Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd


  

138 stemmer

  1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

    • Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvor lenge dette spillet vil vare for folk. Det tar ikke alt for lang tid å gjøre ferdig alle soner for sin Faction, og PvP er vel ikke så givende i lengden. Greit nok at det finnes noen bugs, det overlever de fleste. Men det er ikke så mye å gjøre når man er kommet til 50. Ja, det kommer noe endgame, men jeg har vanskelig for å tro at det er nok. Design på utstyr er vel ikke noe som tiltrekker seg eliten av spillere heller.

 

For min del blir det en eller to måneder, og da tror jeg at spillet er "ferdig" for min del.

Lenke til kommentar

Men så har du de som har 30 timer i Skyrim og var lei, og de som har hundrevis av timer i Skyrim. Folk er forskjellige.

 

Jeg har ingen forventninger ift spillet, det ville vært litt for tidlig for min del. Jeg har det gøy at the moment, så hvis det skjer at jeg ikke har det gøy, stopper jeg å spille.

 

Når du er femti så er det jo veteran ranks, så har du endgame content for PvE som blir trials, og siden dette er DaoC-folkene og de blir å tilpasse PvP content etter hva fanbase ønsker, har jeg god tro på at de blir å være "on the ball" med PvP-delen.

 

Så... som sagt, koser meg for tiden, så ser jeg det heller an hvis jeg slutter kose meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PvP er jo det beste aspektet ved spillet. Men DAoC gjorde det ganske mye bedre. Det er vel igrunn ikke noe å oppnå i PvP i ESO. Du tar en borg, taper en borg, beskytter en borg, tar en borg, mister en borg. I lengden føles det for min del ganske meningsløst ut, siden det har så lite å si, og det skal veldig lite til for å ta tilbake en tapt borg.

 

Men jeg har koset meg med spillet. Selv om jeg har følt det har vært et single-player spill, men det har igrunn ikke plaget meg noe særlig. Klart folk er forskjellige, men der Skyrim tilbyr veldig mye dybde, skorter ESO litt enda. Er jo mange aspekter ved tidligere TES spill som er vanskelig/umulig å introdusere i et MMO. Men noen ting mener jeg kanskje med fordel skulle vært med (Housing, Thieving guild, og ikke minst kosekvenser).

Lenke til kommentar

Som jeg sa; de vil legge til det fanbasen ønsker ift PvP.

Ønsker de arena, får de arena. Ønsker de CTF med 8mannslag får de det. Ønsker de 10FFA DM får de det.

Det som er nå med borger osv er ikke "all there will be".

 

Det er forsåvidt aldri noe å oppnå for min del i PvP i noen spill, annet enn at det kan være moro. PvPen slik den er nå syntes jeg ikke er spesielt moro. For lenge mellom kampene når man er solo, for mye hesteridning, for mye zergfest. For min smak.

 

Konsekvenser (ift jail, osv) skal visstnok komme, samme med thiefs/assassins guilds). Housing har jeg ikke hørt noe om enda selv.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Lurer på hvor lenge dette spillet vil vare for folk. Det tar ikke alt for lang tid å gjøre ferdig alle soner for sin Faction, og PvP er vel ikke så givende i lengden. Greit nok at det finnes noen bugs, det overlever de fleste. Men det er ikke så mye å gjøre når man er kommet til 50. Ja, det kommer noe endgame, men jeg har vanskelig for å tro at det er nok. Design på utstyr er vel ikke noe som tiltrekker seg eliten av spillere heller.

 

For min del blir det en eller to måneder, og da tror jeg at spillet er "ferdig" for min del.

Øh... sorry, men du er på bærtur. Tar ikke lang tid å gjøre ferdig alle sonene? Jeg har over et døgn in-game med en karakter, og er fortsatt i startområdet. Og hva mener du med "gjøre ferdig"? Er du klar over hvor mange quests det er i hver sone, eller går du utelukkende for historien og/eller hub-områdene?

