Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd


  

138 stemmer

  1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

    • Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43


Anbefalte innlegg

Må nok spise mine tidligere ord å innrømme at ESO er ganske bra. MEN! Her er det store problemer.

 

I hele 5 dager har jeg nå blitt blokkert fra å entre Veteran Rank land og quests da main quest i Cold Harbour er ødellagt og man kommer seg ikke forbi.

 

5 dager. Totalt uakseptabelt mtp. de mange tusen spillerne som sitter i denne situasjonen i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nok spise mine tidligere ord å innrømme at ESO er ganske bra. MEN! Her er det store problemer.

 

I hele 5 dager har jeg nå blitt blokkert fra å entre Veteran Rank land og quests da main quest i Cold Harbour er ødellagt og man kommer seg ikke forbi.

 

5 dager. Totalt uakseptabelt mtp. de mange tusen spillerne som sitter i denne situasjonen i dag.

 

Hvor da om jeg tørr spørre?

Dette kan være spoiler for noen, så skriver resten under her..

 

 

Jeg gjorde meg akkurat ferdig med questet i Coldharbour, og skal nå drepe Molag Bal, som er main quest. Jeg kom dit uten større problemer, men å drepe han var latterlig vanskelig :huh:

 

Lenke til kommentar

Jeg lurer.. Hvordan er vanskelighetsgraden i spillet? Klarer dere å forstå hvordan spillet er bygd innen kort tid, eller er det komplisert og omfattende? :)

 

Hadde vært gøy med noe man virkelig kan investere tid i!

 

Det er veldig lett i begynnelsen. Etter level 10 begynner det å bli litt mer utfordrende, spesielt i group dungeons, hvor du må samarbeide med andre for å ha en sjanse.

 

Det er omfattende, men du får sakte tilgang til mer og mer etterhvert som du øker i level, så det går greit å lære seg fuksjonene. Men ikke alt er helt tydelig, men man får som regel en forklaring hvis man spør andre på en skikkelig måte. Det beste er å være medlem i et guild (eller fem, som er mulig) og snakke med de andre medlemmene.

 

Må si spillet overrasket meg positivt. Storkoser meg, selv om jeg ikke har så mye tid til å spille nå som i jeg hadde i min ungdom ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

men er noen andre enig i at de er ganske elendige på våpen og gear design? Spesielt da våpen.

1H våpna er bittesmå, alle staffsa er nesten klin lik, 2h våpna er kjedelige og tynne.

Vil gjerne faktisk like å se på våpna mine....ser de noe bedre ut i level 50?

Noen som har screenshots fra end game våpen?

 

Våpnene i ESO har et relativt realistisk utseende i forhold til andre MMORPG (hvor våpen som regel ser helt absurd latterlige ut)

 

Hvem i all verden spiller et mmo for å få en følelse av realisme? Realisme er jo gørrende kjedelig.

Bruk fantasien TESO! Gear er en stor motivasjon for mange. De vil så gjerne ha et våpen som er bra, og som ser kult ut. Får ikke denne motivasjonen av teso. Alt er helt likt.

 

Vel jeg foretrekker våpen og rustninger som ser brukbare ut, ikke skulder rusting som er større en hodet ditt eller våpen som ville veie 300 kg. trenger ikke være realistisk, et brennende glass sverd er ikke realistisk.

 

men jeg er enig i at de kunne hatt mer variasjon. bosmer low Level robes er de eneste som skiller seg ut ved å være kne lengde for å ta et eksempel. de har også en unik hatt, men den ser ut som normal hette for Khajiit.

Det virker som den første adventure zone bringer mer unike gjenstander som en hjelm som ligner på den fienden i Morrowind brukte.

Lenke til kommentar

 

Min noob måte å gjøre det på er å presse ned intil den glipper, da vet du hvor langt den skal ned når du prøver igjen, dette funker på enkele og medium men for tregt for avansert.

