Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd


  

138 stemmer

  1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

    • Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Trykk P tror jeg, for grouping, så andre taben på det vinduet er LFG til dungeons. Du har tre dungeons rundt lvl12, og tre nye fra lvl20, i alle fall.

En dungeon per alliance. Men når du har gjort en, kan du teleporte direkte til de andre alliansene sine dungeons med en premade gruppe om ønskelig fra kartet eller en waystone. Du kan og porte direkte til uansett gruppemedlem eller guildmate, noe som er en stor fordel med store trading guilds da du som regel har noen i alle byer du kunne tenke deg dra til.

Takk for tips. :) Skal prøve det neste gang jeg logger inn. Er for opptatt i kveld, men blir sikkert tid i morra. :)

 

 

bli med i noen gode guilds, er noen norske som er aktive her i forum også.

 

Vil si at gode guilds er 70-80% av spillet.

 

For public dungeon eller annet er det ofte like greit å ikke gruppere, om begge treffer en fiende får begge credit. gruppering er et must i pvp på den andre siden

 

Er som sagt med i en sosial guild og en trade guild. Har aldri sett helt poenget med norske guilds, for å være ærlig. Synes det er mye mer interessant med internasjonale guilds. Da får man møte folk fra hele Europa (eller hele verden, i noen tilfeller). Men bruker guilds i hovedsak for å ha en aktiv chat. Strengt tatt er guilds for meg maks 5% av spillet, og som regel enda mindre. Er faktisk sjelden jeg gidder bli med i noen. ;)

 

Sorry trodde ikke du var med i noen og at et norsk guild ville være er tryggere start.

Når du quester trenger du egentlig ikke guild men er veldig greit for dungeon eller PvP da det funker mye bedre en med tilfeldig gruppe.

Crafting er det også veldig nytting å bruke for å bytte gjenstander for disenchant.

 

Lenke til kommentar

Jeg og. Da blir det mer House i stedet. Resten av dagen, dog, er dedicated to funsies.

 

Hva syntes dere om PvPen i Cyrodiil?

 

Stakk innom en tur i går, og følte 99% av tiden min ble brukt på å ri fra spawnpoint/nærmste waypoint-able plass på kartet til hvor enn folk var. Så sloss et minutt eller så, dø, og ri i femten minutter igjen for å finne fights.

 

Hvordan kommer dere dere raskest fra death til pvp? Føler jeg har gått glipp av noe basic.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hm flere av mine stats er "overloaded" da sier de det kan være vanskelig få de høyere, både stamina og health regen samt armor er det nå, står man bør bytte skills eller utrusting. Men bytter jo armor rett som det er og den er orange enda.

 

Og den har vært orange i sånn 12 timer med spilling tror jeg, mens jeg har vært i mournholm området, og selv om det er orange har den gått opp fra ca. 500 til over 750

Lenke til kommentar

Hm flere av mine stats er "overloaded" da sier de det kan være vanskelig få de høyere, både stamina og health regen samt armor er det nå, står man bør bytte skills eller utrusting. Men bytter jo armor rett som det er og den er orange enda.

 

Og den har vært orange i sånn 12 timer med spilling tror jeg, mens jeg har vært i mournholm området, og selv om det er orange har den gått opp fra ca. 500 til over 750

 

Hva er det du lurer på?

Lenke til kommentar

Hm flere av mine stats er "overloaded" da sier de det kan være vanskelig få de høyere, både stamina og health regen samt armor er det nå, står man bør bytte skills eller utrusting. Men bytter jo armor rett som det er og den er orange enda.

 

Og den har vært orange i sånn 12 timer med spilling tror jeg, mens jeg har vært i mournholm området, og selv om det er orange har den gått opp fra ca. 500 til over 750

 

Når en stat er overcharged så betyr det at du er over toppen for den levelen du er. La oss si at topp er 1000 Stamina. Og du har puttet på deg en ny chest som gjør at du får totalt 1250 Stamina. Da får du melding om at du er overcharged og burde se om du kan forandre litt.

 

Chesten du har puttet på deg har +250 Stamina. Som da er overflødig. Da kan du fks putte på en ny enchant på den slik at du bytter bort +250 Stamina mot +250 Health.

 

Da er du på 1000 Stamina igjen da alt over det er ikke til noe nytte. Men du har fått mer health.

 

Sikkert elendig forklart...men skjønner du/dere hva jeg mener? :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hm flere av mine stats er "overloaded" da sier de det kan være vanskelig få de høyere, både stamina og health regen samt armor er det nå, står man bør bytte skills eller utrusting. Men bytter jo armor rett som det er og den er orange enda.

 

Og den har vært orange i sånn 12 timer med spilling tror jeg, mens jeg har vært i mournholm området, og selv om det er orange har den gått opp fra ca. 500 til over 750

 

Når en stat er overcharged så betyr det at du er over toppen for den levelen du er. La oss si at topp er 1000 Stamina. Og du har puttet på deg en ny chest som gjør at du får totalt 1250 Stamina. Da får du melding om at du er overcharged og burde se om du kan forandre litt.

 

Chesten du har puttet på deg har +250 Stamina. Som da er overflødig. Da kan du fks putte på en ny enchant på den slik at du bytter bort +250 Stamina mot +250 Health.

 

Da er du på 1000 Stamina igjen da alt over det er ikke til noe nytte. Men du har fått mer health.

 

Sikkert elendig forklart...men skjønner du/dere hva jeg mener? :p

 

 

Ah, så som level 20, kan jeg egentlig ikke ha 750 i armor? Så min egentlig armor rating er mye lavere enn det? selv om jeg får meg bedre og bedre rusting?

