Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd


  

138 stemmer

  1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

    • Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43


Anbefalte innlegg

Så alle andre spil er "møl" og ESO er gud? Hjelpes for en holdning dere har til argumentasjon om at spillet ikke er perfekt, ro deg for faen me ned tre hakk ok?

For min del har jeg forsøkt å like spillet, fordi jeg vil det, men atmosfæren folk snakker om når meg liksom ikke. Den atmosfæren som var så nydelig og tiltrekkende i Skyrim er ikke tilstedet her. All grafikk er liksom.. matt, vasket ut, selv stjernehimmelen er bare en skygge av seg selv i Skyrim.

Og nå tar jeg ikke frem ting som at spillet har et seriøst problem med grupper - altså at du ikke spiller på lag men mot hverandre, at noe av voice actingen er helt horribel, at mange quest rett og slett ikke kan løses før dem er patchet, NPC / bosser mm. som faller gjennom verdenen, at det er mye raskere å grinde seg opp i level enn å gjøre quest, at alle hule bosser er omringet av bots... jeg KAN se forbi dem, jeg kan det, men når atmosfæren ikke når meg - som er så uendelig viktig i et sånt spill, så hjelper det ikke.

Det er min mening, og dere må gjerne ha deres så lenge dere argumenterer for det. Men å kalle andre 14 isser og andre dumme ting får dere for pokker'mæ holde dere for gode for.

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjen, skjønner jeg ikke hvor du har dette med at jeg gir blaffen fra. Du har så mange påstander om ting jeg har sagt, som jeg ikke kan finne noen sted. Eneste jeg har sagt er at skalert innhold ikke kvalifiseres som noe endgame. Det har da vitterlig ingen betydning for meg om andre spill har gjort det samme eller ikke, det er fortsatt en billig måte å forlenge lengden av spillet.

 

Mølet jeg er vant med fra andre spill? Hvilke andre spill? Du vet jo ikke engang hvilke spill jeg har prøvd. Jeg har ikke spilt MMO på år og dag, og et av mine favoritt spill er Morrowind, som er milevis bedre på innhold enn ESO.

 

Jeg skjønner egentlig ikke hva du prøver å argumentere med, og hva jeg skal fatte. Jeg gir ikke fullstendig blaffen i de to siste alliansene. Men som sagt, å spille gjennom lavt level innhold (Som er skalert opp) er IKKE endgame. Det forlenger levetiden til spillet, på en særdeles billig og kjip måte.

 

Jeg har ikke engang et medium ønske om å raide, jeg vil spille PvP, noe som dette spillet har stort potensiale for.

 

Må jeg påpeke NOK EN GANG, AT DU MÅ LESE GJENNOM INNLEGG FØR DU SVARER. KANSKJE DET HADDE VÆRT MULIG Å DISKUTERE MED DEG OGSÅ.

Lenke til kommentar

 

Kjøpte dette i går, men litt lei allerede. Var litt mett på MMO fra før av så burde kanskje ikke kjøpt dette.

Bare vent, kommer nok noen å sier du ikke har skjønt greia, at du er teit og blant dagens unge som ikke skjønner seg på kunst.

 

Hehe, forventet aldri noe Skyrim når eg kjøpte dette. Men ble aldri helt fanget når eg spilte. Allerede laget 4 forskjellige raser, det er et tegn for min del at dette kommer ikke til å bli spilt mye.

Lenke til kommentar

Så jeg er ikke den eneste som har åpnet kjeften. Jeg reiser et objektivt spørsmål, og får svar fra fanboys og barn. Da er det ikke mye vits i å diskutere.

 

Vil vel ikke kalle meg selv fanboy eller barn, i og med at jeg kun har spilt Skyrim, og ikke mange timene jeg klokket der. Men antar det ikke var myntet på meg heller.

 

Men igjen; med planene for PvP videre, samt hvordan de har lagt opp Veteran ranks gjennom de andre to alliansenes soner (nå er vel VR10 maxlvl, ikke lvl50 nødvendigvis, hvis man ser slik på det) og trials, kan det bli bra.

Forventer aldri at et spill er bra, det er sjelden de er det. Men håper jo alltids.

