Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd


  

138 stemmer

  1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

    • Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43


Anbefalte innlegg

Kanskje noen blir fornærmet, men Joe har noen gode poeng i omtalen sin.

 

 

Han har noen gode poenger, men bommer ganske bra på andre områder. Det jeg ser på som negativt med spillet er:

 

-For lite gruppe-quests og samspillinnhold (usosialt)

-Public dungeons kunne vært bedre. Har nesten aldri fått slåss mot en boss uten at en svær gruppe står rundt og dreper den i løpet av sekunder, og det er ikke noe poeng i å ha en boss som du ikke får slåss mot skikkelig.

-Varierende kvalitet på quests. Stort sett liker jeg questene, men flere av de er dørgende kjedelig, eller kunne vært mye bedre (eksempel fra videoen, en invasjon av en by som ikke virket særlig episk). Hadde vært bedre om det var en public event hvor du måtte ha en stor gruppe for å renske ut byen. Se punkt 1.

-Bugs og serverproblemer. Tar det med, men det har vært bedre enn forventet, og alle MMOs har hatt minst like mange/store problemer.

-NPCs kunne vært bedre. Synes stemmeskuespillet stort sett er veldig bra, men de manglende animasjonene, ansiktsuttrykkene, og dårlige munnbevegelsene trekker ned (de bare åpner og lukker munnen, på en dårlig måte). SWTOR var langt fra perfekt, men så mye bedre ut når det gjaldt akkurat dette:

 

 

Sammenlignet med dette, hvor animasjonene ikke har noen sammenheng med det som blir sagt. Da hun sier "WHAT!? The prophet! OMG!" har hun fortsatt det samme uttrykk, reaksjon og animasjon som alt det andre:

 

https://www.youtube.com/watch?v=OJj-I1fxrr0

 

 

Men storkoser meg fortsatt med ESO!

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvordan er det cod fungerer, egentlig? Solgt noen greier gjennom cod, men vet ikke hvordan jeg skal få ut pengene. I posten jeg fikk tilbake fra ham jeg solgte til står det bare "Sent gold: 1000" ved siden av attachments. Men pengene har ikke dukket opp i inventory.

 

Du må trykke på Take Attachments, da får du pengene.

 

Hvor er nå den knappen?

EDIT: Jeg fant den, lette på helt feil sted.

Endret av Xposure
Lenke til kommentar

Men syns du det er givende å drepe en boss på den måten? For meg er det så enormt plagsomt at jeg vurderer å gi opp spillet. Det er synd, for jeg liker spillet veldig godt ellers.

Nei, det er selvsagt for teit å holde buen spent og sikte på der bossen kommer til å spawne for å få en sjans til å drepe ham. Men dette er bare i public dungeons, og mange PDs er ikke så ille engang. Alt av quests osv har gått helt glatt for meg. På det meste har vi vært fire stk (uten å være i gruppe) på en quest-boss. Det synes jeg faktisk bare er positivt. Da sliter vi fortsatt litt, men vi får også inntrykk av at det faktisk er viktig å ta denne bossen. Det er ikke noe tull med at hele verden i fare, så de sender én fyr for å ta seg av bossen. :p

 

Husk også at dette fortsatt er barndommen til ESO, så public dungeons vil bli bedre etterhvert. Noen som husker bot-trains fra GW2? :p

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

State of the Game: http://forums.elderscrollsonline.com/discussion/85974/state-of-the-game-address

 

Krysspost:

 

As it’s now two and a half weeks since we officially launched on April 4, I think it’s a good time to bring everyone up to date on The Elder Scrolls Online service, maintenance windows, and what we’re doing to add content, make the game better, and address some issues that are near and dear to the community.

 

First and foremost, please know that we are doing everything we can to combat the gold spammers and bots – especially ones that “camp” dungeon bosses – that you see in game. I play the game every day; I see them too, and yes, they drive me crazy. We have had a daily running battle with them ever since the game launched – moving them from global chat, to in-game email, to creating bogus guilds and inviting players – and we continue to take measures to keep them away from players, even when it isn’t always apparent that we are. Most of the battle has been on the back end of the game – we regularly ban accounts involved in spam and bot activity – our teams are working on better systems to identify those accounts and characters that are doing black market activities, and we’re also working on some game feature refinement to make it harder for them to acquire gold in the first place. Fighting black market activity like gold selling spam and farming bots is a marathon, not a sprint, but we will do whatever we can to reduce their impact on the game.

 

The scope of the black market activity accounts for up to 85% of Customer Service emails/calls. Because of this huge influx of contact relating to this one issue, our CS team has been slower to react to other problems than planned – our sincere apologies if you have been held up for a long period of time waiting for CS to respond to you. Again, our goal is to keep this activity away from you so you don’t have to contact Customer Service in the first place.

 

Also very visible was last week’s gold “duping” (duplication) bug – where players could manipulate stacks of items in their inventory to create copies. We fixed the problem and banned the accounts of the worst offenders And yes, we erroneously caught up some legitimate accounts in that ban, for which we apologize – all erroneously banned accounts were reinstated within about 8 hours. Contrary to some reports, exploitation of this bug did not result in destabilizing the ESO economy in any way. We did turn off guild banks to limit the spread of the problem, but that was only until we put up a new version of the game that fixed the exploit later that evening.

 

All of these fixes have resulted in several more maintenance periods than we planned for – we know that everyone wants to play the game and hates downtime – but please be aware that every time we take down the servers for maintenance, it is either to fix a problem or put up an update that makes the game better. We are working on shortening the length of maintenances, this will get better over time.

So, here’s the list of our more prominent fixes since launch, as well as info about ongoing support that we’re doing for ESO:

  • Fixed the bug where a small percentage of players lost their expansion bank slots.

