Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd


  

138 stemmer

  1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

    • Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43


Anbefalte innlegg

Nja, man kan da gjøre mye av det i starten også. Første public dungeon jeg har funnet er på lvl 5 (Crow Nest, eller noe sånt), og crafting har ingenting med character levels å gjøre. Vi kan nå maks level før man i det hele tatt begynner å crafte, og fullføre alt av crafting på lvl 1. Utforsking er heller ikke noe problem, stort sett. Så strengt tatt er den eneste begrensningen PvP (som jeg gir fullstendig blaffen i uansett), group dungeons, dark anchor og world bosses. Dark Anchor-questen begynner på level 8, så den kan nok gjøres mye tidligere enn det, om man går inn for det.

 

Og for den saks skyld, hvor høyt level må man i alle andre MMORPGer før det begynner å ta av? Kan ikke huske jeg har vært i en dungeon før lvl 15-ish i noen andre spill, og PvP er som regel enda senere. Ofte ikke før maks level. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var kanskje opprinnelig negativ til ESO. Nå etter å ha spilt litt er min oppfatning ganske snudd på hodet. Her er det kommet et MMO der jeg ikke føler jeg grinder, og der jeg tar meg tid til å følge med på historien.

 

Men her er det en del til Zenimax må jobbe med.

 

1. Jeg skjønner hvor de vil med UI'et, men Minimap er faktisk ganske nødvendig. (Ja, Mods kan fikse dette)

2. Kan bare se en quest av gangen? (Mods kan fikse dette)

3. Lite tilgang til grei informasjon på skjermen (XP, Liv, Magika og Stamina i tall/prosent) (Kan fikses med mods)

4. Tutorialen er litt i det skrall. Her er det mye å sette seg inn i, og det sier seg nødvendigvis ikke selv hvordan man får progresjon i dette spill. Her må man aktivt bruke kartet, og dette er det liten informasjon om.

5. Crafting er ikke forklart veldig godt. (Ja, du har bøker som forteller litt om det. Det holder bare ikke)

6. Traits du researcher er ikke accountwide, detter synes jeg er et dårlig valg.

 

Dette er stort sett småting som er lett å fikse. Det meste med dette spillet er faktisk veldig positivt. Her er det lagt med mye tid og omtanke.

Lenke til kommentar

I TSW er du på første lvl når du går i dungeoun første gangen ;)

Nåja. De prøver å mase om at det ikke er levels, men det er bullshit. Levels der er i hovedsak bare knyttet til våpen og utstyr, i stedet for selve karakteren. Lykke til med å gå inn i en dungeon uten skills og med våpnene du starter med.

Lenke til kommentar

Jeg var kanskje opprinnelig negativ til ESO. Nå etter å ha spilt litt er min oppfatning ganske snudd på hodet. Her er det kommet et MMO der jeg ikke føler jeg grinder, og der jeg tar meg tid til å følge med på historien.

 

Men her er det en del til Zenimax må jobbe med.

 

1. Jeg skjønner hvor de vil med UI'et, men Minimap er faktisk ganske nødvendig. (Ja, Mods kan fikse dette)

Kan ikke si jeg har savnet den merkverdig. Vi har quest objective på kompasset, og hovedkartet er bare et tastetrykk unna. Dermed kan du ta en liten spasertur mot quest objective, og sjekke hovedkartet når du absolutt ikke klarer å finne frem. I byene er det bare å åpne kartet, velge dit du vil dra og trykke F for å lage en liten markør der.

 

Er enig i at en minimap kunne vært kjekt, men synes ikke den er nødvendig. Og som du sier kan mods endre dette uansett. Anbefaler å ta en titt på Minion modmanager. Den lar deg laste ned og installere addons automatisk. :)

 

2. Kan bare se en quest av gangen? (Mods kan fikse dette)

Noen synes det er for lite, andre synes det er forvirrende med mange quests om gangen. Og som du sier (igjen) kan mods fiske det uansett.