 

Lite endgame? "Endgame" her er blandt annet å få utforske alle sonene til begge de to andre alliansene, justert til lvl 50 så klart. Komplett med skyshards, dungeons og alt det der. I tillegg kommer det jo nye soner etterhvert. Så når du er lvl 50 har du ennå minst to tredjedeler igjen av spillet. Hvordan kan du påstå det er lite? Hvis du tror level er så sykt viktig at du er "ferdig" når du når lvl 50 har du nok misforstått hva spillet faktisk dreier seg om. Dette er ikke et level-basert spill som WoW. Dette er et spill som handler om å ta ting med ro, utforske og nyte omgivelsene rundt det. Levels er bare en ren bonus. Det er ikke engang der du får mest skill points, om du skulle tro det. Selv health, magicka og stamina kan lett fås via våpen og rustninger, så levels er bare for å få tilgang til dungeons, PvP og sånt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan signere at det tar tid, har klokket 8 døgn i spillet med en char nå, nesten 200 timer, og jeg er bare VR4. Er nok nye 100 timer før jeg er maks level. Og i tillegg til det så kommer det flere level etter VR10 også, bare ikke helt enda.

 

PVP kommer til å endre seg drastisk.

 

Men det som kommer til å være make or brake for spillet er helt klart raids, eller Trials som dem kaller det. Dette blir veldig avgjørende for dem.

Lenke til kommentar

Er så mange med fanboys briller som får sår i rompa av at noen sier noe som ikke er etter deres oppfatning her inne. Man kan jo knapt diskutere negative aspekter ved spillet (Og de finnes), uten at noen kommer å tar seg nært av det.

 

Beklager, men jeg er ikke på bærtur, dette er fakta. Å gjøre ferdig EN sone, med alle quests og locations tar i underkant av 10 timer.Ja, du kan utforske de andre sine soner, men det er ikke endgame, det er tidsfordriv. Å si noe annet enn det er nesten for dumt. Når du har gjort ferdig mainquests, og guildquest, har ikke historien alt for mye å tilby mer. Endgame er ikke å drive dank i lavt level soner (Ja, du kan samle alle skyshards (Funfact, tar heller ikke så lang tid)).

 

Jeg har ikke misforstått hva spillet dreier seg om, og om det er måten du ønsker å beskytte spillet på, da er det ikke mye vits å diskutere meg deg. Selvfølgelig er det et levelbasert spill, selv om skillsystemet er løst noe annet. Det blir for dumt å si at det ikke er det. Det er ikke noe veldig unikt ved ESO, annet et at alt er voiceacted. Når det kommer til historie kan ikke spillet måle seg med et par andre titler fra TES serien.

 

Jeg har sagt at jeg liker spillet, men jeg er også realistisk. Mulig det er en egenskap du ikke besitter. Det er allerede flust med level 50er som går rundt å driver dank, eller spiller PVP i vente på at deres gratismåned skal gå ut.

Lenke til kommentar

Drive dank i lavlevel soner, hvorfor skulle en gjøre det?

Når du er ferdig med din allianse, så går du videre til neste - og det er ikke lav level. Her skalerer sonene med ett level pr., altså VR1, VR2, VR3 osv osv. Her er det også main quest, noe det ikke virker som du skjønner. Spillet blir også mer utfordrene i VR sonene, her nytter det ikke å bare valse igjennom uten å tenke på hva du gjør.

 

Jeg sier heller ikke at spillet er feilfritt, for det er det langt ifra. Men noen her bør også åpne øynene å lese seg opp / eller spille seg igjennom alt før dem åpner kjeften om ting dem ikke har peiling på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som sagt, det er ikke endgame. Det er tidsfordriv. Dette spillet kommer unna med det, ene og alene fordi det bærer på TES navnet. Dette finnes det tusenvis av tråder om rundt på nettet, så jeg er langt ifra den eneste som mener dette.