  • Fixed quest-blocking bugs, especially ones in Coldharbour, that prevented players from completing either a main quest step, or the Coldharbour zone.

  • Fixed many other quest bugs not related to the above where items/NPCs didn’t spawn properly.

  • Fixed the Greenshade (Aldmeri Dominion zone) problem, which caused the zone to crash every few hours. This one was fixed on 4/4, but was a problem during early access.

  • Fixed two dupe issues: the above one involving stacked items, and another (on a much smaller scale) involving crafting hireling emails.

  • Put many back-end fixes and procedures in place to block black market gold farmer activity.

We still have much to do – there still other quest problems on our fix list, most of them involving the situation where they become “de-synched” from the zone and don’t spawn their items or NPCs properly. We are in process of putting up our first major update to the game on our Play Test Server (PTS), which includes many updates to the game, including class and weapon ability tweaks, content fixes, and updates to almost all game systems. It also contains our new end-game Adventure Zone, Craglorn, with Veteran content aimed at 4 and 12-man groups. So stay tuned for PTS patch notes for all the other fixes that we’ve been working on. This is a major update to the game, so it will be on PTS for at least a week or 10 days for testing before we take it live.

 

We’re working on fixing problems, we’re combatting black market gold farmers, and we have a hefty new patch coming shortly. ESO is already an awesome game, and it will only get better from here. Thanks for your patience and support, and I’ll see you in Tamriel.

 

-Matt

Endret av LordjOX
  • Liker 2
Lenke til kommentar

^ 6 med ultimate, og tilsammen 12 med weapon swap. Men sistnevnte er veldig ustabil til tider, noe som nerfer meg ned til 6 skills. Enkelte ultimates er så billig å kan lett brukes som en vanlig skill, og ikke en panic button som de fleste bruker de som. :)

Lenke til kommentar

Kan man kun ha 5 skills?

Man har kun plass til fem aktive skills pluss en Ultimate på hotbaren, ja. Men når man bytter våpen med weapon swap (åpnes på lvl 15) kan man bytte aktive skills. Når det er sagt er dette bare de man har på hotbaren. Vi kan også ha passive skills, samt aktive skills vi ikke bruker så ofte (crafting. f.eks.) Men når det er sagt har jeg ennå ikke møtt noen som mener det er for lite. Bedre å ha seks skills man faktisk bruker, enn tretti skills man bruker en sjelden gang. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Andre som ikke får "breaking the barrier" til å funke?

Hvis du ikke kan se krystallene, prøv å relog. Fungerte for meg.

 

 

Takk funka når jeg logget meg på i dag.

^ 6 med ultimate, og tilsammen 12 med weapon swap. Men sistnevnte er veldig ustabil til tider, noe som nerfer meg ned til 6 skills. Enkelte ultimates er så billig å kan lett brukes som en vanlig skill, og ikke en panic button som de fleste bruker de som. :)

Når jeg var warrior fikk jeg sånn kjedelig totem som ulitamte, tok lang tid å få den opp, og var elendig da fienden altid gikk ut av totem sonen, men som assassin, får jeg den ultimate ofte nok til å bruke den 2-3 ganger mot elites.

Lenke til kommentar

 

Kan man kun ha 5 skills?

Man har kun plass til fem aktive skills pluss en Ultimate på hotbaren, ja. Men når man bytter våpen med weapon swap (åpnes på lvl 15) kan man bytte aktive skills. Når det er sagt er dette bare de man har på hotbaren. Vi kan også ha passive skills, samt aktive skills vi ikke bruker så ofte (crafting. f.eks.) Men når det er sagt har jeg ennå ikke møtt noen som mener det er for lite. Bedre å ha seks skills man faktisk bruker, enn tretti skills man bruker en sjelden gang. ;)

 

 

Tja, jeg føler det er for lite, vil ha noen bow skills og noen spells pluss summoning... Summoning er jo bare der så kjipt at de tar opp en plass sånn egentlig. Forsvinner summoned creatures hvis man feks har de på en hotbar , swapper weapon til en hotbar som ikke inneholder summons?

Lenke til kommentar

Du crafter det i clothing fra hide scraps, gjør du ikke det?

 

http://forums.elderscrollsonline.com/discussion/81688/places-to-farm-hide

 

http://elderscrollsonline.wiki.fextralife.com/Clothier+Raw+Materials#.U1fQTfmSxHU

 

Discostu: det er jo det som gjør det greit; man må spesifikt begrense seg og ta buildvalg, som affekterer hvordan du bygger karakteren din ift mag/health/stam og items.

 

Jeg vet at hvis jeg caster en debuff på en fiende og switcher, beholdes debuffen. Vet ikke hvordan det blir med summons, men vil anta de fortsetter å eksistere.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Tja, jeg føler det er for lite, vil ha noen bow skills og noen spells pluss summoning... Summoning er jo bare der så kjipt at de tar opp en plass sånn egentlig. Forsvinner summoned creatures hvis man feks har de på en hotbar , swapper weapon til en hotbar som ikke inneholder summons?

Har ikke testet summoning, men vil du ha bue og spells er det bare å bruke bue, bytte til en stav og fyre løs med spells. :)

Lenke til kommentar

Hm, rart når jeg spillte deshan i edonheart pact saken, var det ingen elites som løp rundt, alle public dungons hadde en vanlig elite.

 

Men nå er jeg i woodelf saken ga et eller annet og her vandrer det level 1 elites bare rundt på stranda og i skogen, og i public dungen hadde du først en level 2 elite og så en level 3 elite boss.

 

Begge steder er level 16-24, hvorfor er det så mye mer og høyere elites for dominnion?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...