 

3. Lite tilgang til grei informasjon på skjermen (XP, Liv, Magika og Stamina i tall/prosent) (Kan fikses med mods)

Igjen, noen liker det og noen hater det. Har aldri sett poenget med å ha alt i tall ,men (igjen) det kan fikses med mods. Så igjen, ta en titt på Minion modmanger. :) Tror det minimale UIet er fordi det er det folk er vant med fra hovedserien, så de ville ha ESO så likt det som mulig. Ingen folk med sunn fornuft villa ha WoW med Elder Scrolls-grafikk.

 

4. Tutorialen er litt i det skrall. Her er det mye å sette seg inn i, og det sier seg nødvendigvis ikke selv hvordan man får progresjon i dette spill. Her må man aktivt bruke kartet, og dette er det liten informasjon om.

Kartet? Brukte det aldri selv i tutorialen. Alt er jo på kompasset ditt. ;) Progresjon er også brukbart forklart, skulle jeg tro. Du velger våpen, du banker fiender, du går opp i level. Ren standard, med andre ord. Ellers kan du holde musen over progresjonsbaren i skill-menyen for å se hva som trengs for å gå opp i level der.

 

5. Crafting er ikke forklart veldig godt. (Ja, du har bøker som forteller litt om det. Det holder bare ikke)

Det viktigste forklares første gang du prøver å crafte noe. Resten burde være helt enkelt å finne ut av ved prøving og feiling.

 

6. Traits du researcher er ikke accountwide, detter synes jeg er et dårlig valg.

Hvorfor i all verden skulle de være det? Hvorfor skal en fra Daggerfall automatisk lære seg noe en fiende lærer?

 

Dette er stort sett småting som er lett å fikse. Det meste med dette spillet er faktisk veldig positivt. Her er det lagt med mye tid og omtanke.

Dette ble nok litt mer fanboy enn jeg tenkte, sorry. :p Poenget er at som du selv sier kan det meste av slike småfeil rettes med mods, og jeg ga deg tips til en bra modmanager som ordnet det meste automatisk for deg. Dermed kan alle bli fornøyde og få det spillet de vil ha. :)

Lenke til kommentar

Dette ble nok litt mer fanboy enn jeg tenkte, sorry. :p Poenget er at som du selv sier kan det meste av slike småfeil rettes med mods, og jeg ga deg tips til en bra modmanager som ordnet det meste automatisk for deg. Dermed kan alle bli fornøyde og få det spillet de vil ha. :)

 

Klart mye er smak og behag. Men det burde likevel være innebygd mulighet for sånne banalt enkle ting, som ikke hadde tatt dem lang tid å legge tid. Det skal ikke være opp til modders å lage slike ting.

 

Tutorialen er dårlig, du kan ikke nekte på det, og ingen andre kan nekte på det. Om du ikke lærer deg å aktivt bruke kartet for å finne ut hva du kan gjøre, så kommer du til å gå fra questhub til questhub, og til slutt være så underlevla at du ikke klarer å fullføre questene. Dette sier seg ikke selv.

 

Selvfølgelig burde Traits vært delt. Å gjøre ferdig alle Traits vil ta lang tid. Å researche en trait tar (Uten skillpoints) 6 timer for et våpen. Du har i blacksmithing 7 forskjellige våpen, og 8 forskjellige traits, for ordens skyld sier vi du har investert i skills å kan researche 3 samtidig, med 15% mindre research tid. For å være snill sier vi at alle tar 6 timer (Noen tar 12, men vi sier 6 og driver i de 15%).

 

Blacksmithing

Våpen 112 timer

Heavy armor 112 timer

224 Timer totalt

 

10 Dager er det minste du kan bruke for å researche alt, men det tar forbehold om at du har alt tilgjengelig å gidder å stå opp om natta. Du må også ofre en del Skillpoints for å kunne oppnå dette. Jeg synes det skulle vært slik at accounten kan researche et viss antall Traits, og at det ble delt mellom karakteren. På denne måten kan alle dra nytte av Traits, uten at du trenger å relogge hele tiden for å lage armor.

Lenke til kommentar

Som du sier kan vi researche alt på bare 10 dager. Vi snakker et MMORPG som varer i årevis. Er 10 dager virkelig så mye, alt i alt?

