Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd


  

138 stemmer

  1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

    • Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er Nord bra? Hvotdan funker classene? Er det uansett hvilken race og class jeg velger? Er ikke sånn at nord måå være sorcerer f.eks?

I utgangspunktet er det tre allianser, som hver har tre raser. Vil du starte i Daggerfall f.eks må du være Breton, Orc eller en Redguard. Tror Nord er Ebonheart, men er ikke sikker. Uansett. dette gjelder til du når levelcap. Da vil du kunne dra til en annen allianse, og når du har vært der en stund får du tilgang til den tredje alliansen (og dermed er hele spillet åpent. Her snakker vi endgame.) :) Men har du forhåndsbestilt kan du være hvilken som helst rase i hvilken som helst allianse, med unntak av Imperial. De er bare for folk som har Imperial Edition. Personlig synes jeg den ikke er verdt det, men det er en annen diskusjon.

 

Alle rasene kan være alle klassene, så det har ingen betydning. Det eneste er at noen raser er litt bedre enn andre til enkelte ting. Orc er litt bedre med Heavy Armor, så de kan nok være bedre som tanks, og så videre. Men samtidig er det ingen restriksjoner på armor, så alle kan bruke alt av armor. Du kan fint være Sorc i heavy armor, om du vil.

 

Videre er det en hel drøss med skills, og for å bli bedre må du i hovedsak bruke dem. Vil du bli bedre i heavy armor, må du nok bruke det. Er ikke helt sikker på hvordan dette fungerer, da skills jeg har, har blitt bedre uten at jeg brukte dem. Mulig det skjer automatisk når jeg går opp i level, eller noe sånt. Men uansett, du kan kun bruke noen få aktive skills om gangen (fem pluss en Ultimate skill), og tro meg når jeg sier du fort vil få langt mer enn det. Alle klassene har tre egne skilltrees, og hvert og hver guild (fighters, mage osv) har egne skilltrees. Med tanke på at du bare kan ha fem om gangen blir det fort vanskelig å velge.

 

Så for å ta et lite eksempel på hva man kan gjøre, kan du fint være en Nord Sorc med Heavy Armor og to-håndssverd, eller en Orc med lett rustning, to kniver og healing-magi. Eller bruke bue og heavy armor. Hva som helst, stort sett. :) Templar kan være 100% healer om man vil, eller 100% DPS. Eller en kombinasjon. Det er kort sagt stort sett opp til deg hva du vil gjøre. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

3 Crafting proffessions er vel litt i det meste laget, så når jeg bestemte meg for å starte det 4. var det bare å lage en alt og levle den opp litt.

 

Noen som vet hvordan Hirelings fungerer når man har flere characters som har samme hirelings? Virker som jeg kun får en mail med stuff fra de selv om jeg har 2 characters med hirelings. Kan kanskje ha noe med at man har en felles mail?

Lenke til kommentar

Noen av dere som kan hjelpe meg? Jeg har møtt på et tåpelig problem som gjør at jeg ikke kommer videre i Cyrodiil.

 

Jeg gjør siege weapon training quest line. Jeg har kommet dit at jeg skal reparere en av våpnene, men jeg får det ikke til! Har lagt repair kit inn i Quickslot, holder inne Q, velger repair kit - men når jeg nå target (dvs ser på et spesifikt våpen slik at jeg får frem status baren) og trykker Q, så skjer det ingenting. Får noen gang opp meldingen "Item not ready yet".

 

For å dobbelsjekke at jeg gjør hurtigvalgene riktig, så forsøkte jeg å aktivere noe mat, og det gikk helt fint. Så jeg bruker Quickslot riktig. Men får ikke repair kit til å funke. Jeg forsøkte i går kveld, logget av og logget på igjen nå i formiddag - og samme feil. Passer på å velge de våpnene som ikke er i bruk av andre, og har forsøkt alle som er, vil jeg tro.

 

Er det en bug eller bare jeg som ikke forstår hvordan dette skal gjøres?

Lenke til kommentar

Sleit litt med den questen selv, dog jeg la ikke itemet i quickslotten med en gang, men når jeg gjorde det og siktet på en av siege våpnene og trykket q så fikk jeg quest complete, så kanskje questen har bugget seg for din del? Jeg gjorde hvertfall ikke noe annet enn å legge itemet i quickslotten, sikte på våpnene og trykke q. Eneste tipset jeg kan komme med er å eventuelt prøve å sikte på en av de andre siege våpnene?