 

Det finnes også tusenvis som beskytter dette med akkurat det du gjør, og det er vel stort sett det eneste man kan argumentere med. Fortsatt, jeg liker spillet, men dette kommer ikke til å vare. Det finnes gratis spill som gjør dette mye bedre, og man skal ikke komme unna med ting fordi man har fått en av tidenes spillisenser. SWTOR Døde raskt ut mye av samme grunn til at jeg tror ESO kommer til å dø raskt ut. De prøver noe nytt, men de klarer faktisk ikke helt å levere, og lever heller ikke opp til TES navnet, som for mange definerer RPG sjangeren (Om vi ser bort fra Oblivion).

 

Så jeg er ikke den eneste som har åpnet kjeften. Jeg reiser et objektivt spørsmål, og får svar fra fanboys og barn. Da er det ikke mye vits i å diskutere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er så mange med fanboys briller som får sår i rompa av at noen sier noe som ikke er etter deres oppfatning her inne. Man kan jo knapt diskutere negative aspekter ved spillet (Og de finnes), uten at noen kommer å tar seg nært av det.

Fanboy? Jeg sier du tar fullstendig feil. Det er fakta. Du mener endgame er svært viktig, men gir fullstendig faen i de to siste alliansene (som jeg forklare er skalert til lvl 50, og dermed IKKE lavt level.) Du maser om maks level, men gir blaffen i skyshards osv. Du maser om main quest, men gir blaffen i alle de andre questene som er minst like bra. Kort sagt er du på bærtur om du tror det bare er å surre seg frem til maks level og kalle seg ferdig. Hvis du seriøst mener å gjøre quests osv er kjedelig tidsfordriv vil jeg gjerne vite hvorfor i svarte du fant ut at du skulle prøve et rollespill i første omgang? Dette er ikke WoW. Begynner å bli drittlei av å forklare alt dette, så dette er absolutt siste gang. Om folk ennå ikke har forstått det er det deres eget problem.

Endret av Schreiber
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Begynner å bli drittlei av å forklare alt dette, så dette er absolutt siste gang. Om folk ennå ikke har forstått det er det deres eget problem.

 

Himmel og hav, du faller vel kanskje under barn, ikke fanboys.

 

Folk nyter spill på sine egne måter. Det burde da strengt tatt være en fordel for ESO om de hadde kunder, og ikke bare slike som deg som beskytter spillet for alt det er verdt, og klarer ikke å innse manglene som er.

 

Om du tror de kommer til å holde på kunder fordi de har Voice Actors i quests, så tar du grundig feil. Jeg har skrevet, flere stedet (Men du kan åpenbart ikke å lese) at jeg liker spillet, jeg kan bare ikke se at det varer. Når man bruker lav level soner som en søppelbøtte for å forlenge spillet, så blir det mer tidsfordriv enn endgame. De fleste level 50 jeg møter på er nok ganske enige i det.

 

Jeg har ikke maset om noe som helst, jeg har kommet med en påstand som det finnes ganske stor omslutting rundt, og stiller spørsmål rundt spillets levedyktighet. Om du ikke ønsker å diskutere det på en skikkelig måte, så skal du vitterlig få slippe å forklare deg.

Lenke til kommentar

Som sagt, det er ikke endgame. Det er tidsfordriv. Dette spillet kommer unna med det, ene og alene fordi det bærer på TES navnet. Dette finnes det tusenvis av tråder om rundt på nettet, så jeg er langt ifra den eneste som mener dette.

 

Det finnes også tusenvis som beskytter dette med akkurat det du gjør, og det er vel stort sett det eneste man kan argumentere med. Fortsatt, jeg liker spillet, men dette kommer ikke til å vare. Det finnes gratis spill som gjør dette mye bedre, og man skal ikke komme unna med ting fordi man har fått en av tidenes spillisenser. SWTOR Døde raskt ut mye av samme grunn til at jeg tror ESO kommer til å dø raskt ut. De prøver noe nytt, men de klarer faktisk ikke helt å levere, og lever heller ikke opp til TES navnet, som for mange definerer RPG sjangeren (Om vi ser bort fra Oblivion).

 

Så jeg er ikke den eneste som har åpnet kjeften. Jeg reiser et objektivt spørsmål, og får svar fra fanboys og barn. Da er det ikke mye vits i å diskutere.