 

For min del holder det fortsatt på kosen, og så tar jeg det litt som det kommer.

Lenke til kommentar

Men igjen; med planene for PvP videre, samt hvordan de har lagt opp Veteran ranks gjennom de andre to alliansenes soner (nå er vel VR10 maxlvl, ikke lvl50 nødvendigvis, hvis man ser slik på det) og trials, kan det bli bra.

Forventer aldri at et spill er bra, det er sjelden de er det. Men håper jo alltids.

 

Jeg har ikke oppdatert meg på hva planene for PVP er fremover. Men her er det veldig mye potensialet, det er det ingen tvil om. Om man får lagt til flere muligheter, og kanskje forbedret noen animasjoner, kan dette bli virkelig bra PVP.

Lenke til kommentar

Ja, som sagt skal de se an fanbasens ønsker og kjøre pvp etter hva folk ønsker. Vil folk ha arena, får de det. Hvis de heller vil ha CTF eller DM stil greier får de det. Osv.

 

Såvidt jeg har fått med meg skal de i alle fall holde fingeren på pulsen til playerbase når det kommer til hva de skal med pvp fremover.

Lenke til kommentar

Det er så komisk å se på dere barna slåss om lekene deres. Begynner å bli gammel jeg tror jeg.

 

Det sagt så har jeg lagt ESO litt på hylla. La det modne noen måneder. Kom til level 20 og likte hele turen, men fant mange tåpelige irritasjonsmomenter jeg vet kommer til å bli fikset på litt senere. Så inntil videre lar jeg ESO ligge i vinskapet til det smaker litt bedre.

 

Edit: Syntes fortsatt dette er en av de bedre MMOene som er der ute akkurat nå.

Endret av SkyMarshall
  • Liker 2
Lenke til kommentar

32 syndefulle år. Begynner å bli veterangamer nå altså. Fanboykriger har også forandret seg litt føler jeg. Nå er det ikke bare mellom maskinvare (min første krig var mellom Amiga og PC) lenger, nå skal det også rakkes ned på spill som andre liker. Det er komisk å følge med på om ikke annet.

Problemet er vel heller at det ikke er "lov" å like noe andre ikke liker, og vice versa. Hvis du ikke liker et spill og jeg prøver å si hvorfor jeg liker det, er jeg automatisk fanboy. At jeg holder meg til ren fakta og prøver å være objektiv har ingenting å si lengre. Folk er for besatt av å få sine meninger "godkjente".

 

For øvrig er de fleste i guilden min mellom midten av tyveårene til over førti (av begge kjønn, til og med), med noen som er enda eldre. Du er nok ikke så veteran som du tror. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får man mer penger utover i spillet ? Føler alle penga går til potions og reparering av armor. Level 12 nå.

Ligger vel på rundt 1000 gold stabilt, får ikke spart så mye... Selv uten å deconstructe items.

 

Et tips så lavt level er å ikke reparere armor - det koster for mye uten at du får noe særlig igjen for det. Plukk heller opp ny armor når du finner noe, siden du levler så ofte uansett så er det ikke vits å bruke penger på det i det heletatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er vel heller at det ikke er "lov" å like noe andre ikke liker, og vice versa.

 

Morsomt at du skulle si det, siden ingen her i tråden har sagt de ikke liker spillet. Du har bare hisset deg opp ;)

 

Du får mer penger utover spillet, utstyr og quester gir mer. Jeg selger alt som er white og deconstructer green og oppover som jeg ikke trenger.

Lenke til kommentar

Tips til dere "low lvls" som vil tjene penger, Gå i dungeons med mobs på din lvl, ta gjerne med deg en venn, stå å grind mobs som bare det, bossen respawner også en gang i blandt. Plukk opp alle hvite items, det meste er verdt 30+ for det blir solgt til merchants for 100% mer.. Når du har full inv, gå til nærmeste by, sell alt det hvite, soul gems du ikke trenger, du kan velge om du vil selge grønt/blått, men anbefaler å deconstructe ;)

 

Gikk fra 1000g til 10k på et par timer med denne metoden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...