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål her. Jeg vet vi får forskjellige skills hvis vi har to våpensett, men hvordan fungerer dette i praksis? Tenkte for eksempel på å ha en Orc Sorceror. I solo vil jeg bruke et tohåndssverd og kamp-magi, mens jeg i grupper vil fokusere på healing. Når jeg da bytter sverdet i f.eks en stav, får jeg bruke skillpoints på nytt for det våpnet? Har ikke kommet så langt at jeg får ha to våpen ennå. Og ja, jeg vet det er mer enn nok skillpoints for en som leter lenge nok. Men ved lvl 15-ish har vi bare noen få skillpoints om vi ikke leter etter skyshards. :)

Lenke til kommentar

 

Hvor kan man eventuelt kjøpe det digitalt? Noe anbefalt sted? Kan man også da få tak i Imperial Edition?

 

Takker! :)

Det skal være billigest på G2A som jeg vet, forhåndbestilte det der for et par dager siden, og koden kom etter 10 min :)

 

Her er linken til siden, og kjøper du gjennom den linken der får jeg bonus siden du brukte linken min ;)

 

Eller vis du ikke føler deg i det gavmilde hjørnet, kan du bruke denne. :p

 

Takk, jeg prøvde linken! :) Fungerte det?

Lenke til kommentar

 

 

Hvor kan man eventuelt kjøpe det digitalt? Noe anbefalt sted? Kan man også da få tak i Imperial Edition?

 

Takker! :)

Det skal være billigest på G2A som jeg vet, forhåndbestilte det der for et par dager siden, og koden kom etter 10 min :)

 

Her er linken til siden, og kjøper du gjennom den linken der får jeg bonus siden du brukte linken min ;)

 

Eller vis du ikke føler deg i det gavmilde hjørnet, kan du bruke denne. :p

 

Takk, jeg prøvde linken! :) Fungerte det?

 

Hahaha jepp det fungerte, nå husker visst G2A IPen din(uten at jeg vet hva den er) så om du kjøper ting der i framtiden, kommer du med i "teamet" mitt og får bonuser du også :p Har visstnokk tjent 5 Euro nå siden jeg har sendt referanselinker rundt forbi :p

 

 

En ting jeg merker er kjipt med ESO akkurat nå er: Jeg har nå spilt AD til lvl 13 på en bruker, bestemmer meg at Sorc kanskje ikke er noe for meg, og jeg vil prøve noe nytt.. Jeg vil være AD for det er en populær Allianse, og jeg tenker å bli med i NoX soon.. Men det som er jevli kjedelig når jeg lager ny bruker nå, er at jeg må gjøre alle de samme questene om igjen, det er jevli utmattendes, og jeg skulle ønske de hadde en lik løsning som Guild Wars 2..

Endret av Sundvallen
Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål her. Jeg vet vi får forskjellige skills hvis vi har to våpensett, men hvordan fungerer dette i praksis? Tenkte for eksempel på å ha en Orc Sorceror. I solo vil jeg bruke et tohåndssverd og kamp-magi, mens jeg i grupper vil fokusere på healing. Når jeg da bytter sverdet i f.eks en stav, får jeg bruke skillpoints på nytt for det våpnet? Har ikke kommet så langt at jeg får ha to våpen ennå. Og ja, jeg vet det er mer enn nok skillpoints for en som leter lenge nok. Men ved lvl 15-ish har vi bare noen få skillpoints om vi ikke leter etter skyshards. :)

Nei du får ikke fri skillpoints så du må samle opp noen for healing staff, du kan fortsatt bruke andre egenskaper også men de vil stjele fra magien din om du bruker dem.

Lenke til kommentar

 

Kjapt spørsmål her. Jeg vet vi får forskjellige skills hvis vi har to våpensett, men hvordan fungerer dette i praksis? Tenkte for eksempel på å ha en Orc Sorceror. I solo vil jeg bruke et tohåndssverd og kamp-magi, mens jeg i grupper vil fokusere på healing. Når jeg da bytter sverdet i f.eks en stav, får jeg bruke skillpoints på nytt for det våpnet? Har ikke kommet så langt at jeg får ha to våpen ennå. Og ja, jeg vet det er mer enn nok skillpoints for en som leter lenge nok. Men ved lvl 15-ish har vi bare noen få skillpoints om vi ikke leter etter skyshards. :)

Nei du får ikke fri skillpoints så du må samle opp noen for healing staff, du kan fortsatt bruke andre egenskaper også men de vil stjele fra magien din om du bruker dem.

