppe vi får både 16, 32 og 64 gb hit. Er det forresten også bekreftet at den har støtte for microSD? 50 gb dropbox er jo uansett bra. Hva med simkort? Vanlig eller micro?

microSD opp til 64gb og vanlig SIM. Microsim

:dremel:

Lenke til kommentar

Må si jeg ikke angrer på at jeg slo til tidlig på One X nå..

Likte virkelig ikke dette "glossy plast" designet samsung har en tendens til å bruke på produktene sine, samt selve designet ikke var så mye å skryte av heller, sammen med at jeg personlig synes Sense er mye bedre i bruk en dette mer vanlige android temaet samsung kjører med, samt harware i SIII ikke var noe bedre en One X så er det en lettelse at jeg ikke var for tidlig ute :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ekte menn bryr seg da fint lite om hvor godt en mobil dekker andres mobiltelefonbehov. Det ekte menn bryr seg om er å vite hva man SELV trenger, og hva man deretter burde kjøpe for å dekke sine krav. :dremel: De flyr ikke som noen våryre bimboer på shopping etter mobil fordi det moteriktig. Eller lar seg "lure" av de selskapene som skriker høyest.

For ekte menn følger ikke saueflokken. Egentlig synd SII ble så mainstream og populær som den ble. Etter et halvt år så har jo nesten alle den (alt fra lærere, søsken og selv dama)

Man ble ikke sett på som noen pioneer som har peiling, til tross for at den ble bestilt like etter lansering.XD

:tease:

Aner virkelig ikke hvordan dette skal være et svar på det jeg skrev :roll:

Vel det var da ment som en semi-morsom fortsettelse på hva et ekte mannfolk vil ha, samt litt pirk på at toppmodeller i dag har alt det alle måtte ønske på innsiden av mobilen. :)

Det er jo klart man blir forvirret når man ikke kommer med skarp kritikk i denne tråden, for det virker enten som om SIII enten er helvette eller himmel. :p

Alt i alt, så er det vel strengt talt den beste mobilen på markedet i dag, og kanskje ikke fokusert på det råeste designet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

LOL.. det var jo smart siden du kan velge blant en haug med forskjellige Launchere..

Epic fail... ^^

Uffda, traff jeg en fanboy-nerve? Å bytte launcher hjelper vel lite om man ikke like resten av touchwiz. Det som var mest irriterende var den latterlige låseskjermen. Og jeg gidder ikke roote eller bruke uoriginle roms for å fixe det.

Når det er sagt så er telefonen genial, men jeg er ikke en fan av interfacen.

når du bytter laucher så har du ikke noe igjen fra Touchwiz. Og skjermlås kan man også bytte ut som du vil. Det er utallige apps til dette som ikke krever mer enn en liten tur innom appmarket.

Men samme det... Dette er ikke unikt for denne telefonen heller.

Endret av αкαѕнα
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...