Lenke til kommentar

Men er det ikke sånn man vil ha det om man for eksempel er dps-er? Min attack, magicka og magicka regen er overcharged, og det er jo sånn jeg spiller, jeg står på avstand å caster spell, endrer jeg på det, vil jo det gjøre characteren min mye svakere...

 

Nei du vil ikke gjøre mindre DPS. Om cap er 1000 på fks Magicka. Og du har 2000 så har du 1000 som er totalt overflødig. Da sier spillet ifra at du er overcharged og burde prøve å gjøre noe med det.

 

Fks prøv å få opp crit isteden for magicka..

 

 

 

 

 

Hm flere av mine stats er "overloaded" da sier de det kan være vanskelig få de høyere, både stamina og health regen samt armor er det nå, står man bør bytte skills eller utrusting. Men bytter jo armor rett som det er og den er orange enda.

 

Og den har vært orange i sånn 12 timer med spilling tror jeg, mens jeg har vært i mournholm området, og selv om det er orange har den gått opp fra ca. 500 til over 750

 

Når en stat er overcharged så betyr det at du er over toppen for den levelen du er. La oss si at topp er 1000 Stamina. Og du har puttet på deg en ny chest som gjør at du får totalt 1250 Stamina. Da får du melding om at du er overcharged og burde se om du kan forandre litt.

 

Chesten du har puttet på deg har +250 Stamina. Som da er overflødig. Da kan du fks putte på en ny enchant på den slik at du bytter bort +250 Stamina mot +250 Health.

 

Da er du på 1000 Stamina igjen da alt over det er ikke til noe nytte. Men du har fått mer health.

 

Sikkert elendig forklart...men skjønner du/dere hva jeg mener? :p

 

 

Ah, så som level 20, kan jeg egentlig ikke ha 750 i armor? Så min egentlig armor rating er mye lavere enn det? selv om jeg får meg bedre og bedre rusting?

 

 

Når du har nådd maks armor rating for fks lv 20. Så er all armor over det tallet av ingen nytte. Nå vet jeg ikke hva cap er på diverse ting og jeg går utifra den går opp for hver level. Er vel mest på lv 50 at en begynner å jobbe med å nå cap på viktige ting.

 

Jeg som Dragon Knight tank må få cap på stamina og health fks. Husker ikke om det er en stat for block som i wow osv.

 

EDIT: Når jeg tenker meg om så er det nok ikke noen cap på ting som health,magicka og stamina. Men det som er i den røde boksen jeg så fint har tegnet er ting som det er cap på.

 

post-5372-0-39508600-1397867767_thumb.jpg

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Det du over her sier at alt over softcap er til ingen nytte er bare bullshit.

Alle stats kan softcappes, og de fleste (sikkert alle) kan hardcappes.

 

Softcap: Dette vil si at du har nådd et "nivå" dem har satt for ditt lvl. Du vil fortsatt kunne øke dette, men ikke like enkelt som før du ble softcappet.

EX: La oss si at softcap på magica er 1000, Du har 800 og legger på noen enchants som gir deg 200 ekstra, da vil du nå 1000 magica akkurat. Hadde du hatt 900 fra før, så ville du ikke nådd 1100, du ville havnet på 1050 ish - for alt over softcap er verdt mindre. Håper dette var forståelig :p

 

Hardcap: Dette fungerer så enkelt som at det er maks verdi på en stat. Eneste tallet jeg husker for hardcaps er Spell Resistance som skal være på 2500 - mer enn det kan du ikke få.

 

Softcaps og hardcaps øker for hvert lvl, og det er helt vanlig å nå dem når du har enchanted gear eller putter mange attribute points i en og samme ting. Skal du være nuke-dps mage så er det ingen problem å gå full magica - selv om dem siste poengene dine ikke gir like mye. Du vil gjøre mer damage enn disse som holder seg rett under eller på softcappen. Selv om du da blir en mer glasscannon.

 

Selv på min mage gjør jeg sykt mye damage (ligger på mellom 800 og 2000 dps - spørs om crystal fragments proccer.), og jeg har 9 poeng i magica, og 40 i health. Har da softcappet max magica, magica regen, health regen og spell resistance.

 

Det skal også sies at når du kommer litt opp i level, rundt VR2, så MÅ du ha litt health. Vanlige trash mobs dreper meg med 2 auto attacks, så om tanken din gjør en liten feil så er du død om du ikke tåler litt.

 

Edit; Kan legge til at jeg straks er VR4, så om noen har spørsmål så er det bare å fyre løs.

Endret av JVMyhre
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Takk, det var slik jeg trodde og håpet det var ;)

 

Og siden du tar imot spørsmål, jeg er usikker på om min DPS er bra, akkurat nå er jeg lvl 22 mage Templar, og DPSen min er ca 120-150, er dette brukbart? Jeg føler det er passe dårlig, og jeg har merket Templar har svake abilities.. Takker for hjelp

Endret av Sundvallen
Lenke til kommentar

Takk, det var slik jeg trodde og håpet det var ;)

 

Og siden du tar imot spørsmål, jeg er usikker på om min DPS er bra, akkurat nå er jeg lvl 22 mage Templar, og DPSen min er ca 120-150, er dette brukbart? Jeg føler det er passe dårlig, og jeg har merket Templar har svake abilities.. Takker for hjelp

 

 

Hm, nå husker ikke jeg hvor mye DPS jeg hadde rundt lvl 20, men tror rundt 150 er ganske greit. Hvilke abilities fra Templar bruker du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...