Kan du trykke staven helt I bunn slipper du selvsagt.

Ikke elegant men virker.

Nope, funker ikke. Mulig det er en bug.

 

Tok noen dager før jeg lærte det selv, som sagt hold venstre musknapp intill du når bunnen eller til den glipper og spretter opp igjen, gjenta men slipp knappen når den kommer like langt ned som sist.

Videre til neste, prøv på de lette kistene først.

 

De er stort sett levelet slik at de lette er i områder hvor du er høy level.

Lenke til kommentar

hmm.. Det er for mye, synes jeg! :(

 

Jeg synes jeg levler altfor raskt.. Jeg gjør strengt tatt bare quests, utforsker, crafter, osv.. Når jeg ble level 7(?) så stakk jeg fra Vulkhel Guard-området og over til den Khenarthi's Roost-øya, og der er det jo bare level 4 quests.. Enda det er laaaangt ifra alt jeg har gjort på den første plassen også!

 

I starten syntes jeg at det var litt vanskelig i forhold til andre mmo-er jeg har prøvd, noe jeg synes var bra! Jeg sleit litt mer mobs som var lik i level, og jeg var ofte nær døden hvis de var to stykker.. Nå går det mye bedre, men det er ikke alltid en bra ting!

 

Men, koser meg for det! :)

 

Ja, ikke misforstå meg. Jeg stresser overhodet ikke med å levle. Jeg har så mange skillpoints jeg ennå ikke har satt ut, så levels betyr lite. Det var mest for å si at det går i rykk og napp med hvor fort det går. Mulig jeg ordla meg litt kleint.

 

Min spillestil er veldig laid back. Jeg fokuserer mest på crafting og set items, exploration, skyshards og lorebooks.

 

Storkoser meg i spillet, og tar meg flere ganger i å skru på walk mode og bare vandre rundt og titte. Spesielt i bybildet. Der går jeg alltid, hører på alle dialogene og bare nyter inntrykkene.

Lenke til kommentar

 

Jeg lurer.. Hvordan er vanskelighetsgraden i spillet? Klarer dere å forstå hvordan spillet er bygd innen kort tid, eller er det komplisert og omfattende? :)

 

Hadde vært gøy med noe man virkelig kan investere tid i!

 

Det er veldig lett i begynnelsen. Etter level 10 begynner det å bli litt mer utfordrende, spesielt i group dungeons, hvor du må samarbeide med andre for å ha en sjanse.

 

Det er omfattende, men du får sakte tilgang til mer og mer etterhvert som du øker i level, så det går greit å lære seg fuksjonene. Men ikke alt er helt tydelig, men man får som regel en forklaring hvis man spør andre på en skikkelig måte. Det beste er å være medlem i et guild (eller fem, som er mulig) og snakke med de andre medlemmene.

 

Må si spillet overrasket meg positivt. Storkoser meg, selv om jeg ikke har så mye tid til å spille nå som i jeg hadde i min ungdom ;)

 

 

Toppers, takk for bra svar!

Lenke til kommentar

Jeg lurer.. Hvordan er vanskelighetsgraden i spillet? Klarer dere å forstå hvordan spillet er bygd innen kort tid, eller er det komplisert og omfattende? :)

 

Hadde vært gøy med noe man virkelig kan investere tid i!

For å ta det punktvis:

 

1. I starten lager du en karakter, og har fire klasser å velge i. (pluss raser og allianse.) Men klassene er bare tre lister med skills, og du kommer neppe til å bruke mer enn to av dem. Dette gjør at selve klassen i seg selv ikke betyr så mye. Tenk heller på hva slags karakter du vil spille (melee? ranged? healer? osv), og prøv deg frem med alle de fire klassene til du finner en som har skills du kan tenke deg å bruke. Merk at å bare lese beskrivelsen av klassen ikke er så viktig, da alle klassene kan være radikalt forskjellig fra spiller til spiller. OG for den saks skyld kan du lære deg å bruke destruction staff og restoration staff selv om du foretrekker nærkamp. Dermed kan du f.eks lære skills med restoration staff og fungere helt fint som healer. Kanskje ikke fullt så bra som Templar (som har egne Restoration-skills.)