 

SWTOR døde ikke ut men tjener penger som gress på sin F2P modell btw.

Nå må folk slappe av angående end-game greine , spillet har knapt vært ute i noen uker. Det var ikke så ille mye å gjøre i feks WoW i begynnelsen heller.

Lenke til kommentar

SWTOR døde ikke ut men tjener penger som gress på sin F2P modell btw.

Nå må folk slappe av angående end-game greine , spillet har knapt vært ute i noen uker. Det var ikke så ille mye å gjøre i feks WoW i begynnelsen heller.

Tjener penger gjør de sikkert. Men det er betydelig færre spillere enn det var i starten. Jeg tror også folk er mer bevist på endgame nå, enn de var da WoW kom ut for snart 10 år siden.

Lenke til kommentar

 

SWTOR døde ikke ut men tjener penger som gress på sin F2P modell btw.

Nå må folk slappe av angående end-game greine , spillet har knapt vært ute i noen uker. Det var ikke så ille mye å gjøre i feks WoW i begynnelsen heller.

Tjener penger gjør de sikkert. Men det er betydelig færre spillere enn det var i starten. Jeg tror også folk er mer bevist på endgame nå, enn de var da WoW kom ut for snart 10 år siden.

 

 

Å rushe opp til maks lvl og tru at det er årevis med ting å gjøre i endgame på et MMO som bare har vært ute i et par uker vil ALDRI forekomme,,,,,,Jeg vet at dagens unger er utålmodige , men slik er det bare ;)

Lenke til kommentar

Himmel og hav, du faller vel kanskje under barn, ikke fanboys.

Jeg kan spille CoD for å nyte utsikten, ikke for å skyte folk. Som du sier har jeg jo lov til å nyte spillet på min egen måte. :p

 

Men dette blir for dumt. Gidder ikke krangle med en fjortis som ikke har skjønt bæret av hva han eller hun har gitt seg ut på. Selvsagt kan alle nyte spill på sin måte, men å si at to tredjedeler av spillet bare er bortkastet tid fordi du har nådd maks level sier sitt om hvilket nivå argumentene dine er på.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Men dette blir for dumt. Gidder ikke krangle med en fjortis som ikke har skjønt bæret av hva han eller hun har gitt seg ut på. Selvsagt kan alle nyte spill på sin måte, men å si at to tredjedeler av spillet bare er bortkastet tid fordi du har nådd maks level sier sitt om hvilket nivå argumentene dine er på.

 

Har ikke engang sagt at det er bortkastet tid. Jeg har sagt det er ikke noe endgame i resirkulert materialet. Så igjen, må du lære deg kunsten å lese.

 

Jeg har ikke rushet til maks level, jeg har gjort det av quester jeg har funnet i hver sone, og ikke gått videre uten å fått achievement for quests i gitt sone. Jeg har heller ikke spilt spesielt mye. Jeg har også tatt meg tid til å høre på de aller fleste dialoger, noen har jeg hoppet over, fordi det ble for dumt eler voice actingen var elendig.

 

Godt mulig jeg faller under "dagens unger" tross at jeg er nærmere 30 en 20. Ønsket å bringe en diskusjon på spillet holdbarhet, men ser ut til at for mange tar seg nært av akkurat dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du klager over at det ikke er resirkulert endgame vi har hatt før i stort sett alle andre MMOer, men gir fullstendig blaffen i at minst to tredjedeler av spillet er endgame. Det er bare ikke det samme mølet du er vant med fra andre spill. ESO handler i hovedsak om å faktisk spille spillet, ikke om å gjøre samme dungeons om igjen tyve ganger i uken. Om du virkelig ikke klarer å fatte det gidder jeg ikke kaste bort mer tid på deg. Du sier du vil ha en diskusjon om holdbarheten til spillet, men gir samtidig fullstendig blaffen i de to siste alliansene. Make sense, no? Men som sagt, jeg gidder ikke kaste bort mer tid på en unge som deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...