 

Kjipt, spesielt etter Final Fantasy XIV: ARR. Får vel se om karakteren kan reddes, eller om jeg lager en ny fra scratch. :)

Lenke til kommentar

Er det noen som kan svare veldig kjapt, siden jeg er her nå!?

 

Jeg liker å være archer.. i betaen valgte jeg bue når jeg skulle plukke opp våpen etter å ha rømt fra cella mi.. Nå finner jeg ingen bue, bare sverd, skjold, mace og staff liggende på et bord, sammen med flasker osv..

 

Hva er greia? Går jeg glipp av bue? Mener at det var noe slik at man ikke kunne bytte våpen før "langt uti" .. Får jeg ikke bue fra starten av?

 

Takk for raskt svar! :)

Lenke til kommentar

Når du er ferdig med tutorialen skal du ha en Sealed Jar (eller noe sånt) med navnet ditt på i inventoriet. Bare bruk den, så får du bue og chest armor. ;)

 

Har for øvrig spilt en del nå, og kan komme med et lite førsteinntrykk. Spilte også betaen litt, men satte meg ikke så inn i det da. Men uansett. Jeg har slitt lenge med å finne en rase og klasse å spille, og har slettet et titalls karakterer de siste to dagene. :p Til slutt endte jeg opp med Orc Templar - trodde jeg. "Feilen" var at jeg valgte tohåndsvåpen og healing, noe som ikke var så bra som jeg trodde. Kort sagt kom jeg inn i Daggerfall Castle, men ikke fanken om jeg klarte å ta den questen. Til tross for at både den og jeg var lvl 4. En stund vurderte jeg nesten å gi opp spillet fullstendig, idiotisk nok.

 

Men jeg spilte videre, og valgte en Orc Sorceror. Denne funket bedre, men jeg likte ikke helt skillsene. Så for å gjøre en lang historie kort, endte jeg til slutt opp med en Dark Elf Templar, med light armor, samt fokus på både Restoration Staff og Destruction Staff, pluss Restoration Magic og Dawn's Wrath. Aner ikke om det vil bli en bra kombo senere i spillet, da jeg alleree sliter med å få nok skillpoints til alt jeg vil ha. Og det før morphing. :p Men selv om jeg ikke trodde det skulle gå bra, gikk jeg inn i Daggerfall Castle, gruset fyren der inne så til de grader, og pløyer meg vei gjennom det meste jeg ser av fiender. Igjen, det med light armor. Ikke verst. :)

 

Questene er interessante nok, og pga voice acting bryr jeg meg faktisk om å følge med litt på hva som skjer rundt meg. (btw: "A hero, a hero claims a warrior's heart." "Oh, shut up." "What? I'm a good singer.") :D Liker at det er folk rundt meg, men har likevel ikke noe særlig problem å finne ensomme stunder, om jeg vil ha sånt. Og det vil jeg, til tider.

 

Crafting funker også helt fint, og jobber litt med provisioning og clothing. Vil ha mer også, men det var det der med skill points... :p Har funnet alle shardsene på Stros M'Kai, og noen rundt Daggerfall. Det er da noe. Men liker å lete etter dem. Vi har jo noen kryptiske hint til de fleste, så helt umulig er det ikke å finne dem. Jeg anbefaler derfor at folk faktisk prøver å finne dem selv, og ikke bare leter dem opp på google. Hva er morsomt med det? :)

 

Men nok om det. Først kveldsmat, så tilbake til Stros M'Kai. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjører det på medium med god flyt, har den rimeligste MacBook air (2013) faktisk. Temperaturene går opp til maks 70 grader og viftene jobber mye, men er imponert over den lille saken som kun ble kjøpt til skole. Har ikke merket noen ulemper med Mac kontra Windows ved ESO hittil.

 

En Pro retina / iMac er en annen maskin og vil selvsagt kunne yte bedre, akkurat hvor godt vet jeg ikke. Mulig noen andre kan svare på dette?

Lenke til kommentar

 

 

Nei du får ikke fri skillpoints så du må samle opp noen for healing staff, du kan fortsatt bruke andre egenskaper også men de vil stjele fra magien din om du bruker dem.

 

 

Kjipt, spesielt etter Final Fantasy XIV: ARR. Får vel se om karakteren kan reddes, eller om jeg lager en ny fra scratch. :)

 

Det med skyshards er noe du må prioritere steinhardt i starten men det virker som du flyter over av på høye leveler, du kan resette oppsettet i 15-25 sonen, jup du kan dra dit før du blir Level 15 også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...