 

2. Videre har du tre allianser, og med mindre du forhåndsbestilte kan du kun være i alliansen til rasen du velger. Breton kan f.eks bare være i Daggerfall, mens Dark Elf bare er i Ebonheart. Men når du når maks level vil du kunne åpne de andre to alliansene, og de vil da være skalert til maks level. ("alliansene" er bare landområdet man leker på.) Dermed har ikke alliansevalg heller noe særlig så si, spesielt siden historien (så vidt jeg vet) er den samme for alle tre.

 

3. Første gang du spiller vil du måtte gå gjennom en tutorial. Her får du flere typer våpen å leke med, så du får testet litt av hvert før du bestemmer deg for hva du vil bruke. Det gjør det mye enklere å velge spillestil. I tillegg har vi det med at våpen, skills osv blir bedre når du bruker det, så selv om du leker med sverd i tutorialen, kan du helt fint bytte til bue senere. Når det gjelder skills vil hele listen bli bedre om du har et aktivt skill i hotbaren. Så har du f.eks Soul Trap i hotbar, vil hele Soul Magic-listen bli bedre selv om du ikke bruker Soul Trap. Dermed kunne jeg bytte til en Restoration Staff på lvl 10 uten å tatt i en før, denge noen fiender og bytte tilbake til sverdet. Da ble alle skillsene til staven bedre, til tross for at jeg ikke har rørt en stav senere.

 

4. Når det gjelder hvor lang tid det tar er mye opp til deg selv. Ta Skyshards, for eksempel. Disse er steiner plassert over hele kartet (ca fem i små områder, og femten i større områder). Ser du i Achivements-listen vil du se hint hvor disse er plassert. Finner du tre av dem vil du få et gratis skillpoint. Dermed kan man bruke lang tid på å utforske verden, og man får belønning for det ved å finne skyshards, samt noe så enkelt som å oppdage nye områder man ikke har vært. I teorien kan man faktisk gå ganske høyt opp i level og få mange skillpoints uten å sloss med noe som helst, takket være utforsking og skyshards.

 

5. Sist, men ikke minst, er det en hel drøss "hemmelige" quests over hele kartet. Disse er ikke markert noe sted, så du må lete deg frem for å finne dem. Det kan være en person som står langt inne i en skog, eller en bok i en hule osv. Mange ganger vil du også finne NPCer osv som hinter om quester. Et eksempel er en fyr som snakket om noen sinte harpyer i nærheten. Jeg gikk dit han sa de skulle være, og fant en quest chain der. :)

 

Så alt i alt er ESO det du gjør det til. Vil du til maks level så raskt som overhodet mulig kan du gjøre det, men det er meningsløst. Det er så mye annet som også spiller inn, som nevnte skyshards. Du kan også ta PvP fra lvl 10, så selv det er ikke en "belønning" for å nå maks level. Den største belønningen er som sasgt å åpne resten av verden, men hvorfor løpe dit i stedet for å nyte verden du er i allerede? Er du i Daggerfall og absolutt "må" utforske Ebonheart er det vel bare å lage en karakter der? ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan si mye positivt om spillet, men dungeon var en stooor nedtur. Alle springer rundt som villmenn å leter etter skattekister jo. Ikke får jeg tid til å høre hva npc sier før boss har blitt drept.

 

Da er det ikke dungeonen som er nedturen men dem du spiller med :) Men skjønner godt hva du mener...heldigvis så er jeg tank så jeg sier til folk som sier "go go go" og dem som løper som hodeløse høner at dem skal gå med meg meg eller bak meg. Eller så får dem klare seg alene.

 

Det fungerer på dem fleste :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...