Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd

138 stemmer

1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

• Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du blir ikke trukket noe! Du må bare registrere ett! (Er jeg nokså sikker på) :)

Alle slike "hobbyer", som cooking, woodworking, clothing, osv .. Kan man ha så mange av dem man vil?

Jeg fant en oppskrift på en drikke og brygget noe øl, eller noe, men det er heller andre "hobbyer" jeg heller vil ha.. Jeg har ikke "sløst bort" et slikt talent nå?

Lenke til kommentar

Neida, du kan drive med alle sammen hvis du vil :)
Men er ikke helt sikker på om du kan få nok skillpoints til å fylle opp alle skillsa, så de fleste har nok bare 1-2 stk, med mindre de lager alt accounts bare for crafting. Men du har ihvertfall ikke sløst bort noe, med mindre du har brukt skillpoints på det. :)

Lenke til kommentar

Det med skyshards er noe du må prioritere steinhardt i starten men det virker som du flyter over av på høye leveler, du kan resette oppsettet i 15-25 sonen, jup du kan dra dit før du blir Level 15 også.

Jeg laget like greit en ny karakter. Er teknisk sett Dark Elf Templar nå, men føler selv jeg spiller Dark Elf Sorceror. Bruker bare restoration- og destruction-staver, samt magi. Ikke at jeg klager, akkurat. Har det for mye moro til det. :) Elsker at man kan lage så vidt forskjellige karakterer, og at klassen på mange måter er meningsløs. Håper bare folk forstår dette, og spillet ikke ender opp som Diablo 3, der 99% av folk bruker nøyaktig samme build til alle klassene. :(

Alle slike "hobbyer", som cooking, woodworking, clothing, osv .. Kan man ha så mange av dem man vil?

Jeg fant en oppskrift på en drikke og brygget noe øl, eller noe, men det er heller andre "hobbyer" jeg heller vil ha.. Jeg har ikke "sløst bort" et slikt talent nå?

Har ikke nådd maks level ennå, så kan ikke si sikkert hva som skjer da. Men alt du bruker blir bedre når du bruker det, så i teorien kan du makse alt av skills. Bare bruk light armor tild en er makset, bytt til medium armor og maks den, og så videre. Det samme gjelder våpen, magi osv, og selvsagt crafting. Om jeg ikke tar helt feil vil du fortsatt kunne gjøre dette etter maks level. Tror "maks level" bare er for å sette en grense på hvor mye healt, stamina og magic man kan få, for å ikke bli udødelige. Når du når maks level kan du gå over til en ny allianse, og etter er en stund fortsette til den tredje alliansen. På denne måten åpner du 2/3 av spillet etter maks level, komplett med skyshards du får flere skillpoints av. Så alt i alt er "maks level" et meningsløst begrep i ESO. Det er en av grunnene til hvorfor jeg elsker Elder Scrolls i første omgang. :)

Angående crafting og skillpoints har det mye å si hva du faktisk vil ha. Jeg har satt et skillpoints i provisioning og alchemy for å kunne lage bedre ting, men jeg gidder ikke kaste bort skillpoints for å få potions etc til å vare lengre og alt det der. Mulig jeg vil ha en Hireling etterhvert (samler inn ting for deg når du er offline), men det blir nok ikke med det første. Det samme gjelder magi, osv. Jeg velger utelukkende det jeg vil ha, og åpner ikke nye skills slavisk etter som de blir tilgjengelige. Morpher heller andre skills jeg faktisk bruker. :)

Men som sagt, du vil etterhvert kunne finne samtlige skyshards i hele spillet, så skillpoints blir det vel nok av etterhvert. :)

Lenke til kommentar

Så er det andre som ikke klarer å logge inn :p? Og hva står jeg i kø for på siden deres?

Du står i kø for å få lagt inn betalingsdetaljene dine for å aktivere kontoen din igjen. Det er kø fordi det er launch day. :)

Leser på TES:O-forumet, og folk tar jo helt av. Geez, det er ikke noe nytt med drama når MMO-devs gjør feil eller endringer, men folk eier jo ikke bakkekontakt.

Lenke til kommentar

Jeg kom rett inn uten problem?

Kjapt spørsmål: Har oppgradert ryggsekken så jeg kan ha 70 ting der, men er det mulig å oppgradere banken også? Har ikke plass til flere materials der. :p

Ja det kan du, du kan kjøpe mer plass av samme fyren du snakker med for å gå inn i banken ;)

Er det flere servere å velge mellom? Hvor er det fleste forumfolk?

