Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd


  

138 stemmer

  1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

    • Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43


Anbefalte innlegg

Healthpotion i den forstand er ikke så veldig sterke i spillet. Jeg har egentlig ikke kommet over situasjoner der jeg trenger å bruke dem. Du healer ekstremt fort ute av combat uansett, og så lenge du ikke går på ting som er ment for grupper, burde det ikke være noe problem.

 

Husk å ikke bare bruke Heavy Armor, ha på deg en bit Light og Medium også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen her som er i Coldharbour? Jeg kommer meg ikke dit pga. Vanus Galerion er bugga. Er i Wayrest atm

 

Øverste bilde er inne i Halls of Submission, Fighters Guild quest

Nederste er Main Story der jeg ikke får snakka med Vanus i Wayrest

 

VnZXejha.jpegemxoa0J2.jpeg

 

Endret av ojstein^
Lenke til kommentar

Du putter den i Q-menyen, og velger den, men ingenting skjer når du trykker Q med potionen på plass?

Ja, jeg vet hvordan jeg bruker dem. Problemet er at de er så godt som ubrukelige. For det første må jeg ha minst fem, seks Sip of Health for at det blir merkbart at jeg faktisk får health, og for det andre tar det så lang tid før de virker at kampen er over lenge før det. Ofte fordi jeg er død.

 

Husk å ikke bare bruke Heavy Armor, ha på deg en bit Light og Medium også.

Fordi?

Lenke til kommentar

 

Du putter den i Q-menyen, og velger den, men ingenting skjer når du trykker Q med potionen på plass?

Ja, jeg vet hvordan jeg bruker dem. Problemet er at de er så godt som ubrukelige. For det første må jeg ha minst fem, seks Sip of Health for at det blir merkbart at jeg faktisk får health, og for det andre tar det så lang tid før de virker at kampen er over lenge før det. Ofte fordi jeg er død.

 

Husk å ikke bare bruke Heavy Armor, ha på deg en bit Light og Medium også.

Fordi?

 

De virker jo med en gang, samt at du i tillegg regenerer litt helse rett etterpå. Men, ja, det er viktig at du finner potions som er på ditt level. Er du level 10, er det bare å selge level 6 potions. Pass på å utnytte bonusene rustningen gir til healing. Også heavy armor kan gi bonus til healing.

Lenke til kommentar

Potions har reddet meg mange mange ganger. En må selfølgelig ha kraftige potions eller så er det jo ingen vits. Som tank så MÅ du ha stamina potions da du skummelt fort kan gå tom. Og ha health potions klare i tilfelle healer skulle gå tom og du må klare deg selv i en tøff knipe.

 

Samt ha med deg mat, jeg spiser slik at jeg får opp stamina .

Lenke til kommentar

Husk å ikke bare bruke Heavy Armor, ha på deg en bit Light og Medium også.

Fordi?

 

Alt har en softcap, den når du trolig ved å bare bruke Heavy Armor. Du har også passiver som er greit å ha ved Light og Medium armor. Du får også exp i Light og Medium, som alltids er greit å ha med seg.

Lenke til kommentar

Takk for tips. Har begynt å ta på meg en robe, så får vi se hvordan det går. Men kommer neppe til å bruke noe skillpoints på light armor med det første. Er så mye annet jeg trenger det til, og grupper interesserer meg ikke i lengden. Tar som regel dungeons tre, fire ganger for å ha det gjort, men ikke mer enn det.

Lenke til kommentar

 

Husk å ikke bare bruke Heavy Armor, ha på deg en bit Light og Medium også.

Fordi?

 

Alt har en softcap, den når du trolig ved å bare bruke Heavy Armor. Du har også passiver som er greit å ha ved Light og Medium armor. Du får også exp i Light og Medium, som alltids er greit å ha med seg.

 

 

Du når ikke softcap på armor med heavy ved å bruke 7 heavy pieces nei.

Men uansett, du bør heller ikke bruker 5 heavy og 1 light + 1 medium.

 

1 piece av noe hjelper veldig lite, gå heller for noe som dette:

 

5 light + 2 medium

5 light + 2 heavy

5 medium + 2 light

5 meduim + 2 heavy

5 heavy + 2 light

5 heavy + 2 medium

 

Noen lurer sikkert på hvorfor akkurat 5? Det er fordi alle armor typer har en passiv som kun fungerer om du har 5 pieces av det settet. Heavy f.eks. har reduced cost of blocking om du har 5, noe som er et must om du spiller tank. Selv kjører jeg 5 light og 2 heavy som Sorcerer DPS.

 

Light gir magica/magica regen/spell resist.

Meduim gir stamina/stamina regen/sneak bonuser.

Heavy gir health/health regen/blocking cost - og selfølgelig mest armor.

Lenke til kommentar

Var ikke klar over hvordan systemet var. Men uansett, 32 dager om du gjør det 100% optimalt. Noe som er veldig urealistisk. Så du kan sikkert fint doble den tiden.

 

Jeg synes det er rart å legge inn sånn tidssluk i et spill, også låse det til EN karakter. Prøv f.eks å få hesten din til å bli så bra som mulig, det vil ta ENDA lengre tid.

 

Det er masse achievement som gir deg gear, skill points ect, men det er ingen informasjon om hvilke som gjør det. Det er litt irriterende.

 

Du har ikke skjønt hverken crafting system eller skill systemet.

 

Meningen er at crafters skal være ettertraktet i veteran content for de traits de skal lage. Da har de lagt inn en tidsbarriere for at de som har mange researched traits skal kunne skille seg ut. De vil at alle skal kunne lage gear men kun de mest dedikerte som skal kunne lage all slags endgame gear. Når Craglorn kommer så legges det antageligvis til enda flere crafted sets og ett material tier til. Et annet moment er at det ikke gir mening at VR10 karakter X kan de samme traits som level 1 karakter Y.

 

I tillegg er skill systemet lagt opp til at man skal kunne forholde seg til en main gjennom hele spillet. Det skal ikke være behov for alts, da man kan velge og vrake i andre skills. Det eneste klasse gir er flavour, så når man er "satt" på det, er det lite poeng med å bytte.

 

Enig med at de kunne listet opp hvilke achievements som gir skillpoint

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor får folk best tak i Rawhide Scraps .. Synes det er så fryktelig lenge i mellom hver gang jeg får!

 

Når jeg får, får jeg alltid bare 1 bit om gangen.. Metall, ved, osv, får jeg 3 og 4 om gangen ..

 

Crows Wood har flere grupper med Ulver som er level 4-6, der går det rimelig fort å få Rawhide Scraps. Du får derimot ikke noe annet igjen for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

blir det her som å spille Skyrim?

Nei, heldigvis ikke. Dette er Elder Scrolls som det skal være, og sånn det var i starten før det ble et actionspill.

bummer, da blit det å vente på "skyrim 2"

Da må du forhåpentligvis vente jævlig lenge. Aner ikke når neste spill kommer, men jeg håper inderlig de har lært av feilen og heller gir oss Morrowind 2. Vi trenger ikke flere actionspill i hovedserien. Det holdt med RedGuard.

Endret av Schreiber
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...