 

Og nei, kanskje det ikke "skal" være opp til fans å lage ting du vil ha med i spillet fra start. Men siden fans er mer enn villig til å gjøre det, og siden alt du ber om allerede er i mods, ser jeg ikke problemet. Det er jo ikke du som lager mods, så å klage over at andre gidder gjøre det blir for dumt.

Lenke til kommentar

Som du sier kan vi researche alt på bare 10 dager. Vi snakker et MMORPG som varer i årevis. Er 10 dager virkelig så mye, alt i alt?

 

Og nei, kanskje det ikke "skal" være opp til fans å lage ting du vil ha med i spillet fra start. Men siden fans er mer enn villig til å gjøre det, og siden alt du ber om allerede er i mods, ser jeg ikke problemet. Det er jo ikke du som lager mods, så å klage over at andre gidder gjøre det blir for dumt.

Nei, 10 dager er ikke mye. Men det er også 100% urealistisk å oppnå. 30 Dager er kanskje mer realistisk.

 

Jeg klager ikke over at andre gjør det, jeg klager over at utvikleren ikke gjør det, det er en forskjell. Prøv å være medium objektiv iallefall.

Lenke til kommentar

Enda en quest som ikke funker for meg. Denne gangen er det Main Story linja og nærmere bestemt "Messages Across Tamriel" Jeg skal liksom kunne snakke med Vanus Galerion i Wayrest, men når jeg er der med han så er det ikke mulig å snakke med han i det hele tatt. Får ikke opp noen "E - talk to Vanus" eller noe. Frustrerende.

Lenke til kommentar

 

Som du sier kan vi researche alt på bare 10 dager. Vi snakker et MMORPG som varer i årevis. Er 10 dager virkelig så mye, alt i alt?

 

Og nei, kanskje det ikke "skal" være opp til fans å lage ting du vil ha med i spillet fra start. Men siden fans er mer enn villig til å gjøre det, og siden alt du ber om allerede er i mods, ser jeg ikke problemet. Det er jo ikke du som lager mods, så å klage over at andre gidder gjøre det blir for dumt.

 

Nei, 10 dager er ikke mye. Men det er også 100% urealistisk å oppnå. 30 Dager er kanskje mer realistisk.

 

Jeg klager ikke over at andre gjør det, jeg klager over at utvikleren ikke gjør det, det er en forskjell. Prøv å være medium objektiv iallefall.

Ærlig talt så er jeg glad for at ikke alle spill holder deg i hånda og gjør alt kjempeinnlysende. Man tar ikke skade av å utforske, prøve og feile litt for å finne ut av ting. Orginal UI er mer enn bra nok for å spille dette spillet og tips forteller deg at du skal utforske for å finne alle Quest etc. Tutorials gir deg også nok informasjon til å komme igang og resten burde være opp til deg.

 

Det vokser opp en generasjon av spillere som ikke er istand til å spille et spill uten å få alt servert med teskje. Gidder man ikke å sette seg inn inn i ting så er det mods for dere der ute.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Som du sier kan vi researche alt på bare 10 dager. Vi snakker et MMORPG som varer i årevis. Er 10 dager virkelig så mye, alt i alt?

 

Og nei, kanskje det ikke "skal" være opp til fans å lage ting du vil ha med i spillet fra start. Men siden fans er mer enn villig til å gjøre det, og siden alt du ber om allerede er i mods, ser jeg ikke problemet. Det er jo ikke du som lager mods, så å klage over at andre gidder gjøre det blir for dumt.

Nei, 10 dager er ikke mye. Men det er også 100% urealistisk å oppnå. 30 Dager er kanskje mer realistisk.

 

Jeg klager ikke over at andre gjør det, jeg klager over at utvikleren ikke gjør det, det er en forskjell. Prøv å være medium objektiv iallefall.

 

Igjen, vi snakker et spill du kan spille i månedsvis, kanskje til og med årevis. En måneds tid på å researche alt er alt for lite.

 

Ang. mods ser jeg ikke problemet. Du får heller prøve å forklare det i detalje, så kanskje noen bryr seg.