Du kan velge mellom 2 Megaservere, EU og NA. Og etter det er det 3 allianser, og velger du og en venn to forskjellige allianser, blir det vanskelig for dere å spille sammen ;)

Endret av Sundvallen
Lenke til kommentar

Tusen takk Schreiber!! Har fått nå bedre dreisen på dette! :w00t:

Men, et annet spørsmål: Hvorfor har det seg slik at jeg kun får velge ting i Bosmer-style!? Av alle slike ting jeg kan kjøpe (styles), så vil den foreløpig kun ta Bosmer-stil! Altså, når jeg skal lage våpen/klær, osv..

Takk igjen! :)

Lenke til kommentar

Men, et annet spørsmål: Hvorfor har det seg slik at jeg kun får velge ting i Bosmer-style!? Av alle slike ting jeg kan kjøpe (styles), så vil den foreløpig kun ta Bosmer-stil! Altså, når jeg skal lage våpen/klær, osv..

Du vil finne oppskrifter til å lage armor/våpen til andre faction. Da kan du kjøpe dem andre.

Lenke til kommentar

Jeg slet også med det der med styles. Trodde faktisk jeg måtte finne eller kjøpe en oppskrift for å bruke den. :p Det må man nok også, til en viss grad. Men du vil nok kunne velge style helt fra start i en del ting (clothi8ng, f.eks), så da trenger du bare en spesiell ting for å kunne lage den. Mener det er Obsidian for å lage Dunmer/Dark Elf style, for eksempel. Svartalven min har så vidt begynt med clothing, men kan allerede nå lage klær med Dark Elf og Nord style. Men orken min fokuserer på Blacksmithing (bruker store våpen og tung rustning), og kan bare lage ting med Orc style. Men i det minste kan jeg ikke lage klær med Gangnam Style. Det er da noe. :p

EDIT:

Om Soul gem, Soul Trap og Soul Magic: Du har sikkert sett at når du dør, får du beskjed om at du kan respawne der du er, om du har en soul gem? Det samme gjelder våpen, rustning osv med charges. Går du tom, er det bare å bruke en soul gem for å fylle på. Men hvordan fyller man på en soul gem, og hva er de egentlig? Enkelt.

Ser du i World under Skills vil du se Soul Magic. Den eneste du har her fra start er Soul Trap, og den er ikke i bruk. For å bruke denne må du derfor dra den til hotbar. Det denne gjør er først å skade fiender over tid, og om de dør mens Soul Trap er aktiv, vil sjelen deres bli fanget i en tom Soul Gem (disse får du kjøpt i noen butikker. Husker ikke i farten hvilke, så let deg frem. Den er i startområdet, mener jeg.) Men uansett. Dreper du en fiende mens Soul Trap er aktiv på den, fyller du opp en tom Soul Gem. Kjøper du en rekke soul gems og fyller på, kan du dermed starte der du døde mange ganger på rad.

På samme måte har du sikkert fått en del ting med charges til nå. (dette er alt fra å gjøre litt ekstra shock damage, til å gi deg mer healing osv.) Når disse er tomme, er det bare å åpne inventoriet, velge tingen på venstresiden av skjermen og trykke F. Da får du velge en soul gem du vil bruke, så bruk den, og vips har du fylt på med flere charges. Ganske kjekt å vite, men er svært dårlig forklart i ESO. :)

TIPS 2: Så vidt jeg kan se (takket være Soul Trap) blir skills du har i hotbar bedre enten du bruker dem eller ikke. Det samme gjelder passive skills. Soul Trap ble aldri bedre før jeg dyttet den inn i hotbar, men nå blir den bedre veldig kjapt. Quests vil også gjøre skills bedre, samt å gå opp i level. Videre er det mange skills som kan morphes. Dette vil du få beskjed om (Cleave can now be morphed osv). Disse vil ikke bli bedre om du ikke morpher dem til noe annet. Men vær obs på at selv om de fleste jeg har prøvd ser ut til å bli litt bedre (litt mer skade, skader litt flere fiender osv), er det noen skills som endres radikalt. Templaren min hadde en skill der jeg skyter en fireball opp i luften, og en ramler ned på en fiende ovenfra. Jeg morphen den til å skade flere fiender, og nå skader den bare fiender nært meg. Kjekt når jeg er omringet av fiender, men endret måten jeg spiller på. Kan jo ikke bare skyte dem fra langt unna lengre. Ikke med den, i alle fall. :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Jeg tenker gjerne å begynne å spille på NA, grunnet forskjellige ting, blant annet Cohhilition guilden.

Tror dere jeg kommer til å merke stor forskjell når det gjelder Pingen? Serverene ligger trossalt samme plass akkurat nå..

Endret av Sundvallen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...