Lenke til kommentar

 

 

Som du sier kan vi researche alt på bare 10 dager. Vi snakker et MMORPG som varer i årevis. Er 10 dager virkelig så mye, alt i alt?

 

Og nei, kanskje det ikke "skal" være opp til fans å lage ting du vil ha med i spillet fra start. Men siden fans er mer enn villig til å gjøre det, og siden alt du ber om allerede er i mods, ser jeg ikke problemet. Det er jo ikke du som lager mods, så å klage over at andre gidder gjøre det blir for dumt.

Nei, 10 dager er ikke mye. Men det er også 100% urealistisk å oppnå. 30 Dager er kanskje mer realistisk.

 

Jeg klager ikke over at andre gjør det, jeg klager over at utvikleren ikke gjør det, det er en forskjell. Prøv å være medium objektiv iallefall.

 

Igjen, vi snakker et spill du kan spille i månedsvis, kanskje til og med årevis. En måneds tid på å researche alt er alt for lite.

 

Ang. mods ser jeg ikke problemet. Du får heller prøve å forklare det i detalje, så kanskje noen bryr seg.

 

 

Hvordan får dere til at alt kan bli researchet på 10 dager? Mener å ha lest en plass at det å researche siste tingen innenfor en av tingene alene tar opptil 32 dager eller noe slikt.

 

Edit: http://www.reddit.com/r/elderscrollsonline/comments/20i20h/the_research_grind_two_and_a_half_years_to_master/ Riktig nok en måned gammel men.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Hvordan får dere til at alt kan bli researchet på 10 dager? Mener å ha lest en plass at det å researche siste tingen innenfor en av tingene alene tar opptil 32 dager eller noe slikt.

 

Edit: http://www.reddit.com/r/elderscrollsonline/comments/20i20h/the_research_grind_two_and_a_half_years_to_master/ Riktig nok en måned gammel men.

 

 

Var ikke klar over hvordan systemet var. Men uansett, 32 dager om du gjør det 100% optimalt. Noe som er veldig urealistisk. Så du kan sikkert fint doble den tiden.

 

Jeg synes det er rart å legge inn sånn tidssluk i et spill, også låse det til EN karakter. Prøv f.eks å få hesten din til å bli så bra som mulig, det vil ta ENDA lengre tid.

 

Det er masse achievement som gir deg gear, skill points ect, men det er ingen informasjon om hvilke som gjør det. Det er litt irriterende.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

To kjappe spørsmål:

 

1. Logget ut en liten stund, og når jeg prøver å logge inn igjen får jeg bare beskjed om å taste inn access code. WTF? Det er andre gang det skjer, så er ikke en stor sak i seg selv. Men hvorfor i svarte får jeg denne beskjeden egentlig? Jeg har abonnenet, og har sittet og spilt i flere timer i dag. Får dere også denne driten?

 

2. Hvordan healer man? Prøver å bruke Sip of Health (er på lvl 9), men får omtrent ingenting for den. Prøver heller å bruke neste tier (som sier level 7), men den funker ikke i det hele tatt. Har 18 av dem i quick slots, men klarer ikke bruke dem. Mistenker at det er en bug, og at de skal være levle 10. Men uansett, jeg får jo ingenting for healing potions? Begynner å bli litt slitsomt, siden jeg har heavy armor og tohåndssverd. Gleder meg til å jeg kan switche mellom sverdet og en restoration staff. Det burde hjelpe. :)

Lenke til kommentar

2. Hvordan healer man? Prøver å bruke Sip of Health (er på lvl 9), men får omtrent ingenting for den. Prøver heller å bruke neste tier (som sier level 7), men den funker ikke i det hele tatt. Har 18 av dem i quick slots, men klarer ikke bruke dem. Mistenker at det er en bug, og at de skal være levle 10. Men uansett, jeg får jo ingenting for healing potions? Begynner å bli litt slitsomt, siden jeg har heavy armor og tohåndssverd. Gleder meg til å jeg kan switche mellom sverdet og en restoration staff. Det burde hjelpe. :)

 

Du putter den i Q-menyen, og velger den, men ingenting skjer når du trykker Q med potionen på plass?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...